2024-08-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Hon blev inte dömd för hot mot tjänsteman
Hon blev dömd för förgripelse mot tjänsteman
2024-08-02, 10:13
Medlem
Citat:
Helt sant, hur dessa i denna tråd för dialog är det tydligt att de alla är medarbetare på socialtjänsten eller arbetar i domstol.

De vägrar luta sig på studier, tvärtom är de hänsynslösa i sin ensidiga kamp mot oskyldiga familjer som redan lider.
Studierna som visar att det brister i 67 % visar inte att det är fråga om några felbeslut utan att utredningar tar för lång tid att avsluta så att barn får vara kvar i olämplig miljö för länge eller i andra fall att utredning borde avslutats nästan direkt för att det inte är några problem
2024-08-02, 11:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Helt sant, hur dessa i denna tråd för dialog är det tydligt att de alla är medarbetare på socialtjänsten eller arbetar i domstol.
Möjligen jobbar någon enstaka på soc, men jurister är de definitivt inte. För då har man ett visst rättsmedvetande och vet att man inte dömer föräldrar på lösa rykten och skvaller.

Citat:
De vägrar luta sig på studier, tvärtom är de hänsynslösa i sin ensidiga kamp mot oskyldiga familjer som redan lider.

LVU behöver göras om i grunden. Det är för många barn som far illa med staten och kommunen som förälder. Socionomer ska plockas av all makt och den ska givetvis lämnas över till professionella människor med äkta yrkeslegitimation, som de kan bli av med vid minsta snedsteg.

Socionomer måste kunna dömas när de gör fel och ljuger i utredningar. Annars kommer de bara fortsätta som de alltid gjort och ljuga, överdriva och manipulera sina utredningar.
2024-08-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Möjligen jobbar någon enstaka på soc, men jurister är de definitivt inte. För då har man ett visst rättsmedvetande och vet att man inte dömer föräldrar på lösa rykten och skvaller.

LVU behöver göras om i grunden. Det är för många barn som far illa med staten och kommunen som förälder. Socionomer ska plockas av all makt och den ska givetvis lämnas över till professionella människor med äkta yrkeslegitimation, som de kan bli av med vid minsta snedsteg.

Socionomer måste kunna dömas när de gör fel och ljuger i utredningar. Annars kommer de bara fortsätta som de alltid gjort och ljuga, överdriva och manipulera sina utredningar.
Det är ju på gång att omforma utbildning till socionom och även förändring inom SoL och LVU så att det ska gå snabbare att ingripa när barn far illa bland annat ska det sekretess minskas mellan olika myndigheter så att det inte som nu går att flytta runt mellan kommuner när det kommer in anmälningar
2024-08-02, 12:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju på gång att omforma utbildning till socionom och även förändring inom SoL och LVU så att det ska gå snabbare att ingripa när barn far illa bland annat ska det sekretess minskas mellan olika myndigheter så att det inte som nu går att flytta runt mellan kommuner när det kommer in anmälningar

Det kommer inte att hjälpa. Du kan inte lära gamla soc-hundar att sitta. Det behövs en yrkeslegitimation och en rejäl granskning värd namnet av utredningarnas kvalitet. Minsta lögn och påhitt om föräldrar och legitimationen ryker måste gälla. Annars kommer det aldrig bli någon ordning på rättssäkerheten.

Skyddet för övergrepp mot föräldrar är idag i princip obefintligt och det går även ut över barnen i förlängningen.

Soc behöver lära sig att samarbeta med andra myndigheter och vården och lära sig om sekretessreglerna som de hela tiden över och feltolkar.
2024-08-02, 12:24
Medlem
[quote=kurt-sune|89061734]Problemet är att socialsekreterare satt i system att ljuga i utredningarna för att få igenom LVU och de går inte att sätta dit när de blir påkomna med att ljuga, vilket gjort att de satt i system att fara med osanning om föräldrarna. Det är oerhört allvarligt att det kan få gå till på detta sätt och att ingen stoppar dem.

Jag rekommenderar dig att läsa allt material, jämföra utredningar mot allt material (journalanteckningar, läkarjournaler, samtal med pedagoger/lärare och loggar mm.) Och inte bara läsa domar. Man får en mycket bättre bild av vad som är fel om man läser allt material, där manipulationen brukar framgå väldigt tydligt.

Hela systemet är riggat för att ge socialtjänsten fria tyglar och total makt över barnen och stå över domstolars beslut. Det är livsfarligt att så okunniga och outbildade människor ska ha så mycket makt, men det känner dessvärre inte alla till. Och vad som också är oerhört allvarligt är att det i princip inte går att beivra lögner i utredningar. Föräldrar har ingen talan, hur mycket bevis de än har.

Allt går inte att bedöma objektivt säger du. Men nu är det så att det finns ett krav på att statliga och kommunala utredningar ska vara just sakliga och objektiva i vår grundlag. Självklart går det att bedöma objektivt, men socionomer saknar kunskap och engagemang för att klara av det. Det är bara att lyssna på din kompis September så ser man direkt vad som är fel, som bygger sina åsikter om föräldrar på generaliseringar och fördomar.

Hela manualen som soc jobbar efter bygger på just det, men alla fall ser väldigt olika ut och risken för felaktiga bedömningar är överhängande.[/QUOTE

Headbanging: Jag ska inte säga åt dig att sluta ljuga för du lever i en annan verklighet än jag och du tror på dig själv och din världsbild. Jag delar den inte. Jag lever i en helt annan värld. Fem barn. Pedagog. Haft med soc att göra. Både i jobb och privat. 95%av dem har varit kompetenta och omsorgsfulla. Idioter finns inom alla yrkeskårer. Vad jobbar du själv med förresten? Eller är du ett av dessa socfall som blir försörjda av staten samtidigt som de ägnar livet åt att trakassera och ljuga om Sverige?
Senast redigerad av Headbanging 2024-08-02 kl. 12:26.
2024-08-02, 12:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Jag ska inte säga åt dig att sluta ljuga för du lever i en annan verklighet än jag och du tror på dig själv och din världsbild. Jag delar den inte. Jag lever i en helt annan värld. Fem barn. Pedagog. Haft med soc att göra. Både i jobb och privat. 95%av dem har varit kompetenta och omsorgsfulla. Idioter finns inom alla yrkeskårer. Vad jobbar du själv med förresten? Eller är du ett av dessa socfall som blir försörjda av staten samtidigt som de ägnar livet åt att trakassera och ljuga om Sverige?

Vad exakt är det jag ljuger om? Utredningarna innehåller så mycket felaktigheter och lögner att det är skrämmande låg nivå. Ska samhället omhänderta barn så måste det finnas ett rejält rättsligt skydd för både föräldrar och barn mot felaktiga ingripanden. Det saknas helt idag.

Förstår du inte problemet med detta? Vad får det för konsekvenser för föräldrar och barn om soc gör ett felaktigt ingripande?

Berätta för mig vad soc förlorar på att ljuga i en utredning! Vad har de för incitament för att hålla sig till vad som faktiskt är sanningen? jag väntar med spänning på ditt svar.

Det finns exakt noll marginaler för idioter. barn ska inte omhändertas på falska grunder. Det måste vara utgångspunkten i ett demokratiskt samhälle. Men så ser inte verkligheten ut dessvärre.
2024-08-02, 12:44
Medlem
Citat:
Vad exakt är det jag ljuger om? Utredningarna innehåller så mycket felaktigheter och lögner att det är skrämmande låg nivå. Ska samhället omhänderta barn så måste det finnas ett rejält rättsligt skydd för både föräldrar och barn mot felaktiga ingripanden. Det saknas helt idag.

Förstår du inte problemet med detta? Vad får det för konsekvenser för föräldrar och barn om soc gör ett felaktigt ingripande?

Berätta för mig vad soc förlorar på att ljuga i en utredning! Vad har de för incitament för att hålla sig till vad som faktiskt är sanningen? jag väntar med spänning på ditt svar.

Det finns exakt noll marginaler för idioter. barn ska inte omhändertas på falska grunder. Det måste vara utgångspunkten i ett demokratiskt samhälle. Men så ser inte verkligheten ut dessvärre.
Omhändertagande och andra insatser kommer att öka och ske snabbare framöver när det kommer att informeras mellan kommuner aå att folk inte så fort anmälan kommer in flyttar till ny kommun , finns ju de som flyttat till olika kommuner mängder av gånger på kort tid och inte för att de bytt jobb gång på gång , de har pga detta fått problem ekonomiskt när bistånd inte löpt på som vanligt
2024-08-02, 12:44
Medlem
Citat:

Ja man behöver ha förmåga att förstå att läsa helheten och förstå att man måste se vad som döljer sig bakom siffror.
Att bara slänga sig med statistik och siffror visar på bristande förmåga. Att föra dialog med någon som saknar den förmågan blir totalt omöjligt. Det är enbart attack och generaliserande påståenden.

Det är en fullständig dövhet och projicering från dig och vissa andra här och på TT, tyvärr.
Och det sprids lögner inte bara om sitt eget fall utan andra barn och familjer utan att man ens läst allt. Färskt exempel är att påstå att socialtjänsten lvu’ar barn som inte går i skolan. Om man förmår läsa domen (som delades) förstår varje tänkande människa att påståendet utesluter väsentliga omständigheter och inte minst högsta instans slutsats i frågan
2024-08-02, 13:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Ja man behöver ha förmåga att förstå att läsa helheten och förstå att man måste se vad som döljer sig bakom siffror.
Att bara slänga sig med statistik och siffror visar på bristande förmåga. Att föra dialog med någon som saknar den förmågan blir totalt omöjligt. Det är enbart attack och generaliserande påståenden.

Det är en fullständig dövhet och projicering från dig och vissa andra här och på TT, tyvärr.
Och det sprids lögner inte bara om sitt eget fall utan andra barn och familjer utan att man ens läst allt. Färskt exempel är att påstå att socialtjänsten lvu’ar barn som inte går i skolan. Om man förmår läsa domen (som delades) förstår varje tänkande människa att påståendet utesluter väsentliga omständigheter och inte minst högsta instans slutsats i frågan

Problemet är att man inte får hela bilden av att bara läsa en dom.

För att få den verkligt rättvisa bilden behöver man tillgång till allt material som utredningen bygger på.

Då kan man se hur det vrids och vänds på vad som hänt och vad som valts att plockas bort som talar till föräldrarnas fördel mm.
2024-08-02, 13:56
Avslutad
Citat:
Allt är lögner. Inte ett sant ord. Det var ett spännande påstående. Du menar alltså att soc alltid har rätt och talar sanning i sina utredningar?

Nej, jag menar att du ljuger i stort sett i allt du kräker ur dig här.
2024-08-02, 14:06
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Även om den felaktiga bedömningen görs utan uppsåt så ska dom bli dömda?

Citat:

Du är så provocerande korkad. Vad det är du ljuger om? I princip allt?

När ska det sjunka in att dina ev upplevelser och ”fakta” inte grundar sig i faktiskt data. Dina ”många” är något enstaka fall som du generaliserar och applicerar på ALLA.

Det sker inte systematiska fel. Sluta försöka trycka din propaganda i tråden, absolut ingen köper ditt skitresonemang utom child13, gubba och filip. Och surprise surprise, alla 3 är del av den dysfunktionella FU-gruppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in