2024-07-24, 15:24
Medlem
JaJoAnckarstroms avatar
Hörde från en bekant att det var en Palestinaflagga upphängd på hemmaläktaren hela matchen under GAIS-AIK i måndags. Firmorna har genom åren varit duktiga på att rensa bort politiken från läktarna och GAIS har mig veterligen fortfarande en stark liga, hur kunde dom låta flaggan hänga kvar? Eller är GAIS uttalat vänster nuförtiden?
Citera
2024-07-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aubameyang
Brigada bränner minst lika mycket som Supras på stormatcher, gå på match innan du snackar.
Nej det gör de icke. Brigada håller ju mest på med sponntanbränningar och målpoppande.
9 av 10 gånger när en stor planerad bränning sker är det ju Supras.
Förra året gjorde ju Brigada endast två större bränningar själv Elfsborg och Peking borta.
Citera
2024-07-24, 17:34
Medlem
Någon som har koll på Djurgårdens motstånd imorgon, torsdag? Har de risksupportrar/firmor?

Är mycket snut runt Tele2 redan nu och flera enheter med KILO-poliser bort på hotellet brevid arenan.
Citera
2024-07-24, 18:40
Medlem
monster-mango-locos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdu
Någon som har koll på Djurgårdens motstånd imorgon, torsdag? Har de risksupportrar/firmor?

Är mycket snut runt Tele2 redan nu och flera enheter med KILO-poliser bort på hotellet brevid arenan.
De har haft "ultras" som har bränt på deras europakval matcher men risksupportrar skulle jag inte kalla dem
Citera
2024-07-24, 18:53
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdu

Nja de är från Luxembourg...

DIF stod ju upp bra mot polacker....DIF har bevisat att de håller bra nivå i Europa.
Citera
2024-07-25, 13:10
Medlem
JaJoAnckarstroms avatar
Nu var inte tanken att den här tråden skulle bli infekterad av Israel/Palestina debatter. Vad man än tycker i frågan så handlar det om politik och någon får gärna hålla sig till ämnet och svara på den första frågan jag hade.

Vi skippar biten om vänster så vissa individer slipper gråta.

Citat:
Firmorna har genom åren varit duktiga på att rensa bort politiken från läktarna och GAIS har mig veterligen fortfarande en stark liga, hur kunde dom låta flaggan hänga kvar?
Citera
2024-07-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsk
Nej det gör de icke. Brigada håller ju mest på med sponntanbränningar och målpoppande.
9 av 10 gånger när en stor planerad bränning sker är det ju Supras.
Förra året gjorde ju Brigada endast två större bränningar själv Elfsborg och Peking borta.
Men är du störd? Jag sa ju att bränner minst lika mycket som supras på stormatcher? Alltså sponntanbränningar och målpoppade.
Citera
2024-08-02, 02:05
Medlem
Messials avatar
Hej!

Jag har en fråga gällande AIK:s firma Firman Boys. Hur många utav dagens medlemmar i Firman Boys är ursprungsmedlemmar? De vill säga några utav dom som grundade firman.

Är det Sveriges äldsta firma?

Det känns som att det inte är så mycket bråk runt fotbollsmatcher i Sverige numera, firmorna verkar ha blivit lugna.

När det gäller AIK så verkar det inte vara kvartsamtal som tidigare. När AIK är i kris så verkar inte Firman Boys ha kvartsamtal med fotbollsspelarna och ledarstaben.

När det gäller firmorna i Stockholm i övrigt, finns det medlemmar som bor i exempelvis Södertälje och Uppsala? Det fanns väl en Södertäljefraktion i Firman Boys tidigare, bland annat år 2002 när Tony Deogan dog.
Citera
2024-08-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!

Jag har en fråga gällande AIK:s firma Firman Boys. Hur många utav dagens medlemmar i Firman Boys är ursprungsmedlemmar? De vill säga några utav dom som grundade firman.

Det känns som att det inte är så mycket bråk runt fotbollsmatcher i Sverige numera, firmorna verkar ha blivit lugna.

När det gäller AIK så verkar det inte vara kvartsamtal som tidigare. När AIK är i kris så verkar inte Firman Boys ha kvartsamtal med fotbollsspelarna och ledarstaben.

När det gäller firmorna i Stockholm i övrigt, finns det medlemmar som bor i exempelvis Södertälje och Uppsala? Det fanns väl en Södertäljefraktion i Firman Boys tidigare, bland annat år 2002 när Tony Deogan dog.

Sätra torde va äldsta fast de finns ju inte kvar. I dagsläget fb ja
Citera
2024-08-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!

Är det firmorna som är lugna eller polisen som är bättre? Känns som det är det andra.
Citera
2024-08-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Sätra torde va äldsta fast de finns ju inte kvar. I dagsläget fb ja

Går på matcher, vissa är nästintill skruttiga hehe sextioårsåldern-ish
Citera
2024-08-11, 11:47
Medlem
Smällde det mellan Gais och Peking? Sett flera divisionen grabbar på twitter säga att Gais sprang och inte klev osv ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in