2024-08-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlington
Vill någon ge en kort beskrivning av vad som hänt och status nu? Tack.

1 person död. 2 misstänkta anhållna för dådet och en misstänk för skyddande av brottsling. Förundersökning pågår och är i ett tidigt skede.
Citera
2024-08-02, 00:25
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Jag vet inte... det finns tydligen tofflor med "status" också nu för tiden. Dyra, skitfula, vanliga tofflor. Så kan nog tänka mig någon ung tjej åka tåg med tofflor.

Men, har du (eller någon annan på forumet) lagt märke till den sko som passerar väldigt snabbt in och ut ur bild (mitten, längst till höger) i videoklippet?
Är det en synvilla, eller är det en till person på platsen?
Slides ja. Det är superinne i gettomodet! Självklart något de kan ha när som, hemma, skolan och på stan.
Citera
2024-08-02, 00:26
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Precis jag tänkte på det sen efter jag postade, men det jag menar att det är två som ger sig på en. Underläget och som du säger BO helt försvarslös och fastbunden.

Jo jag förstod. Ville ändå poängtera att där var inte något motstånd från stackars lilla E.
Just för att det är sjukt hemskt att hon verkligen inte kunde försvara sig själv.
Den möjligheten tog de ifrån henne.
Citera
2024-08-02, 00:28
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Det finns bara en film på cirka 40 sekunder. Att annat är bullshit och från folk som ska verka viktiga.
Nej det finns flera, sen vet jag inte om det är delar av samma film. En är mycket ljusare.
Citera
2024-08-02, 00:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
1 person död. 2 misstänkta anhållna för dådet och en misstänk för skyddande av brottsling. Förundersökning pågår och är i ett tidigt skede.
Lite petigt så är en misstänkt häktad och en omhändertagen av socialtjänsten.
Citera
2024-08-02, 00:30
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linjesex
Yes!
Det är en sjuk trend som pågår bland unga just nu. Misshandlar varandra och filmar, skjuter och filmar.
Allt detta för att förnedra extra mycket genom att lägga ut videon på sociala medier. Brotten har ökat markant i takt med sociala medier.
Jag tror kanske det snarare är så att precis ALLt filmas och läggs ut. Det är som om inget hänt om det inte delats. Bra som dåligt.
Citera
2024-08-02, 00:36
Medlem
Är det någon som vet vad polisen letat efter när de dykt i vattnet? En kniv?
Citera
2024-08-02, 00:42
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFixx
Som jag förstår det är Rafaella skåning och Melak uppvuxen i Västerås. Man hör båda prata i klippet, mgm1 är skåning (hörs när hon skrattande säger "haha ska vi? Ska vi klä av henne?)
Man hör även att mgm2 har en mer "uppländsk" dialekt (för oss här nere i söder ).
Alltså R är den som sitter på E och slåss, M är den som filmar och hotar med kniv.
Du har rätt i det du skriver, utom en sak, västeråsdialekten är INTE uppländskt! Det är västmanländska och inget annat. Gnällbältska.

Inte för jag skiljer på skånska och blekingska, men ändå.
Citera
2024-08-02, 00:44
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det finns väl ingen TT med E och R? Sista är E och M. E var vacker men är jag ensam om att tycka att M, rent estetiskt var minst lika fin? Och varför diskuterar vi ens deras utseenden egentligen?

Utseendet är väl en del av avundsjukan mellan dem.
Som du säger E var vacker.

Jag tycker det är lite intressant hur du ganska ofta går till försvar för MGM1.

Får man fråga varför, vet du ens varför?
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-02 kl. 01:25.
Citera
2024-08-02, 00:46
Medlem
Ang MGM1 R så hoppas jag åtminstone att man går in o kräver att det ska göras en Bevistalan för att fastställa huruvida hon är skyldig till brott o till vilken brottsrubricering!!!

Inte för att R får något straff ändå, men då finns det iaf dokumenterat för alltid vad hon är skyldig till!!
Det kanske skulle kunna bidra något till att R kan förstå allvaret i vad som hänt, men det är nog bara önsketänkande från min sida!!

O om inte det här är ett fall för Bevistalan så vette fan när det skulle användas..
Citera
2024-08-02, 00:47
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r17kt
Förmodligen raderade hon filmerna pga hat på TT och att folk här inne försökte få det till att hon skulle vara MGM3 och/eller anstiftare till misshandeln. Extremt långsökta spekulationer, imo, i synnerhet med tanke på att MGM3 har uppgetts vara vuxen. Först skriker alla i tråden efter förstahandsuppgifter. Sen, när någon med förstahandsuppgifter väl går ut med dem, misstänkliggörs hon för diverse skit som det inte finns några indikationer på att hon skulle ha med att göra. Var det fel av henne att inte varna Emilia? Ja. Om hon var med i chatten (fortfarande en obekräftad uppgift då hon själv har hävdat att hon inte fick något filmklipp skickat till sig) var det även fel av henne att inte ringa polisen. Men vi alla vet; golare har inga polare. Åtminstone inte i sådana kretsar. Hon har enligt egen uppgift på TT ett aktivt drogmissbruk (röka + tabletter) och är med största sannolikhet mycket emotionellt avtrubbad pga det. Lägg till depression (vilket skapar känslor av likgiltighet och maktlöshet) och en förhöjd acceptans för våld (pga social kontext). Vi behöver inte veta mer om henne för att förstå hennes icke-agerande och avtrubbade rants. Tyckte det var tydligt när jag såg hennes TT-filmer att hon gärna ville få det att låta som att hon hade mer insyn och kunskap än hon egentligen hade. Till exempel hävdade hon att polisen hittade Emilia på dagen, vilket vi alla vet är falskt. Jag bedömer dock hennes uppgifter om uppsåt och dödsorsak som trovärdiga. Hon sa i en av filmerna att hon hade kontakt med R*faellas mamma. Jag tolkade det som att hon hade fått vissa av uppgifterna från henne, vilket skulle kunna förklara varför hon försökte få det att låta som att M*lak bar all skuld och allt ansvar – dvs försöka hålla sig väl med sin källa (mamman) genom att försöka rentvå hennes dotter online. Men M*yas förskjutande av skuldbördan skulle givetvis också bara kunna bero på att hon är bättre vän med R och därför känner större lojalitet mot henne. Skulle dock vilja veta mer om R*faellas mamma. Varför har hon insyn? Om R’s vän har kontakt med mamman lär ju även R ha det själv? Kan mamman vara MGM3?
Starkt första inlägg må jag säga. Bra och nyanserad analys av M@y@.
Citera
2024-08-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Exakt så tror jag det gått till!

Jag tror genuint att de kollat på top boy avsnittet där de skjuter en karaktär för att skrämma honom - i benet - men råkar döda honom oavsiktligt.
Och så kan de skylla på att de ej visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in