2024-08-02, 19:32
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Varför är det här viktigt?
Är inte fakta viktigt tycker du?
Citera
2024-08-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fafner1234
FB-gruppen som startades när Essie försvann är mycket ovanlig från hur det brukar se ut när hundar försvinner. Det brukar starta med lokala inlägg på FB. Det finns en grupp för hundägare i Enköping men där läggs inget ut förrän någon(verkar inte vara ägare eller familj) delar en länk till gruppen Essie ska hem. Inga lokala sök ordnas istället ordnas lokala grupper över hela landet men inget i Enköping med närområden. Ingen letar alltså i Enköping istället formas snart ett narrativ om att Essie är stulen och långt borta. Dessa lokala grupper läggs snart ner ungefär samtidigt som familjen drar tillbaka hittelönen. Jag har alltid sett att ID-hundsförarna är aktiva i gruppen om de är med och letar men här är dem inte med och nämns inte vid namn.

Håller med. Ytterst märkligt förfarande.
Citera
2024-08-02, 19:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Är inte fakta viktigt tycker du?

Tycker det är en bagatell i sammanhanget och därför frågar jag dig. Varför är det viktigt?
Citera
2024-08-02, 19:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
En enda id hundförare har nämnts vid namn här, minns inte vad dock. Skola luska lite. Enligt några användare är han en skojare. Det du nämner ovan angående sök lokalt är ju ytterst graverade, talar återigen inte till Ps fördel. Jag hoppas innerligt att deras försäkringsbolag är här inne och läser. Vet inte om sånt är info man kan få fram, dvs vilket bolag de hade...
Försökt att hitta namnet utan resultat
Citera
2024-08-02, 19:39
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Betalningsanmärkningar är extremt vanligt som sagt i de här fallen. Det är något ni här jagar upp er för, inte kommunen som granskar. Och sedan vet vi inte om hon har det, vad det i så fall är för och hur gamla de är.

Så nej, det är inte ens i närheten av uppenbart. Just nu finns det absolut inget som kommer få honom utbytt, om man inte som någon annan var inne på, går efter att det skapats ett drev. Drev har ju canclat förut, så vad vet jag.
En betalningsanmärkning betyder inte att man är en dålig människa. Det håller jag med dig om.
Citera
2024-08-02, 19:45
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tycker det är en bagatell i sammanhanget och därför frågar jag dig. Varför är det viktigt?
Tycker du inte det är viktigt att ha koll på vad P visste om LS ärendet? Och när i tiden han fick reda på det?
PS
Och så var det den saken med trovärdigheten på skribenter här i tråden också.
Senast redigerad av crocodilelilo 2024-08-02 kl. 19:47.
Citera
2024-08-02, 19:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag undrar när bubblan spricker och hur? får jag killgissa är de tnog försäkringsbolagets särskilda utredare som kommer nog få fram vad som hänt? Någon skrev tidigare i tråden att hunden lever. och är omhändertagen. jag vill hoppas det är så. men min magkänsla säger annat. Måtte den inte plågats ända in i slutet om det är det scenariet som kommer fram att den är död.
Ja några har skrivit i tråden att Essie lever och är omhändertagen.
Vi får hoppas att det är så. Att ljuga om en sån sak är inte friskt.
Citera
2024-08-02, 19:55
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fafner1234
FB-gruppen som startades när Essie försvann är mycket ovanlig från hur det brukar se ut när hundar försvinner. Det brukar starta med lokala inlägg på FB. Det finns en grupp för hundägare i Enköping men där läggs inget ut förrän någon(verkar inte vara ägare eller familj) delar en länk till gruppen Essie ska hem. Inga lokala sök ordnas istället ordnas lokala grupper över hela landet men inget i Enköping med närområden. Ingen letar alltså i Enköping istället formas snart ett narrativ om att Essie är stulen och långt borta. Dessa lokala grupper läggs snart ner ungefär samtidigt som familjen drar tillbaka hittelönen. Jag har alltid sett att ID-hundsförarna är aktiva i gruppen om de är med och letar men här är dem inte med och nämns inte vid namn.

Citat:
Försökt att hitta namnet utan resultat

https://www.k9narc.se/

Som söker vapen och narkotika? 🤔
Citera
2024-08-02, 19:56
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Då det var ganska många nötter under helgen som spred att jag skulle ha anknytning till familjen, så skickades två hot till mig via PM. Ett skrev jag om här i tråden, och trodde att det låg kvar? Första gången jag gjorde ett inlägg om saken togs det bort av mod.

För övrigt vet jag att jag själv har rapporterat minst tre inlägg här i tråden just för olaga hot. Som samtliga tagits bort.
Men du skrev ju att P ich A utsatts för dödshot...hur var det nu egentligen? Du eller dom?
Citera
2024-08-02, 19:58
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
https://www.k9narc.se/

Som söker vapen och narkotika? 🤔
Tack! Ökänd? ingen id hundförare dock
Citera
2024-08-02, 20:01
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Tack! Ökänd? ingen id hundförare dock
Ser inget om IDhund där, nej.

Christer Hofström*är utbildad instruktör med mångårig erfarenhet av narkotikahundar. Han är utbildad narkotikahundförare vid dåvarande Statens Hundskola i Sollefteå Certifieringar och vidareutbildningar vid Polisens hundverksamhet i Karlsborg.
Citera
2024-08-02, 20:02
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Christer Hofström*är utbildad instruktör med mångårig erfarenhet av narkotikahundar. Han är utbildad narkotikahundförare vid dåvarande Statens Hundskola i Sollefteå Certifieringar och vidareutbildningar vid Polisens hundverksamhet i Karlsborg.
Jag var inne på hans sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in