2024-08-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är ju vad säkerhetssamordnaren bestämmer, efter att denna har gjort en analys av hotbilden.

Om jag spekulerar, så i det här fallet, så tror jag mer att det är att undvika publika platser, kanske undvika gå ut annat än på tomten och möjligen fler personal när väl utgång sker, varav vissa är av manligt kön. Alltså en lägre nivå, utan mer vara medveten om att andra människor just nu kanske inte är vänligt inställda.

Påverkas ju så klart av hur bilden ser ut mot föräldrarna med.

Men som jag märkt under en tid, så lägger ingen ut var/när de befinner sig i sociala medier. P har inte med ett ord kommenterat om A kommit tillbaka från platsen hon tycker om. Visst att farfar pratar om någon fest 2-3 månader bort, men så länge lär ju inte drevet pågå.
Det är ingen som är intresserad av vad pappan, mamman, döttrarna och resten av släkten gör i saker som inte rör Essie. Det går också alldeles utmärkt att inte ha öppna privata konton på sociala medier. Det är ingen begränsning i livet att ha det.
Citera
2024-08-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ber om ursäkt

Detta är en länk på en konversation mellan en ur FB gruppen sanningen ska fram där det står tydligt vad Länsstyrelsen sagt och gjort

https://delafil.se/bbd15e74f616acff/IMG_0899.jpeg

https://delafil.se/2560e80165d3362c/IMG_0900.jpeg

Tack! Och rent allmänt, tack för bra gräv! 🙏
Citera
2024-08-01, 19:52
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
NPF; det kan också röra sig om adhd. Vilket det gör enligt pappans uppgift?
Ja jag vet, han har ju även nämnt att hon är, enligt. Fk att hon är bipolär och jag citerar"psykiskt störd" vem säger ens så
Citera
2024-08-01, 19:53
Medlem
Har assistenternas arbetsgivare, Storsjöbygdens Personliga Assistans AB,uttalat sig på något sätt? PÖ och LÖ’s svammel och kritik slår ju tillbaka mot företaget och dess rykte.
Dessutom är ju företaget ansvarigt för anställda och anställdas utbildning. Assistenternas kan ju aldrig göras ansvariga för att dom är unga, outbildade, oerfarna och allt som har framförts. Det är ju företaget som anställt dom och därmed ska ta ansvar.
Man kan ju fundera på hur uppgörelsen ser ut mellan PÖ, assistansföretaget och kommunen. Är assistansföretaget bara en mellanhand för att det ska se snyggt ut och tar en del av ersättningen som provision bara? Ingen inblandning, inget ansvar.
Citera
2024-08-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Tack! Och rent allmänt, tack för bra gräv! 🙏

Det finns 14 handlingar på assistansbolaget också, ska bli intressant att läsa vad de har för kritik om det är av assistenterna eller annan kritik från andra aktörer.
Citera
2024-08-01, 19:55
Medlem
Citat:
Det finns 14 handlingar på assistansbolaget också, ska bli intressant att läsa vad de har för kritik om det är av assistenterna eller annan kritik från andra aktörer.

Ok, är det något du har tillgång till just nu? Eller är det redan upplagt här?
Citera
2024-08-01, 19:56
Medlem
Jag hoppas att Essie har det bra, var hon nu än är. Om det som skrivits i tråden är sant dvs att dottern behandlat henne illa, är jag tacksam för att hunden inte längre befinner sig i denna familj. Labradorer är otroligt vänliga och lojala och att använda en sådan hund som ”assistans” till en utåtagerande person anser jag vara djurplågeri. Jag hade ingen aning om att det ens förekom.
Citera
2024-08-01, 19:58
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är beklagligt att du inte kan se skillnaden i min inlägg och varför de är som de är i olika fall. (inte ironi).

Det är inte mycket som kommit upp till ytan i den här tråden. Det är väldigt lite som kommit upp till ytan överhuvudtaget och det mesta som gjort det tycks ha gjort det på andra platser än här i tråden, där det sedan mest bara skapar en massa hat och förtal. Det har tyvärr förekommit en del djurhat i tråden också, så nej alla som skriver här är knappast djurvänner.

Det har inte "visats" någonting sådant alls, även om man kan tro det, vilket även jag gett uttryck för att jag tror. Men "visat" det är det inte. Mot bakgrund av det hat som sprids mot alla som inte lever upp till trådens lynchmobs högt ställda moraliska krav, i princip total perfektion, är det inget märkligt att de som ifrågasätts svarar som de gör. Något jag också påtalat några gånger i tråden.

Den här Saga23 säger emot sig själv ideligen, ena stunden så påstås att familjen inte uppfyller kraven för att få assistanshund och nästa påstås att ingen som inte uppfyller kraven kan få en sådan hund. Familjen hade en sådan hund, att de därmed uppfyllt de krav som SBK ställt är ett faktum, oavsett vilken skit Saga23 sprider om familjen.

För egen del hoppas jag mer på att både Essie och sanningen kommer fram, oavsett vad som skett.
Du som förespråkar bevis och fakta..var någonstans i denna tråden har det förekommit djurhat? Någon skrev byracka...var det det du hakade upp dig på?
Citera
2024-08-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Har assistenternas arbetsgivare, Storsjöbygdens Personliga Assistans AB,uttalat sig på något sätt? PÖ och LÖ’s svammel och kritik slår ju tillbaka mot företaget och dess rykte.
Dessutom är ju företaget ansvarigt för anställda och anställdas utbildning. Assistenternas kan ju aldrig göras ansvariga för att dom är unga, outbildade, oerfarna och allt som har framförts. Det är ju företaget som anställt dom och därmed ska ta ansvar.
Man kan ju fundera på hur uppgörelsen ser ut mellan PÖ, assistansföretaget och kommunen. Är assistansföretaget bara en mellanhand för att det ska se snyggt ut och tar en del av ersättningen som provision bara? Ingen inblandning, inget ansvar.

Skulle tro det är så. Inget ovanligt när det gäller privata assistans AB
Citera
2024-08-01, 20:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Tack. Då behöver inte enstaka folk här inne spekulera längre om att LS inte tog anmälan på allvar.
Det gjorde de ju.
Hade inte hunden försvunnit hade de gjort ett oanmält besök.
Det står ju.
Citera
2024-08-01, 20:00
Medlem
Citat:

Ja, vad intressant och spännsnde vad som framkommer
Citera
2024-08-01, 20:05
Avslutad
Vet inte om någon noterat detta, men i samband med att man kontaktade djurkommunikatörer så nämndes en grå kombibil. Farfarn har just en sådan om man kollar hans sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in