2024-07-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samirbakarkaka
Jag är helt ny på detta, vet ingenting alls förutom att man kan ha något som kallas iptv där man kan se i princip allt till låg kostnad. Jag vill ha detta, speciellt nu under OS.
Jag har en smart tv, google tv och jag undrar vart jag ska börja? Jag har läst lite i tråden men det verkar som om man kan välja mellan app, box och casta? Vill helst inte ha en box. Jag vill bara kunna se lite då och då men vill självklart ha bra bild och så. Var ska jag börja, vad ska jag köpa?

Ber om ursäkt för detta inlägg, läste mer och det verkar som tivimate är vad som gäller. Men jag förstår inte vilken länk jag ska ha för att hitta m3u koden? Jag fick ett mail från dem med en länk till deras huvudsida.
Citera
2024-07-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt för detta inlägg, läste mer och det verkar som tivimate är vad som gäller. Men jag förstår inte vilken länk jag ska ha för att hitta m3u koden? Jag fick ett mail från dem med en länk till deras huvudsida.
Av din säljare får du en länk som du kopierar och klistrar in i valfritt program där du lägger in playlist. On du klistrar in länken i en browser laddas en m3u-fil ner som du kan öppna med exempelvis VLC om du tittar på dator. Länken innehåller uppgifter om server, användarnamn och lösenord för just ditt konto.
Citera
2024-07-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pttr_88
Av din säljare får du en länk som du kopierar och klistrar in i valfritt program där du lägger in playlist. On du klistrar in länken i en browser laddas en m3u-fil ner som du kan öppna med exempelvis VLC om du tittar på dator. Länken innehåller uppgifter om server, användarnamn och lösenord för just ditt konto.
Köpte den, via Google play, fick 7 dagars provperiod. Men hittar ingenting där, står bara att jag gjort ett köp samt ett kvitto som det inte står någon ting på.
Citera
2024-07-30, 19:05
Medlem
Citat:
Köpte den, via Google play, fick 7 dagars provperiod. Men hittar ingenting där, står bara att jag gjort ett köp samt ett kvitto som det inte står någon ting på.
Är det en app du fixat? Du behöver en leverantör också som du får länken av.
Citera
2024-08-01, 17:45
Medlem
Nedomanskys avatar
Har en Formuler Alpha, har lyckats med att ta bort EPGn, hur gör jag för att få den tillbaka? Tacksam för hjälp!
Citera
2024-08-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Har en Formuler Alpha, har lyckats med att ta bort EPGn, hur gör jag för att få den tillbaka? Tacksam för hjälp!

Kanske kan vara till hjälp:

https://www.formuler-support.tv/forum/thread/8904-guides-are-all-no-information-z11/?postID=64362#post64362
Citera
2024-08-02, 09:55
Medlem
Jag gillar vlc på min dator. Vet att jag kan öppna en kanal åt gången för att se (går då in via ”open network stream”)

Jag skulle vilja ladda upp en m3u file med utvalda kanaler o sen kunna växla mellan kanaler

Går jag in på ”open network stream”, så kan jag välja file o ladda upp en m3u fil. Men om jag sen högerklickar på bilden så kan jag välja ”playlist”. Då ser jag bara några kanaler, inte alla. Jag hade hopats kunna se alla kanaler o att de vore sorterade per grupp

Gör jag ngt fel?
Citera
2024-08-02, 16:53
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Kanske kan vara till hjälp:

https://www.formuler-support.tv/forum/thread/8904-guides-are-all-no-information-z11/?postID=64362#post64362
Tack!
Citera
2024-08-03, 17:15
Medlem
Rörande den eviga frågan "vilken återförsäljare som är bäst" är det enda man kan (och får?) konstatera här följande:

https://testaiptv.com/artiklar/darfor-ska-du-ta-flashback-traden-om-iptv-med-en-nypa-salt/

Jag vet inte huruvida man får tipsa om sajter som skriver OM olika nyheter i IPTV-svängen, men sajten ovan gjorde iallafall mitt val lättare när de listade och betygsatte olika alternativ på marknaden.
Citera
2024-08-03, 18:04
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkringla
Rörande den eviga frågan "vilken återförsäljare som är bäst" är det enda man kan (och får?) konstatera här följande:

https://länk

Jag vet inte huruvida man får tipsa om sajter som skriver OM olika nyheter i IPTV-svängen, men sajten ovan gjorde iallafall mitt val lättare när de listade och betygsatte olika alternativ på marknaden.

Uppenbart partisk sida med missvisande "artiklar".
Citera
2024-08-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Uppenbart partisk sida med missvisande "artiklar".

Eh, jag vet inte om du förväntar dig någon Svenska dagbladet-sajt. Sorry i så fall.

Men de verkar skriva om flera olika aspekter ioch hade fungerande rabattkoder till både N1 och NXT. Så uppenbart partiska tycker jag inte de verkar, mer än att de verkar vara för IPTV.
Citera
2024-08-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkringla
Eh, jag vet inte om du förväntar dig någon Svenska dagbladet-sajt. Sorry i så fall.

Men de verkar skriva om flera olika aspekter ioch hade fungerande rabattkoder till både N1 och NXT. Så uppenbart partiska tycker jag inte de verkar, mer än att de verkar vara för IPTV.
Förvisso, men jag hittade inga artiklar om N1 eller "intervjuer". Och rabattkoder är ju enkelt att hitta, bara viktigt att de man vill promota är lika billig och har fler stjärnor. Alla betygen visade utan någon förklaring färre stjärnor till N1-leverantörer. Dock oklart att veta vad agendan är då de hyllar flera olika leverantörer från NXT. Är det NXT själva eller helt enkelt någon som faktiskt försökt vara opartisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in