Citat:
De kan kräva vad fan de vill men det betyder inte att de kommer få det.
Kontrollen om ett år ser nog mindre bra ut för Ryssland, de har redan nu extrema problem med sin logistik till sina köttvågor.
De är inte ryska historiskt sett. Tycker du Ukrainsa ska få de historiskt ukrainska oblasten som Ryssarna har haft sedan sovjets fall?
Ukrainska regimen har mer stöd i dessa områden än vad Ryska regimen har.
Jag ser framför mig ett Ryssland som kollapsar ekonomiskt och inte kommer kunna fortsätta kriget och därför måste ge upp alla ockuperade områden.
Kontrollen om ett år ser nog mindre bra ut för Ryssland, de har redan nu extrema problem med sin logistik till sina köttvågor.
De är inte ryska historiskt sett. Tycker du Ukrainsa ska få de historiskt ukrainska oblasten som Ryssarna har haft sedan sovjets fall?
Ukrainska regimen har mer stöd i dessa områden än vad Ryska regimen har.
Jag ser framför mig ett Ryssland som kollapsar ekonomiskt och inte kommer kunna fortsätta kriget och därför måste ge upp alla ockuperade områden.
Dessa köttvågor som det talas, varför finns det bara i text från Ukrainska MoD?
inga bilder, inga filmer, inget som tyder på att det har hänt, dvs endast ren propaganda.
Ukriana har ingen historia, de har alltid varit en del av av ryssland, det ryska imperiet, eller sovjetunionen. de östra delarna i nuvarande staten ukraina har alltid varit ryska, inklusive khariv och odessa.
oavsett vilken ställning man tagit i detta, just nu, och över åt år tillbaks så har det inte gått ukrainas väg, det enda som gått deras väg är den taktiska stora reträtten ryssland gjorde.
Ukriana förlorar mer mark än någonsin per dag/månad och det eskalerar, motståndet i ukraina ökar, när kommer kievregimen att ta beslutet att förhandlade för att behålla de stora delarna?
är man villiga att köra över en vinter till utan manskap och energi?
kanske det kostar odessa och tillgång till svarta havet helt?