2024-08-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Vet inte om någon noterat detta, men i samband med att man kontaktade djurkommunikatörer så nämndes en grå kombibil. Farfarn har just en sådan om man kollar hans sida.
Kanske djurkommunikatörerna också hade kollat farfars sida?
Citera
2024-08-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Ja jag vet, han har ju även nämnt att hon är, enligt. Fk att hon är bipolär och jag citerar"psykiskt störd" vem säger ens så

Om hon har bipolär sjukdom typ 1 / typ 2 måste de ju ha medicinering med stämningsstabiliserande antingen lithium eller lamotrigin eller annan neurleptikum.

Oavsett hennes diagnoser eller sjukdomstillstånd är ingen diskussion mer än att de inte är lämpligt med djur i hennes närhet och att man får hoppas SBK ser över kvaliten på sina bedömningar.

Problemet i hela härvan är pappan, och att ett oskyldigt djur som inte heller kan försvara sig fått utstå denna miljö framförallt inte bara de som påstås ha hänt men själva miljön är inte lämplig.
Citera
2024-08-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är beklagligt att du inte kan se skillnaden i min inlägg och varför de är som de är i olika fall. (inte ironi).

Det är inte mycket som kommit upp till ytan i den här tråden. Det är väldigt lite som kommit upp till ytan överhuvudtaget och det mesta som gjort det tycks ha gjort det på andra platser än här i tråden, där det sedan mest bara skapar en massa hat och förtal. Det har tyvärr förekommit en del djurhat i tråden också, så nej alla som skriver här är knappast djurvänner.

Det har inte "visats" någonting sådant alls, även om man kan tro det, vilket även jag gett uttryck för att jag tror. Men "visat" det är det inte. Mot bakgrund av det hat som sprids mot alla som inte lever upp till trådens lynchmobs högt ställda moraliska krav, i princip total perfektion, är det inget märkligt att de som ifrågasätts svarar som de gör. Något jag också påtalat några gånger i tråden.

Den här Saga23 säger emot sig själv ideligen, ena stunden så påstås att familjen inte uppfyller kraven för att få assistanshund och nästa påstås att ingen som inte uppfyller kraven kan få en sådan hund. Familjen hade en sådan hund, att de därmed uppfyllt de krav som SBK ställt är ett faktum, oavsett vilken skit Saga23 sprider om familjen.

För egen del hoppas jag mer på att både Essie och sanningen kommer fram, oavsett vad som skett.
.
Blev nyfiken på det fetade.
Ge exempel på djurhat
Citera
2024-08-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Ok, är det något du har tillgång till just nu? Eller är det redan upplagt här?

Nej inväntar handlingarna, delar med mig om det är något som är relevant förutsatt att de är om det och inget annat. Står ju bara vissa saker i diariet hos Arbetsmiljöverket så inväntar dessa
Citera
2024-08-01, 20:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det gjorde de ju.
Hade inte hunden försvunnit hade de gjort ett oanmält besök.
Det står ju.

Påstår dom nu i efterhand ja, i direkt strid med det brev de skickat till djurägaren där det stod klart och tydligt att ärendet avslutats.

Det är många efterhandskonstruktioner från alla håll i den här soppan.
Citera
2024-08-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja, vad intressant och spännsnde vad som framkommer

Några av handlingar om anmälda tillbud med hot men behöver inte vara kopplat till detta men det återstår att se

Har någon koll här på när de bytte bolag, har säkert skrivits här tidigare. Samt vad för bolag de haft innan. Vet ju några bristande bolag inom personlig assistans och LSS boende som inte har bästa ryktet, det verkar ju ha varit problematiskt med personalen då det är det pappan skyller på att personalen inte följt det de ska, att de haft bristande kompeten, samt allt annat som påstås pågått. Men de är ju bara påståenden som sagt.
Citera
2024-08-01, 20:23
Medlem
Citat:
Påstår dom nu i efterhand ja, i direkt strid med det brev de skickat till djurägaren där det stod klart och tydligt att ärendet avslutats.

Hur många brev fick djurägaren, ett med info att anmälan kommit in och ett där dom avslutar då hunden inte finns att tillgå, eller fick dom fler brev?
Citera
2024-08-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Några av handlingar om anmälda tillbud med hot men behöver inte vara kopplat till detta men det återstår att se

Har någon koll här på när de bytte bolag, har säkert skrivits här tidigare. Samt vad för bolag de haft innan. Vet ju några bristande bolag inom personlig assistans och LSS boende som inte har bästa ryktet, det verkar ju ha varit problematiskt med personalen då det är det pappan skyller på att personalen inte följt det de ska, att de haft bristande kompeten, samt allt annat som påstås pågått. Men de är ju bara påståenden som sagt.

Undrar om det inte var så att PÖ anlitade Storsjöbygden i sambsnd med att hon skrev ut från boeendet?
Nån annan kanske har bättre koll
Citera
2024-08-01, 20:29
Medlem
Citat:

Har du möjlighet att lägga upp brevet här?
Citera
2024-08-01, 20:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Om hon har bipolär sjukdom typ 1 / typ 2 måste de ju ha medicinering med stämningsstabiliserande antingen lithium eller lamotrigin eller annan neurleptikum.

Oavsett hennes diagnoser eller sjukdomstillstånd är ingen diskussion mer än att de inte är lämpligt med djur i hennes närhet och att man får hoppas SBK ser över kvaliten på sina bedömningar.

Problemet i hela härvan är pappan, och att ett oskyldigt djur som inte heller kan försvara sig fått utstå denna miljö framförallt inte bara de som påstås ha hänt men själva miljön är inte lämplig.
Mycket bra skrivet. Framför allt bipolär 1 är superviktigt att medicinera. Det kan övergå i psykos vid mani. Har det i familjen, så jag vet
Citera
2024-08-01, 20:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Hur många brev fick djurägaren, ett med info att anmälan kommit in och ett där dom avslutar då hunden inte finns att tillgå, eller fick dom fler brev?

Jag har sett ett brev, där står ingenting om att hunden inte finns att tillgå, tvärtom om talas om hunden i presens och att de behöver vidta åtgärder OM anmälarens uppgifter är korrekta. Det framgår också att ärendet avslutas.

Det är tydligt i brevet att LS inte har någon kännedom om att hunden försvunnit samt att de inte avser vidta vidare åtgärder.
Citera
2024-08-01, 20:34
Medlem
Citat:

https://delafil.se/408d569ad21d951a/4954-2024_Registerutdrag.pdf

Här kan du se registerutdraget på vilka datum och vad för typ av handling det är hos Länsstyrelsen Uppsala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in