Citat:
Ursprungligen postat av
Taggad
Jag har sett filmen. Vad får dig att tro att kniven kommer till användning efter hon fälldes eller ännu osannolikare efter att benen tejpades. Åter tror jag att huggen riktades mot benen för att hon sparkade. Har du en bättre motivering för huggen på benen låt höra? För du menar väl inte att hon stod på händer 🤪
Ja alltså. Först och främst så vet jag ju inte, utan gör en bedömning utifrån vad jag tycker mig se på filmen. Först tycker jag inte att man ser några tecken på blod eller andra skador på offret. Sen tycker jag också att offret beter sig upprört, ha kraft i rörelserna och verkar inte vara skadad.
När vi nu vet att hon blir så skadad att hon avlider av skadorna så känns det som att skicket hon syns i på filmen är inte hur hon lämnades.
Jag tror att de verkliga skadorna uppkom efter filmen slutar. Hur hon skadades vet vi inte heller, men om vi antar benen så är det inte så svårt att föreställa sig. Hon ligger som.sagt som ett paket, de kan göra vad de vill. Anledningen att välja benen kan då vara att de ville skada, men inte döda. Eller så var planen mord, vad vet vi.