2024-08-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför tror du det?
De har väl inte fått djurförbud.

SBK krav och regler och de anmälningar som kommit in till SBK gör att de aldrig kommer bli certifierade . Skillnad på certifierat assistanshundekipage och köpa en vanlig sällskapshund.
Citera
2024-08-02, 21:15
Medlem
Kan inte låta bli att i minnet återminnas det en glasmunken skrev tidigare i tråden om varför PÖ undanröjt Essie.
Essie blev inte det förväntade resultatet i att stävja A's utbrott och.riskerade att bli misshandlad av A
Eftersom PÖ inte klarar misslyckanden eller motgångar behövde hsn hitta en utväg och en lösning
Det blev ett misslyckande för PÖ avseende investerade pengar, hans rykte och hans anseende som arbetsgivare.
Essie blev en belastning han såg sig tvungen att göra sig sv med. Försöker behålla ansiktet genom manipulation gentemot släkt, vänner och arbetsgivare och inte att förglömma hela svenska swishfolket
Han reser en del via jobbet och det blev viktigt göra sig av med Essie innan A flyttar till nytt boeende
Säkerligen är Essie avlivad med hjälp av licensbärare inom PÖ's nära nätverk
Citera
2024-08-02, 21:17
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Kan inte låta bli att i minnet återminnas det en glasmunken skrev tidigare i tråden om varför PÖ undanröjt Essie.
Essie blev inte det förväntade resultatet i att stävja A's utbrott och.riskerade att bli misshandlad av A
Eftersom PÖ inte klarar misslyckanden eller motgångar behövde hsn hitta en utväg och en lösning
Det blev ett misslyckande för PÖ avseende investerade pengar, hans rykte och hans anseende som arbetsgivare.
Essie blev en belastning han såg sig tvungen att göra sig sv med. Försöker behålla ansiktet genom manipulation gentemot släkt, vänner och arbetsgivare och inte att förglömma hela svenska swishfolket
Han reser en del via jobbet och det blev viktigt göra sig av med Essie innan A flyttar till nytt boeende
Fy fan vad det där gjorde ont att läsa💔
Citera
2024-08-02, 21:19
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Kan man välja och vraka bland assistenter?
Har själv en familjemedlem som är i behov av assistenter i vardagen, dock på grund av hög ålder. Det är säkert annorlunda vid den problematik dottern är i behov av. Kan tänka mig att det krävs specialutbildade assistenter?

Annars är det full av somalier som knappt kan svenska och utan minsta erfarenhet som springer i hemmet.
Det är jättesvårt om man inte har en massa pengar. Har själv en anhörig som jag kämpar för. Det gäller att hitta ett bra hemtjänstföretag.
Skiter i om dom kommer från andra länder. Bara dom är snälla och pålitliga.
Citera
2024-08-02, 21:20
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Jag tror dock att farfar kanske tog sig an att avyttra bevisen. Han reste till Norrland run12/13 juli med husbilen. Som han bytte in mot en annan vid hemkomst..bara spekulation givetvis
Citera
2024-08-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Misstänkte det.. Men om användaren har fått egna otrevliga meddelanden får han väl skapa en tråd som handlar om honom och inte sitta här och tramsa. Om han hade varit så säker på att familjen fått just 50% hot så hade han kunnat lägga ut det här.

50% av familjen skrev jag. Vilket väl stämmer när den består av 4 personer.
Citera
2024-08-02, 21:22
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det här inlägget ovan kommer jag ihåg. Att familjen inte skulle godkänna assistenter stämmer inte heller. Släkten verkade ha full kontroll på hela processen.

Först ringde pappan upp och hade ett långt samtal.
Sedan var det intervju i flera timmar med mamma, pappa, farfar (och farmor?) i farfars hus.
Efter det åkte man till huset där A bor.
Under intervjun var det mycket prat om hur alla assistenter varit så dåliga och fått sparken osv. (Vilket assistenterna dementerat, alla utom en sa upp sig.)
Det här var en assistent med lång erfarenhet men som upplevde att det här var en av de värsta ställen hon varit på så hon tackade nej. På grund av föräldrarna. Så det kanske inte är så ont om bra assistenter, de erfarna assistenterna tar jobb där de behandlas väl och de andra blev en erfarenhet rikare till framtida jobbsökande.

Jag kan absolut förstå att man som förälder vill möta de som ska arbeta med sin dotter, men då bör en representant från arbetsgivaren Storsjöbygdens vara närvarande.

(Källa: nya Essie-gruppen.)

Tack för detta inlägg då jag inte kommer in i den låsta gruppen längre.

Men helt ärligt, det här är väl ett jättekonstigt upplägg? Nu har jag aldrig jobbat som PA men man träffar väl alltid en personalchef/ rekryterare först?
Citera
2024-08-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag har citerat mig själv i ett inlägg och skrivit med STORA bokstäver att det INTE var P som startat gruppen.

Nu borde alla som faktiskt läser tråden vara så pass med på att NEJ det är INTE Pś grupp.

Tycker att den Essie- sanningen måste fram är en betydligt bättre och informativ grupp.
det räcker att läsa lite i de olika trådarna så är det tydligt att detta mer är en granskande, kritisk grupp som vill få fram sanningen, sen finns det som alltid lite "tokiga" inlägg, samt endel inlägg från familjen, med fejkade el anonyma konton, ganska lätt att genomskåda, men de flesta har en bild av vad som inte är sant och vill hitta saningen❤
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag har citerat mig själv i ett inlägg och skrivit med STORA bokstäver att det INTE var P som startat gruppen.

Nu borde alla som faktiskt läser tråden vara så pass med på att NEJ det är INTE Pś grupp.

Tycker att den Essie- sanningen måste fram är en betydligt bättre och informativ grupp.
Citera
2024-08-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Men du verkar inte kunna svara på en simpel fråga.. Jag kan försöka omformulera mig. Hur vet du att halva familjen får hot? Och vilka är det som får hoten? Är det föräldrarna eller någon annan? Sen vad har du för fakta på att dom har fått det? Är det något dom har berättat för dig så att du kan skriva det här?
Citera
2024-08-02, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan

Skiter i om dom kommer från andra länder. Bara dom är snälla och pålitliga.
Nationalitet spelar mindre roll, men nu är det så att det ofta är helt odugliga somalier som jobbar som assistenter. Det beror naturligtvis på vad man behöver hjälp med, men i mitt fall räcker det inte på långa vägar med att vara snäll och pålitlig. Det krävs kunskap om problematiken som följer med sjukdomen.
Citera
2024-08-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Kan man välja och vraka bland assistenter?
Har själv en familjemedlem som är i behov av assistenter i vardagen, dock på grund av hög ålder. Det är säkert annorlunda vid den problematik dottern är i behov av. Kan tänka mig att det krävs specialutbildade assistenter?

Annars är det full av somalier som knappt kan svenska och utan minsta erfarenhet som springer i hemmet.

Ja man får välja själv, om det är en brukare som kan prata för sig själv så är det den som väljer ut vilka den vill ha. Är det barn eller att brukaren inte kan prata osv ja alltså andra orsaker så brukar det vara anhöriga som väljer ut. Men så klart sorteras det ut redan i början när man läser personligt brev.
Citera
2024-08-02, 21:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Men du sa ju att du fått hoten, hur sjutton ska du ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in