Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Socionomer måste kunna dömas när de gör fel och ljuger i utredningar. Annars kommer de bara fortsätta som de alltid gjort och ljuga, överdriva och manipulera sina utredningar.
Även om den felaktiga bedömningen görs utan uppsåt så ska dom bli dömda?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vad exakt är det jag ljuger om? Utredningarna innehåller så mycket felaktigheter och lögner att det är skrämmande låg nivå. Ska samhället omhänderta barn så måste det finnas ett rejält rättsligt skydd för både föräldrar och barn mot felaktiga ingripanden. Det saknas helt idag.
Förstår du inte problemet med detta? Vad får det för konsekvenser för föräldrar och barn om soc gör ett felaktigt ingripande?
Berätta för mig vad soc förlorar på att ljuga i en utredning! Vad har de för incitament för att hålla sig till vad som faktiskt är sanningen? jag väntar med spänning på ditt svar.
Det finns exakt noll marginaler för idioter. barn ska inte omhändertas på falska grunder. Det måste vara utgångspunkten i ett demokratiskt samhälle. Men så ser inte verkligheten ut dessvärre.
Du är så provocerande korkad. Vad det är du ljuger om? I princip allt?
När ska det sjunka in att dina ev upplevelser och ”fakta” inte grundar sig i faktiskt data. Dina ”många” är något enstaka fall som du generaliserar och applicerar på ALLA.
Det sker inte systematiska fel. Sluta försöka trycka din propaganda i tråden, absolut ingen köper ditt skitresonemang utom child13, gubba och filip. Och surprise surprise, alla 3 är del av den dysfunktionella FU-gruppen.