2024-08-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja inte är det att i affekt kalla någon för fula ord i den stund ett oönskat beslut fås om det inte följs av hot om våld eller liknande däremot att följa efter någon ute på gatan och skrika om att de är barnkidnappare en söndag är hot eller att lägga ut info om enskilda tjänstemän med namn och adress är ett hot .

Du är så otroligt okunnig, men det förvånar mig inte ett dugg. Det finns brott om hot i brottsbalken. När du jagar familjer i 14 år, har du inte lärt dig nåt?
2024-08-01, 21:42
Medlem
Hot*är förklaring om avsikten att använda obehagliga drastiska åtgärder eller*våld. Hot kan användas som påtryckning. Det kan röra olaga hot, som är brottsligt.

Socialtjänsten och domstolarna hotar och fullföljer sina hot. Är du offentlig då ska du inte få vara med dina barn. Det är hot!
2024-08-01, 22:20
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Fia blir falskt anmäld hela tiden till polisen. Hur garanterar du att Fia inte blir falskt anmäld under ett möte.
Spela in.
Citat:
Så du tänker att det inte är sämre för Fia att bli dömd för socialtjänsten falskt anklagat henne för exempelvis hot under ett möte där hon på inga vis kan bevisa på motsatsen.

Nu ska Fia få världens tips av mig.

1. Fia går på mötet, uppför sig fullt normalt. Lugnt och sansat. Stäng av ev mobiltelefon framför ögonen på dom och lägg den på bordet.
Ha en traditionell inspelare i fickan eller mellan tuttarna och spela in ändå.

2. Av det inspelade materialet delar därefter Fia INTE med sig på exempelvis Tiktok eller dyl. Går något knasigt till används det inspelade materialet tillsammans med ex advokat INTE tiktok.

Så ska Fia se att saker går prima. Jag har själv använt den metoden och ingen anade något alls. Fick nytta av materialet i efterhand just för att jag -inte- delade med mig av det för halva TT.
2024-08-01, 22:28
Medlem
Citat:
Du är så otroligt okunnig, men det förvånar mig inte ett dugg. Det finns brott om hot i brottsbalken. När du jagar familjer i 14 år, har du inte lärt dig nåt?
LM blev dömd och hon hotade inte med våld
2024-08-01, 22:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Nej du, det stämmer inte. Det är ett rent falskt påstående att det kan drabba alla. Sluta ljug.

Alla kan få barn som hamnar i trubbel av olika anledningar, diverse diagnoser problem med klasskompisar, mobbning mm.. Exakt alla. Och exakt alla kan hamna i konflikt med skolan eller med en partner och felaktig information når socialtjänsten, vilket kan få ödesdigra konsekvenser. Vad tjänar ni alla på att blåneka att det socialtjänsten begår stora misstag och att de faktiskt kan ha HELT FEL i sina analyser?
2024-08-01, 22:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Skulle verkligen vilja se vilka diagnoser du har.

Det är nog du som ska kolla dina diagnoser med tanke på vad som roar dig och din syn på demokrati.
2024-08-01, 22:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så IVO som i sina rapporter menar att det brister i 67% i samtliga utredningar kring barn hos socialtjänstens barn och ungdomsutredningar. Hur menar du då att det ibland blir fel? Nästan 70% fel?

Alltså de är helt otroligt faktaresistenta. De måste alla jobba på soc, eftersom de verkar leva i en helt egen galax och verklighet.

"allt är lögn" säger de.... Ja då undrar man ju om de anser att även IVO ljuger. Jag är inte ett dugg förvånad att de hittar så mycket fel och att barn far illa pga detta haveri.

Problemet med IVO och även JO är att de saknar föräldraperspektivet. De verkar nästan bara vara intresserade av barn som behandlas illa av soc.
2024-08-01, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Spela in.

Nu ska Fia få världens tips av mig.

1. Fia går på mötet, uppför sig fullt normalt. Lugnt och sansat. Stäng av ev mobiltelefon framför ögonen på dom och lägg den på bordet.
Ha en traditionell inspelare i fickan eller mellan tuttarna och spela in ändå.

2. Av det inspelade materialet delar därefter Fia INTE med sig på exempelvis Tiktok eller dyl. Går något knasigt till används det inspelade materialet tillsammans med ex advokat INTE tiktok.

Så ska Fia se att saker går prima. Jag har själv använt den metoden och ingen anade något alls. Fick nytta av materialet i efterhand just för att jag -inte- delade med mig av det för halva TT.

Precis så här gör en balanserad person. Materialet stannar antingen i garderoben, slasken eller som bevismaterial som endast blottas för advokat och rätt i en stämning. Inga konstigheter.
2024-08-01, 23:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Var det allt? Kan du inte bättre?

Stämmer. De som generellt har/upplever störst problem i kontakten med myndigheter är icke neurotypiska, kriminella, människor med psykiatrisk-/beroendeproblematik - olika varianter av utsatthet som inte sällan hänger ihop i olika konstellationer.

Något att hålla i minnet för de som gastar om "det kan hända vem som helst".

Det kan inte hända vem som helst, men det KAN hända alla som har barn som får problem av olika anledningar eller drabbas av sjukdomar och skador. Vad många föräldrar som inte haft med soc att göra någon gång glömt bort är att deras barn inte är deras egna, utan det är socialtjänsten som bestämmer om de får vara föräldrar eller inte.

Vill de ta barnen så tar de barnen. Har de inga skäl så hittar de på skäl i utredningen. Outbildade och direkt farliga människor med rätt att stå över alla domstolar. Där har du socionomerna. Och vad som är riktigt obehagligt är att de kommer undan med exakt allting, även när de bevisligen gör fel och ljuger i utredningarna.

När falsk information kommer in i systemet blir det riktigt farligt och exakt alla kan råka illa ut. Det har vi sett förr.

Här bland annat:

https://www.youtube.com/watch?v=hSkoQdSMdv4
2024-08-01, 23:07
Avslutad
Citat:
Fia berättade ju hur hon blev anmäld för ofredande och misstänkt samt förhörd av polisen för hon gick förbi ordförande i nämndens hus.

Om någon upplever ofredande så är det inte en falsk anmälan, däremot kan det vara så att upplevelsen inte uppfyller kriterierna som ställs för att det ska bli en konsekvens.

Om Palm gick förbi ett hus och anmäldes för det så är det inte en falsk anmälan. Om en ledamot i huset blev nojig och tänkte att Palm spionerade så är det rimligt och korrekt att göra en anmälan. Det är inte en falskanmälan även om det senare visade sig vara ett paranoit inslag där misstanken inte gick att styrka.

Jag föredrar att folk använder rättssystemet för att reda ut sina bekymmer och inte sprider sina icke vidimerade sanningar på TT.
2024-08-01, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kan inte hända vem som helst, men det KAN hända alla som har barn som får problem av olika anledningar eller drabbas av sjukdomar och skador. Vad många föräldrar som inte haft med soc att göra någon gång glömt bort är att deras barn inte är deras egna, utan det är socialtjänsten som bestämmer om de får vara föräldrar eller inte.

Vill de ta barnen så tar de barnen. Har de inga skäl så hittar de på skäl i utredningen. Outbildade och direkt farliga människor med rätt att stå över alla domstolar. Där har du socionomerna. Och vad som är riktigt obehagligt är att de kommer undan med exakt allting, även när de bevisligen gör fel och ljuger i utredningarna.

När falsk information kommer in i systemet blir det riktigt farligt och exakt alla kan råka illa ut. Det har vi sett förr.

Här bland annat:

https://www.youtube.com/watch?v=hSkoQdSMdv4

Exakt VAD kan hända ALLA föräldrar? Detaljerad beskrivning tack.
2024-08-02, 03:18
Medlem
Citat:
Så IVO som i sina rapporter menar att det brister i 67% i samtliga utredningar kring barn hos socialtjänstens barn och ungdomsutredningar. Hur menar du då att det ibland blir fel? Nästan 70% fel?

Brister i utredning betyder inte att beslutet är felaktigt. Bara att det är brister. Självklart ska utredningar vara underlag för vilka insatser som är nödvändiga men…soc har ett av det mest komplicerade och svårbedömda arbeten man kan ha. Relationer, stämningar m.m. Barnens vittnesmål,går inte alltid att bevisa vid t.ex. övergrepp.
Allt går inte att vetenskapligt eller objektivt bedöma i utredningar. Därav jobbar fler socialsekreterare med fallen innan nämnd och juridiken tar vid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in