2024-08-02, 07:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Vilka 100 kön är det?

Jag måste rätta mig. Efter inlägget har skrivits har det tillkommit ytterligare 4 kön, så nu är vi uppe i 104 stycken, och det kommer med stor sannolikhet att upptäckas ännu fler kön.
Citera
2024-08-02, 07:21
Medlem
Heja Agnes!! 🦾
Hon verkar inte ha blivit utslängda från Statsradion än så länge.

Senaste avsnittet/pod publicerades 30 juli och handlar om myter om farliga saker i samband med graviditet.

https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2428676
Citera
2024-08-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag måste rätta mig. Efter inlägget har skrivits har det tillkommit ytterligare 4 kön, så nu är vi uppe i 104 stycken, och det kommer med stor sannolikhet att upptäckas ännu fler kön.
Vilka är dessa 104 kön (biologiskt)?
Identitet är något annat än biologiskt kön.
Citera
2024-08-02, 07:25
Medlem
Ärofyllt pris att tilldelas för att man kallar en spade för spade. Pedofiler tycker ju givetvis inte det då det motarbetar deras uppdrag att komma barn nära i skydd av RFSL och co.
Citera
2024-08-02, 07:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Vilka är dessa 104 kön (biologiskt)?
Identitet är något annat än biologiskt kön.

Vi ska nog räkna biologi som ren humbug "vetenskap" som hör hemma på historiens sophög. Vad man identifierar sig som är man.

Jag har inte hunnit lära in mig alla kön, men jag kan länka till en lite äldre lista, då hade bara 56 upptäckts (det har ju tillkommit flera sedan dess).

https://www.dagensmedia.se/marknadsforing/kampanjer/facebook-skrotar-manligtkvinnligt-infor-56-olika-kon/
Citera
2024-08-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Professor Wold har vid tillfälle låtit undslippa att kön är något biologiskt och inget man kan välja.
Idag tilldelas hon RFSLs prestigefyllda skampris Rosa Tisteln som ända sedan 1986 (!) förärats någon person eller organisation som anses ha tillfogat hbtq-rörelsen särskild skada.

Prisutdelningen sker på Sthlm Pride. Wold är inte på plats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EyxmbP/agnes-wold-far-skampris-av-rfsl

Vad säger ni? Välförtjänt av Wold eller mobbing från hbtq-lobbyn?

Lägger detta i politik eftersom HBTQ-rörelsen i allra högsta grad är politiskt.

För en gångs skull gör hon någonting bra och belönas för det.
Citera
2024-08-02, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ni har inte möjligen funderat över att vara lite källkritiska mot RFSL? Vad jag vet har hon inte sagt att kriminaliteten kommer att öka. Det hon påtalat är bristerna i den nya könstillhörighetslagen då det i princip bara är att byta kön i folkbokföringen. Hon har pekat på problem som även många andra har gjort.

- Män kan få jobba på och besöka boenden för våldsutsatta kvinnor om de bara söker om nytt juridiskt kön

- Män kan få dela fängelse med kvinnor

- Svårare att komma åt brottslingar då man lätt kan byta kön

Många sa det i debatten och jag vet inte varför det just var Agnes Wold som tilldelades det här priset.

Kolla OS. Män vinner medaljer när de tävlar mot kvinnor, vilket förstör damsporten för åratal, kanske årtionden framöver, (beroende på hur länge detta vansinne får fortsätta).
Citera
2024-08-02, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Inte så smart att säga att transpersoners rättigheter kommer leda till ökad kriminalitet.

Känner inte till sammanhanget, men våld mot kvinnor ökar ju om män kan sitta i kvinnofängelse, jobba på skyddade boenden för våldsutsatta kvinnor, få tillgång till kvinnors toaletter och omklädningsrum, i och med att våldsmän kommer att utnyttja möjligheten att känna sig som en kvinna för att få tillgång. Våld mot kvinnor är kriminellt.
Citera
2024-08-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Hur långt är vi från att Rosa Tisteln tilldelas någon som gjort mycket för att motarbeta pedofili? Jag gissar på kanske fem-tio år, sedan är MAP-arna helt inne i HBTQ-värmen (Minor Attracted Person).
Har Dumpen fångat många HBTQ-personer?
Frågar av okunskap här.
Citera
2024-08-02, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggare85
Känner inte till sammanhanget, men våld mot kvinnor ökar ju om män kan sitta i kvinnofängelse, jobba på skyddade boenden för våldsutsatta kvinnor, få tillgång till kvinnors toaletter och omklädningsrum, i och med att våldsmän kommer att utnyttja möjligheten att känna sig som en kvinna för att få tillgång. Våld mot kvinnor är kriminellt.
Funkar det så i länder som tidigare infört juridiskt kön? Danmark tex?
Citera
2024-08-02, 07:58
Medlem
citymormors avatar
Böglobbyn visar sitt fula tryne igen och beordrar samhället till stigmatisering och skampålen för den som inte älskar RFSL och alla regnbågspedofiler.

Agnes är tydligen inte lika mycket värd som alla andra och det fria ordet räknas inte om man inte håller med.
Citera
2024-08-02, 08:02
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Professor Wold har vid tillfälle låtit undslippa att kön är något biologiskt och inget man kan välja.
Idag tilldelas hon RFSLs prestigefyllda skampris Rosa Tisteln som ända sedan 1986 (!) förärats någon person eller organisation som anses ha tillfogat hbtq-rörelsen särskild skada.

Prisutdelningen sker på Sthlm Pride. Wold är inte på plats.

Nu tycker jag regnbågsfolket (i.a.f. deras tales-hen) tar diskussionen till nya nivåer av barnslighet.
Hur kan det vara kontroversiellt 2024 att påpeka att det finns endast två kön ???
Låt Regnbågsfolket vara ifred i sina frankensteinlaboratorier där får dom konstruerar va fan dom vill.
Då kan vi övriga kanske fortfarande hålla fast vid de två olika biologiska könen ?

Jäkla trams. Löjliga principdiskussioner om ingenting. Bokstavligen ....Ingenting.
Anklagas för transFOBI haha... Vilken utsökt idiotisk projicering för det första
Senast redigerad av Upplyften 2024-08-02 kl. 08:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in