2024-08-02, 00:27
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Måtte vid Gud det inte vara så. hur mycket plågades hunden i så fall innan den dog?. fy fan blir en sömnlös natt. Stackars hund
Har legat sömnlös så många nätter nu och bara varit ledsen. Vill också veta vad som hänt Essie.
Jag är precis som du stor djurvän och alltid haft djur. Matar fåglar och rådjur på vintern och ser till att det finns vatten på sommaren när det är torrt ute.
Vi är många som gräver efter sanningen och ju mer som hittas så börjar det sjunka in att Essie är på dom evigt gröna ängarna.
Pappan har fått så många människor att tro att hon blev stulen och hans dotter var sååååå ledsen. Det är sånt skitsnack.
Tack vare alla fina djurvänner som har lagt timmar på att hitta sanningen om A och kunnat lägga fram med bevis hur sinnessjuk, aggressiv och verkligen kapabel att döda hon är.
Många med mig tror att pappan såg en ekonomisk vinning i att hålla tyst.
Genom att säga att hon är stulen får han en stor summa från försäkringsbolaget och A klarar sig utan skuld för detta. På så sätt kan han behålla alla sina föremåner (inkomster) som kommer med att ha en sån här dotter. Både mamman och pappan är betalda assistenter åt henne. Villa. Som A bor i är pappans men den har han hyrt ut till dottern. Det betalas hiskliga summor utav våra skattepengar varje månad. Har för mig att det faktureras ca. 300,000kr/mån
Det är horribelt.
Citera
2024-08-02, 00:29
Medlem
Citat:
Måtte vid Gud det inte vara så. hur mycket plågades hunden i så fall innan den dog?. fy fan blir en sömnlös natt. Stackars hund
Jag tror inte att hon har dödat hunden. I ett nu borttaget inlägg i den andra Essie-gruppen beskrev en före detta assistent att allt i anmälan till länsstyrelsen stämmer men att A aldrig skulle döda hunden. Jag tror på pappan som skriver att A älskade sin hund. Det gjorde hon nog, men hade inte förmågan att förstå vad sparkar och slag leder till för (den dyra) hunden. Ingen av assistenterna som uttalat sig pratar illa om A. Det är enbart på grund av pappans beteende mot dem som de sa upp sig.

Antingen är det ett försäkringsbedrägeri (då vet familjen var Essie är begravd) eller så är Essie räddad (då hoppas vi att hon hålls gömd för alltid).
Citera
2024-08-02, 00:29
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Förstår inte varför du håller på och ältar om att dottern inte är något barn. Jag har inte sett någon som påstått det och jag har definitivt inte gjort det. Däremot lär det ha sagts att hon är på en 4-årings nivå, och om så är fallet, ja då är hon som ett barn oavsett vilken ålder hon har, och det är ju också därför hon har en förvaltare.

Du skriver om det du "läst" och om huruvida man får tro det. Du får tro vad du vill, men om du inbillar dig att det du tror också är sanningen, då kan du vara ute och cykla rejält.

Det är märkligt hur du påstår att dottern är utan empati mot Essie, det har du baserat, antar jag, på att att du "läst" och valt att tro på att dottern har varit våldsam mot Essie när hon blir utåtagerande. Men du verkar inte ha funderat minsta lilla på att hon i de situationerna inte visar empati mot någon enda person, samt att det enligt domstolsdokument framkommit att hon blir utåtagerande bara någon gång varannan vecka, i snitt. Påstår du att hon saknar empati mot Essie även under alla annan tid under dessa två veckor när hon inte är utåtagerande, och vad grundar du i så fall det på?
Annars kanske du skall tänka till lite och fundera över hur vardagen ser ut kring dottern, inte bara under den stund varannan vecka som hon blir utåtagerande, utan också under alla annan tid i hennes vardag!
Vad är det som du försöker försköna?
A är ett monster och familjen låter det fortgå
Citera
2024-08-02, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Har legat sömnlös så många nätter nu och bara varit ledsen. Vill också veta vad som hänt Essie.
Jag är precis som du stor djurvän och alltid haft djur. Matar fåglar och rådjur på vintern och ser till att det finns vatten på sommaren när det är torrt ute.
Vi är många som gräver efter sanningen och ju mer som hittas så börjar det sjunka in att Essie är på dom evigt gröna ängarna.
Pappan har fått så många människor att tro att hon blev stulen och hans dotter var sååååå ledsen. Det är sånt skitsnack.
Tack vare alla fina djurvänner som har lagt timmar på att hitta sanningen om A och kunnat lägga fram med bevis hur sinnessjuk, aggressiv och verkligen kapabel att döda hon är.
Många med mig tror att pappan såg en ekonomisk vinning i att hålla tyst.
Genom att säga att hon är stulen får han en stor summa från försäkringsbolaget och A klarar sig utan skuld för detta. På så sätt kan han behålla alla sina föremåner (inkomster) som kommer med att ha en sån här dotter. Både mamman och pappan är betalda assistenter åt henne. Villa. Som A bor i är pappans men den har han hyrt ut till dottern. Det betalas hiskliga summor utav våra skattepengar varje månad. Har för mig att det faktureras ca. 300,000kr/mån
Det är horribelt.
Jag törs snudd på lova att Försäkringsbolagets utredare löser detta. Jag vill ivart fall hoppas det.
Citera
2024-08-02, 00:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungenskunk
Det är väl inte om Essie gjort ett bra jobb eller inte som är det viktiga.

Det har jag heller inte påstått. Jag tog upp varför det inte finns några belägg för anklagelsen om att Essie gett "tveksamt resultat", utan att den information som finns snarare tyder på motsatsen.

Citat:
Problemet är att oavsett om assistanshund på något sätt varit till hjälp för A så har det uppenbarligen inte hjälpt så mycket så att A får en fungerande vardag plus att Essie utsatts för våld. Det har t.o.m PÖ skrivit.

Hur vet du att att Essie "inte hjälpt så mycket så att A får en fungerande vardag"?

Vad är "en fungerande vardag" enligt dig i dotterns kontext, och hur vet du hur dotterns vardag fungerar med och utan Essie?

Citat:
Att familjen haft djur innan säger ingenting om hur A är med djur. Det finns ju fler i familjen än A, eller hur? Sen hade dom väl dessutom en hund som omplacerats?

Jo, det är precis vad jag argumenterade för att det gör. Familjen har lagt 300 papp på en assistanshund. Det tror jag inte en sekund på att de hade gjort, om de redan från början hade en erfarenhet av att dottern inte fungerade med djur. Eftersom de hade såväl hund som katt tidigare så lär de ha haft en god bild av hur deras dotter fungerar med djur. Märkligt påstående av dig tycker jag att man inte skulle veta hur ens barn är med en hund när man har en hund, bara för att det finns fler i familjen. Vi är flera i min familj, och jag vet mycket väl hur alla i min familj är med hundar, jag vet också hur många i min vänskapskrets är med hundar, eftersom jag sett dem umgås med våra hundar. Det är verkligen inget konstigt med det. Det motsatta hade varit konstigt.

Den hund de hade innan Essie kom omplacerades just för att Essie kom, inget konstigt med det. Katten har de kvar.

Citat:
Sen är det också sån enorm skillnad på att ha en familjehund och att ha assistanshund. Helt olika interaktioner och ansvar både för hund och människa.

Interaktionerna behöver inte alls vara helt olika, det kan tvärtom vara mycket som är lika, särskilt med en psykisk hälsa hund.

Citat:
Jag tror nog att A älskar djur och Essie. Men pga sina diagnoser och felaktig vård gör hon skada. Mot sig själv och andra. och den skadan har uppenbarligen gått ut över Essie enligt dokument och uttalande från PÖ.

Nej, inte enligt "dokument", enligt en före detta anställd assistent.
Jag tror dock som du, att hon älskar djur och Essie, men att Essie råkat ut för hennes utåtagerande. Det är dock inget som varken hon eller Essie skall lastas för, utan det är pappan och i den mån de anställda assistenterna har fått utbildning och instruktioner som bär ansvar för att skydda Essie i de situationerna.

Du får gärna länka till det uttalande du avser där PÖ skulle uttalat detta.
Citera
2024-08-02, 00:35
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Jag törs snudd på lova att Försäkringsbolagets utredare löser detta. Jag vill ivart fall hoppas det.
Dom jobbar nog för fullt med det här och några pengar lär inte ligga för utbetalning.
Dom måste hitta kroppen för att bevisa att hon har dödats. Farfar drog lägligt iväg med husvagn eller om det var husbil till Norrland dagen efter. Han är militär och alla vet att dom är ganska hårdhudade. Att gräva ner en hund är en baggis för honom.
Citera
2024-08-02, 00:40
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det har jag heller inte påstått. Jag tog upp varför det inte finns några belägg för anklagelsen om att Essie gett "tveksamt resultat", utan att den information som finns snarare tyder på motsatsen.

Hur vet du att att Essie "inte hjälpt så mycket så att A får en fungerande vardag"?

Vad är "en fungerande vardag" enligt dig i dotterns kontext, och hur vet du hur dotterns vardag fungerar med och utan Essie?

Jo, det är precis vad jag argumenterade för att det gör. Familjen har lagt 300 papp på en assistanshund. Det tror jag inte en sekund på att de hade gjort, om de redan från början hade en erfarenhet av att dottern inte fungerade med djur. Eftersom de hade såväl hund som katt tidigare så lär de ha haft en god bild av hur deras dotter fungerar med djur. Märkligt påstående av dig tycker jag att man inte skulle veta hur ens barn är med en hund när man har en hund, bara för att det finns fler i familjen. Vi är flera i min familj, och jag vet mycket väl hur alla i min familj är med hundar, jag vet också hur många i min vänskapskrets är med hundar, eftersom jag sett dem umgås med våra hundar. Det är verkligen inget konstigt med det. Det motsatta hade varit konstigt.

Den hund de hade innan Essie kom omplacerades just för att Essie kom, inget konstigt med det. Katten har de kvar.

Interaktionerna behöver inte alls vara helt olika, det kan tvärtom vara mycket som är lika, särskilt med en psykisk hälsa hund.

Nej, inte enligt "dokument", enligt en före detta anställd assistent.
Jag tror dock som du, att hon älskar djur och Essie, men att Essie råkat ut för hennes utåtagerande. Det är dock inget som varken hon eller Essie skall lastas för, utan det är pappan och i den mån de anställda assistenterna har fått utbildning och instruktioner som bär ansvar för att skydda Essie i de situationerna.

Du får gärna länka till det uttalande du avser där PÖ skulle uttalat detta.
Helt övertygad om att A har haft utbrott på Essie och det slutade med döden.
Tror du inte att A fick blodad tand och drömmer ännu mer om att få sätta kniven i nästa offer typ katten, ny hund, kanin eller ett barn. Kanske en assistent. Vem kommer att bli näste man till rakning? A är barberaren.
INGEN kommer att se med blida ögon på det här.
Hela familjen är redan hatad.
Citera
2024-08-02, 00:40
Medlem
Citat:
Dom jobbar nog för fullt med det här och några pengar lär inte ligga för utbetalning.
Dom måste hitta kroppen för att bevisa att hon har dödats. Farfar drog lägligt iväg med husvagn eller om det var husbil till Norrland dagen efter. Han är militär och alla vet att dom är ganska hårdhudade. Att gräva ner en hund är en baggis för honom.
Och ännu lägligare lades tydligen husbilen ut för försäljning efter resan. Men någon skrev att polisen kollat detta. vi kommer nog aldrig få reda på sanningen om inte mamman kanske berättar. tror p har lindat in sig rejält i ett hörn. jag hoppas på utredare på försäkringsbolaget kan få fram vad som hänt.
Citera
2024-08-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
jag tror mest på teori 2!

Fattar dock inte hur en tjej med "IQ som en 4 åring" som några har skrivit kan ha betalningsanmärkningar och varför man ena skickar räkningar till henne om hon är som ett barn.

Tycker mest synd om hunden. Hoppas Essie har det bättre där hon är nu, förhoppningsvis hos någon som räddat henne.

Eftersom hon har inkomst (vet inte vad den kallas men typ någon slags "sjukersättning) kan hon ju få räkningar också. P är väl utsedd till hennes förvaltare, god man eller vad det kallas och ska ta hand om hennes räkningar och betala dem. Om han inte gjort det i tid och efter påminnelser, hot om inkasso m m pga t ex slarv kan de gå vidare till Kronofogden och hon får då en betalningsanmärkning. Tror de har ekonomi så det är OK. Men jag vet inte om det är utrett om hon verkligen har det eller om det är en trådsanning här?
Citera
2024-08-02, 00:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Och ännu lägligare lades tydligen husbilen ut för försäljning efter resan. Men någon skrev att polisen kollat detta. vi kommer nog aldrig få reda på sanningen om inte mamman kanske berättar. tror p har lindat in sig rejält i ett hörn. jag hoppas på utredare på försäkringsbolaget kan få fram vad som hänt.
P gör allt han kan för att försvara situationen. Han har talets gåva men snubblar på sin egen tunga mellan varven. Det är därför jag blir så förbannad när jag skriver ibland.
Han vägrar att sluta ljuga och slår ifrån sig allt. Samtidigt så erkänner han att hunden är död med indicier och att det var A som dödade henne. Man måste läsa mellan raderna vad han skriver.
Citera
2024-08-02, 00:45
Avslutad
helt plötsligt tyst i facebook gruppen om Essie..skumt.
Citera
2024-08-02, 00:53
Medlem
Citat:
P gör allt han kan för att försvara situationen. Han har talets gåva men snubblar på sin egen tunga mellan varven. Det är därför jag blir så förbannad när jag skriver ibland.
Han vägrar att sluta ljuga och slår ifrån sig allt. Samtidigt så erkänner han att hunden är död med indicier och att det var A som dödade henne. Man måste läsa mellan raderna vad han skriver.
Jag jobbar i försäkringsbranschen dock med bil skador därav vet jag jag hur utredare på försäkringsbolag jobbar. jag törs nästan lova dom löser detta. som jag skrev tidigare IF utredare löste mordet på Johanna Möllers pojkvän. dom gjorde gravöppning. polisen i Västerås avskrev det som självmord, men If fick fram det var klorvatten i lungorna. Försäkringsbolagens utredare har många verktyg i verktygslådan som det numera heter så populärt. Jag förlitar mig på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in