2024-08-01, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Fia blir falskt anmäld hela tiden till polisen. Hur garanterar du att Fia inte blir falskt anmäld under ett möte.

Vad består de falska anmälningarna av? Hur lyder formuleringarna?
2024-08-01, 19:51
Medlem
Nu är tydligen För allas bästa igång med live om LVU på tiktok
2024-08-01, 19:55
Avslutad
Citat:
Det enda du visar med dina kommentarer är att du har ingen insikt alls i dina egna brister som socialsekreterare. Ni brister allvarligt förstå det.

Var det allt? Kan du inte bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Myndigheter och sjukvård har hög tröskel när det gäller vad de tycker är hot , ligger ju i sakens natur att de många gånger kommer att träffa på folk som blir missnöjda med beslut och blir lite otrevliga . I nästan varenda yrke där man har med människor att göra lär det bli kontakt med folk som tappar det tom på HM lär det dyka upp arg kund som tror de har rätt att lämna tillbaka plagg utan kvitto eller månader efter köp

Stämmer. De som generellt har/upplever störst problem i kontakten med myndigheter är icke neurotypiska, kriminella, människor med psykiatrisk-/beroendeproblematik - olika varianter av utsatthet som inte sällan hänger ihop i olika konstellationer.

Något att hålla i minnet för de som gastar om "det kan hända vem som helst".
2024-08-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Vad består de falska anmälningarna av? Hur lyder formuleringarna?

Fia berättade ju hur hon blev anmäld för ofredande och misstänkt samt förhörd av polisen för hon gick förbi ordförande i nämndens hus.
2024-08-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Jag skrev rättshaverist och bad dig läsa på om hur man definierar en sån. Du frågade ju mig vad en rättshaverist är.

Ja det va en bra beskrivning av socialtjänstens rätthaveristiska beteende, tack.
2024-08-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
1 jag är inte socionom
2.jag har gjort tre anmälningar på 40 år
3. Nej jag misstror inte alla utom socialtjänsten
4. Ibland blir det absolut fel men det brukar vanligtvis åtgärdas
5. Jag har gjort många fel i mitt liv.

Så nu har du fått dina svar om mig.

Så IVO som i sina rapporter menar att det brister i 67% i samtliga utredningar kring barn hos socialtjänstens barn och ungdomsutredningar. Hur menar du då att det ibland blir fel? Nästan 70% fel?
2024-08-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Myndigheter och sjukvård har hög tröskel när det gäller vad de tycker är hot , ligger ju i sakens natur att de många gånger kommer att träffa på folk som blir missnöjda med beslut och blir lite otrevliga . I nästan varenda yrke där man har med människor att göra lär det bli kontakt med folk som tappar det tom på HM lär det dyka upp arg kund som tror de har rätt att lämna tillbaka plagg utan kvitto eller månader efter köp

Vad är ett hot enligt dig familjejagare i 14 år?
2024-08-01, 21:17
Medlem
Yrpannans avatar
Citat:
Fia har inte vårdnaden, socialtjänsten bryter mot sekretessen om de pratar om barnen. Bita ihop tänker du, hur garanterar du att Fia inte ska göra och bli anklagad för brott och dömd baserat på socialtjänstens påståenden som inte går att motbevisa.

Nej det har jag förstått. Så vad ska detta mötet leda till då? Om man varken kan diskutera det som är under sekretess nu eller/och då?! Oavsett om man får spela in eller ej? Målet bör ju vara enbart inställt på barnen där vid mållinjen? Förstår att det är ett hårt jobb. Jag kan inte garantera F något. Men en start kan vara att som sagt, gå på det där mötet, se vad de har att säga. Spela in utan vetskap. Ligg lågt, låt de komma med en lösning på hur ni ska jobba för att barnen ska komma hem. Ta ett halvt steg tillbaka. Det är inte samma sak som att rätta sig i ledet. Vet inte om det blev klarare..
2024-08-01, 21:28
Medlem
Yrpannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
De bästa förutsättningarna med inspelning är att spela med öppna kort. Om socialtjänsten vill neka det pga sekretess så behöver de redogöra för vilka delar de anser är sekretessbelagda dvs förklara sitt beslut. Palm kan testa att begära ett överklagningsbart beslut. Sedan har vi idag en speciell situation där inspelat material sprids på sociala medier. Problemet är inte inspelning/dold inspelning, det är spridningen. Spridning utan samtycke kan vara olagligt..

Men precis det jag försökte förmedla. Att då är de upp till soc hur mkt de kan nämna vid mötet utan att bryta sekretessen. Det är helt på deras bord. Rentav så att de planerar att ta upp sådana uppgifter därav inspelning inte är ett alternativ för soc.
Är det för att jävlas de håller på såhär? Med stor sannolikhet ja.
Är det något som kommer att påverka barnen? Ja, om det sprids, då finns EN källa.
Går det att finna en mellanväg? Säkert men det tar lika lång tid som soc dividerar om ang överklagan o anmälan hit o dit o uteblivna möten o kontakt soc. Så då händer inte ett skit.
Men japp. Spridningen är ju en del.
Får ju hoppas att F gör det bästa av situationen helt enkelt. Man strider ju inte ända in i berget för inget.
2024-08-01, 21:35
Medlem
Citat:
Vad är ett hot enligt dig familjejagare i 14 år?
Ja inte är det att i affekt kalla någon för fula ord i den stund ett oönskat beslut fås om det inte följs av hot om våld eller liknande däremot att följa efter någon ute på gatan och skrika om att de är barnkidnappare en söndag är hot eller att lägga ut info om enskilda tjänstemän med namn och adress är ett hot .
2024-08-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrpannan
Nej det har jag förstått. Så vad ska detta mötet leda till då? Om man varken kan diskutera det som är under sekretess nu eller/och då?! Oavsett om man får spela in eller ej? Målet bör ju vara enbart inställt på barnen där vid mållinjen? Förstår att det är ett hårt jobb. Jag kan inte garantera F något. Men en start kan vara att som sagt, gå på det där mötet, se vad de har att säga. Spela in utan vetskap. Ligg lågt, låt de komma med en lösning på hur ni ska jobba för att barnen ska komma hem. Ta ett halvt steg tillbaka. Det är inte samma sak som att rätta sig i ledet. Vet inte om det blev klarare..

Fia är så tydlig, mötet ska handla om att de ska radera alla falska uppgifter, anmäla sig själva till IVO och koppla in objektiva experter, inte socialtjänstens generalister som inte förstår deras skyldigheter
2024-08-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrpannan
Men precis det jag försökte förmedla. Att då är de upp till soc hur mkt de kan nämna vid mötet utan att bryta sekretessen. Det är helt på deras bord. Rentav så att de planerar att ta upp sådana uppgifter därav inspelning inte är ett alternativ för soc.
Är det för att jävlas de håller på såhär? Med stor sannolikhet ja.
Är det något som kommer att påverka barnen? Ja, om det sprids, då finns EN källa.
Går det att finna en mellanväg? Säkert men det tar lika lång tid som soc dividerar om ang överklagan o anmälan hit o dit o uteblivna möten o kontakt soc. Så då händer inte ett skit.
Men japp. Spridningen är ju en del.
Får ju hoppas att F gör det bästa av situationen helt enkelt. Man strider ju inte ända in i berget för inget.

Socialtjänsten vill inte att Fia ska spela in för det handlar om dem inte Fia eller barnen. Det är enda skälet.

De ska vara professionella, sakliga och ha rättssäker handläggning. De ska inte ha något att dölja. Med att de vägrar detta visar det helt tydligt att de har ont uppsåt vilket är farligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in