2024-08-01, 16:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Hon hade 40h assistanstid om DAGEN beviljad
Dubbel bemanning 16h per dag = 32h + enkel bemanning nattetid = totalt 40h

Ok, jag hade för mig att jag läste något i stil med ca 140h per vecka i domen.
Men oavsett vilket så är principen jag ville belysa lika giltig.
Citera
2024-08-01, 16:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Att påstå att en person skulle ha mördat sin fru för att hon inte hörts av, skulle jag inte påstå är välgrundad kritik. Inte heller uttrycka skadeglädje för att personen skulle få sparken. Påstå att man inte kan lita överhuvudtaget på en person är inte heller det välgrundad kritik. Att påstå att personen har en extremt lång rad med olika psykiska diagnoser är också utanför kritik, om det nu inte råkar vara att man sitter här med en psykiatrikertjä st, men då vet man ju ändå att man inte kan sätta en diagnos via ett forum. Det här drevet har av en majoritet av deltagarna passerat allt vett och reson. Det är i de flesta delarna inte ens i närheten.

Jag har ju själv som bekant fått känna av det, eftersom ett antal mindre smarta personer fått för sig att man vetat om vem jag är. Det var inte saklig kritik då. Inte heller enstaka galningar.

Jag har för övrigt valt bort många exempel, då listan blev för lång.
Men många exempel betyder inte majoritet,
Tråden är på 500 sidor och användare har kommit och gått och är säkert uppe i ett 1000 tal vid det här laget.
Om ens 50 eller hundra betett sig som idioter är det inte majoritet. Särskilt inte när det rör sig om över 6000 inlägg.

Hälften av Sveriges befolkning har under 100 i IQ. Vad de slänger ur sig ska du inte ta på allvar. Inte heller vad psykfall skriver.

Jag har faktiskt under min karriär här varit med om liknande, det finns sjuka människor. Faktiskt.

Om man utsetts för hot här anmäler man dessa.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-08-01 kl. 16:33.
Citera
2024-08-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jösses jag har aldrig sagt att det är en lag jag har sagt att SKk är en frivillig registerings databas

Jag har även backat i ett inlägg till att Jordbruksverket kräver tilltalsnamn , jag sa först att de var fel namn men när jag blev rättad bad jag om ursäkt och skrev okej dår det tilltalsnamn som räcker på Jordbruksverket .

Det är lag på att registrera sin hund på Jordbruksverket innan den är 4 månader. Om du köper en hund som är äldre än 3 månader ska du registrera den inom 4 veckor.

Om du köper en hund som redan är märkt och registrerad ska du anmäla att den fått ny ägare inom 4 veckor. Du behöver ha tillgång till tidigare ägares person*nummer och hundens id‑nummer för att kunna registrera ändringen.

Skk är inte frivilligt för uppfödare .
Eftersom Essie är uppfödd hos uppfödare eller hundhjälpen - jag har inte fått svar från hundhjälpen än vad det gäller det- och hon plus kullsyskonen ska utbildas och innan det ska dom reggae hos Skk och hamnar databasen så bruksprov och MH mm kan registreras in så hunden har dom kriterierna för att utbildad till assistent hund .
Citera
2024-08-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja jag har också erfarenhet av att en del personer önskar bältning för att lugna sig.

Åh, kul, du har också läst hennes TH:s böcker?! De var så intressanta tyckte jag som tonåring. Många alternativa tillvägagångssätt hos TH i bemötande.

Ja, det är hemskt när de som ska vara trygga blir otäcka och då ass.hundar som även ska "fungera som trygghet" för vissa, tvingas jobba under rädsla.

Är Patrik antroposofs ? Han som skrivit att djur inte har känslor och han såg Essie som en rullstol i jämförelse . Fyfan !
Citera
2024-08-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vilket brev?

Brevet daterat den 21/7. Var väl saga som laddade upp det, tror jag. Där man sa att det inkommit klagomål, men att LS la ner det, och familjen behövde inte höra av sig om man ansåg att det var felaktigt.

Klart som tusan verkar P ändå skickat in ett svar.
Citera
2024-08-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Och inget av detta har citerats i gruppen här?
Har nämligen sett en del inkopierat här från facebook, men bara tämligen meningslösa intetsägande inlägg, typ "någon på facebook tycker som jag".
Nej som sagt icke anonyma konton som alla arbetat som assistenter, en del har citerats här men långt ifrån allt.
Citera
2024-08-01, 16:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Strypning antagligen, baserat på otäck läsning i flashbacks djurforum.
Har det förekommit att A försökt strypa hunden med eltejp så är det här en djävla skandal av episka proportioner.

Om det är så illa hur kan hunden tvingats att sova med flickan? Som dessutom vaknar på natten.

Huvuden borde rulla på kommunen (figurativt så ingen missförstår)

Hoppas polisen gör sitt jobb nu. Men tvivlar, det blir ju i alla fall begripligt att folk riskerat straff för att ta hunden därifrån.
Citera
2024-08-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Men många exempel betyder inte majoritet,
Tråden är på 500 sidor och användare har kommit och gått och är säkert uppe i ett 1000 tal vid det här laget.
Om ens 50 eller hundra betett sig som idioter är det inte majoritet. Särskilt inte när det rör sig om över 6000 inlägg.

Hälften av Sveriges befolkning har under 100 i IQ. Vad de slänger ur sig ska du inte ta på allvar. Inte heller vad psykfall skriver.

Jag har faktiskt under min karriär här varit med om liknande, det finns sjuka människor. Faktiskt.

Om man utsetts för hot här anmäler man dessa och användaren stängs av.

Då får vi enas om att vara oense. Jag har sett många drev, och i min uppfattning är det här det mest gränslösa jag sett någonsin. Om du upplever att det var en liten grupp, så varken kan jag eller ska jag ta ifrån dig den uppfattningen.
Citera
2024-08-01, 16:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Lågaffektivt bemötande betyder att hålla professionell distans och inte låta sig dras in i brukarens ångest och hamna i konflikt.

Jag har sett riktiga katastroffall där det blivit riktiga "Norén gräl" mellan brukare och anställd där personalen slungat elakheter mot brukaren.

Fasthållning skall aldrig vara aggressiv, den som interagerar skall alltid behålla lugnet annars eskalerar situationen.

Som varande autist kan A inte tolka omvärldens intentioner, hon är antagligen ofta i reptilhjärnan och reagerar instinktivt när hon upplever sig hotad.

Om den som interagerar beter sig aggressivt förstärks upplevelsen och det hela eskalerar.

Lågaffektiv = inte arg, inte rädd, inte upprörd utan professionell.
För det krävs kompetens och självförtroende att man kommer att klara av situationen.

Ok. Har svårt att förstå att det kan gå att brotta ner en bindgalen vuxen person på ett sätt som inte är aggressivt. Jag upplever det som ett milt och acceptabelt våld i vissa sammanhang. Men jag saknar erfarenhet och får fundera på saken.

Jag förstår vad lågaffektivt bemötande är, överdrev för tydlighetens skull. Det funkar men blivit en trend grej, överanvänds, vad jag sett hos släkt och vänner med vuxna bokstavsbarn.
Citera
2024-08-01, 16:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolbox65
Är Patrik antroposofs ? Han som skrivit att djur inte har känslor och han såg Essie som en rullstol i jämförelse . Fyfan !
Det vet vi inte.
Citera
2024-08-01, 16:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Har det förekommit att A försökt strypa hunden med eltejp så är det här en djävla skandal av episka proportioner.

Om det är så illa hur kan hunden tvingats att sova med flickan? Som dessutom vaknar på natten.

Huvuden borde rulla på kommunen (figurativt så ingen missförstår)

Hoppas polisen gör sitt jobb nu. Men tvivlar, det blir ju i alla fall begripligt att folk riskerat straff för att ta hunden därifrån.

Observera, jag antar att det handlar om strypning, jag vet inte. Hon hade ju också självskadebeteende.
Citera
2024-08-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det finns dödshot riktade till både A och P. När 50% av en familj utsätts för det, så uppfylls min definition av generellt hat. När till och med farfar och faster utsätts för trakasserier och förtal på sociala medier, så är det helt klart.
Pappan får inga sympatier med tanke på hur illa han skötte detta. Transparens och ärlighet från början, istället för blockeringar och raderingar, samt faktiskt erkänna att det var inget bra beslut att skaffa en assistanshund åt sin dotter med den stora problematik hon har hade kunnat räddat hans ansikte. Men han fortsatte driva på och började sedan skylla i från sig till höger och vänster. Det får så klart konsekvenser, hur kan pappan inte förstå det?

Det är inte första gången ett fall vänds ut och in på Flashback och när det bland mycket annat nu står helt klart med hur allvarliga dotterns utbrott är (som pappan ville ha dubbel bemanning på när det sker) då kokar allt ner till att pappan aldrig borde skaffat en assistanshund från första början. Det finns inte många kvar nu i vårt avlånga land som tycker att det var rätt att Essie hamnade i den här familjen. Kanske faster och farfar kan hjälpa pappan att förstå detta istället för att spela dumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in