2024-08-01, 22:35
Medlem
Fettsugnings avatar
Jag hade med stolthet tagit emot priset. Hade slentrianheilat lite efter mottagandet.
Citera
2024-08-01, 22:39
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag har aldrig riktigt uppskattat professor Wold, mest pga hennes von oben-attityd och närmast gränslösa sätt att uttala sig allt mellan himmel och jord. Men, denna utmärkelse höjer henne i mina ögon. Det visar att hon är något viktigt på spåren.

Om jag hade tilldelats detta pris hade jag nog närvarit och tagit emot detsamma, om inte annat för att visa på validiteten i mina ställningstaganden.

Så, litet motvilligt och oväntat - Gratulerar Agnes!
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefucks
Härligt att tanten har rätt i något!
Precis. Jag har inte mycket till övers för AW. Jag tål fan inte kärringen. Men blinda hönor och korn, och sådär.
Citera
2024-08-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Professor Wold har vid tillfälle låtit undslippa att kön är något biologiskt och inget man kan välja.
Idag tilldelas hon RFSLs prestigefyllda skampris Rosa Tisteln som ända sedan 1986 (!) förärats någon person eller organisation som anses ha tillfogat hbtq-rörelsen särskild skada.

Prisutdelningen sker på Sthlm Pride. Wold är inte på plats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EyxmbP/agnes-wold-far-skampris-av-rfsl

Vad säger ni? Välförtjänt av Wold eller mobbing från hbtq-lobbyn?

Lägger detta i politik eftersom HBTQ-rörelsen i allra högsta grad är politiskt.
Det är visserligen inte avsett så, men är inte det en hedersbetygelse ur vi vanliga människors synvinkel?
Citera
2024-08-01, 22:59
Medlem
Folk med avvikande åsikter skall tystas, förnedras och sättas på skampåle.

RFSL är som valfri fascist- eller kommuniststat.
Citera
2024-08-01, 23:05
Medlem
Otroligt, Wold har ju rätt!
Citera
2024-08-01, 23:22
Medlem
De borde sälja "rosa tistlar" motsvarande "rosa bandet" som man kan ha på jackan, hade köpt direkt!

Tycker hon ska vara stolt!
Citera
2024-08-01, 23:35
Medlem
Inte så smart att säga att transpersoners rättigheter kommer leda till ökad kriminalitet.
Citera
2024-08-01, 23:39
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Inte så smart att säga att transpersoners rättigheter kommer leda till ökad kriminalitet.

Definitivt inte om man inte kan backa upp det med argument.
Citera
2024-08-01, 23:43
Medlem
SkattefriZons avatar
Hon var pinsamt under coronakrisen men nu börjar hon ordna upp sig.
Citera
2024-08-01, 23:51
Medlem
Så juryn i RFSL är alltså mer kompetent än en professor då?
Just Agnes Wold tycker jag personligen är en dam med huvudet på skaft, så har hon kritiserat det hela, så är det nog dags med lite självreflektion.
Citera
2024-08-01, 23:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
RFSL hör till en rörelse som är strikt emot all medicinsk vetenskap som går emot dess ideologiska och mycket dogmatiska uppfattningar, och inom vilken man förföljer, trakasserar och tystar feminister och intellektuella som försöker föra en nyanserad diskussion.
Deras pris är inget någon borde skämmas över. Snarare bör det väl ses ett slags hederspris att ha retat upp dessa fanatiker.

De verkar vara som klimatrörelsen då. Där blir alla som invänder mot deras ensidiga dogm att allt beror på koldioxid alltid utpekade som konspiratoriska förnekare och mobbas.

Wold ska givetvis räta på ryggen när hon får en dylik utmärkelse. Det är alltid rätt när RFSL påstår att något är fel.
Citera
2024-08-02, 00:05
Medlem
Wild var jäkligt skum ett tag. Sätt mycket och fnissade som en äcklig tant kan göra. Det var några år sen i hennes radioprogram. Dock är hon mer klar i bollen nu och låter fräschare och som en annan person. Bra jobbat Agnes, grattis för din uppriktighet. Hoppas du får behålla ditt program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in