2024-08-01, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Helt sant.
Jag vet inte hur antisarna jobbar.
Jag vet dock att flera patienter på psyk ber om bältesläggning själva.

Jag är också förtjust i Torey Haydens böcker om sitt liv som speciallärare åt barn varav en del var utåtagerande.

Det handlar säkert om syftet, det finns även sadister i vården tyvärr och både människor och djur känner när någon vill dem.väl.

Extra traumatiserande är om någon närstående gör den illa, så var det ju för Essie. Den som skulle vara tryggheten var farlig.

Ja jag har också erfarenhet av att en del personer önskar bältning för att lugna sig.

Åh, kul, du har också läst hennes TH:s böcker?! De var så intressanta tyckte jag som tonåring. Många alternativa tillvägagångssätt hos TH i bemötande.

Ja, det är hemskt när de som ska vara trygga blir otäcka och då ass.hundar som även ska "fungera som trygghet" för vissa, tvingas jobba under rädsla.
Citera
2024-08-01, 15:59
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om du tittar på vad polisen säger, så verkar inget av de tre möjliga utgångarna vara mer trolig än de andra.

Vad säger polisen som gör att du drar den slutsatsen?
Citera
2024-08-01, 16:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja jag har också erfarenhet av att en del personer önskar bältning för att lugna sig.

Åh, kul, du har också läst hennes TH:s böcker?! De var så intressanta tyckte jag som tonåring. Många alternativa tillvägagångssätt hos TH i bemötande.

Ja, det är hemskt när de som ska vara trygga blir otäcka och då ass.hundar som även ska "fungera som trygghet" för vissa, tvingas jobba under rädsla.
En sak som jag hakat upp mig på är att A kan bli farlig med hammare och knivar och...eltejp.

Hon kan knappast skada en vuxen med eltejp.
Har hon försökt strypa hunden med eltejp.

För den som inte vet så är eltejp en svart smal seg klibbig tejp på liten rulle.
Citera
2024-08-01, 16:07
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det var värre än så. Personalen skulle förutse när A var på väg att få ett utbrott. Om de sedan skulle skicka in hunden eller ta bort den är oklart. Antagligen bägge delarna beroende på..
Ja... vad?

Det står i vart fall klart det är personalens fel.

I gårdagens domar beskrevs A som en som blixtsnabbt skiftar humör och går till anfall. Hon bits, stryper, sparkar och slår. Brukar kniv hammare och eltejp.

Och om det nu funkar med fasthållning hos antroposoferna, varför ska pappan envisas med att det ska vara lågaffektivt bemötande och medhårs strykande?

Nu väntar vi på filmerna av misshandeln som släpps efter polisens utredning är klar. Det skulle inte förvåna mig om det blir arbetsmiljö brott också.

Den här historien går verkligen inte ihop.
Så det ligger ett ärende hos polisen om hundmisshandel?! Trodde de lagt ner, eftersom det inte finns någon hund i nuläget
Citera
2024-08-01, 16:10
Avslutad
Citat:
En sak som jag hakat upp mig på är att A kan bli farlig med hammare och knivar och...eltejp.

Hon kan knappast skada en vuxen med eltejp.
Har hon försökt strypa hunden med eltejp.

För den som inte vet så är eltejp en svart smal seg klibbig tejp på liten rulle.

Jag vet inte hur eltejpen använts riktigt.
Citera
2024-08-01, 16:12
Medlem
Citat:
Du tänker ju knäppt.
På samma sätt som att det finns autister, så innebär det inte att alla är autister.

Att det finns enskilda galningar innebär inte att alla hatar familjen.

Har du lite problem med theory of mind?

Folk blir arga när någon försvarslös far illa. Sen hittar ett fåtal tokdårar ett utlopp för sitt dåliga mående genom att skicka hot.

Om man betänker att alla har tillgång till sociala medier hör det till sakens natur att människor med psykiska störningar och människor med ett IQ under 100 gör sin stämma hörd.
Den är inte vacker men en del av mänskligheten.

Sen har du lite allmänt svårt att skilja på väl grundad rättmätig kritik och hat.

Ps agerande bör kritiseras då det är olagligt och omoraliskt.

Sen behöver man inte bry sig om vad Miffon (som hatar på flickan) skriver.
Man kan inte kontrollera hela världen.

Att påstå att en person skulle ha mördat sin fru för att hon inte hörts av, skulle jag inte påstå är välgrundad kritik. Inte heller uttrycka skadeglädje för att personen skulle få sparken. Påstå att man inte kan lita överhuvudtaget på en person är inte heller det välgrundad kritik. Att påstå att personen har en extremt lång rad med olika psykiska diagnoser är också utanför kritik, om det nu inte råkar vara att man sitter här med en psykiatrikertjä st, men då vet man ju ändå att man inte kan sätta en diagnos via ett forum. Det här drevet har av en majoritet av deltagarna passerat allt vett och reson. Det är i de flesta delarna inte ens i närheten.

Jag har ju själv som bekant fått känna av det, eftersom ett antal mindre smarta personer fått för sig att man vetat om vem jag är. Det var inte saklig kritik då. Inte heller enstaka galningar.

Jag har för övrigt valt bort många exempel, då listan blev för lång.
Senast redigerad av Kommer-vara-anon 2024-08-01 kl. 16:16.
Citera
2024-08-01, 16:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Så det ligger ett ärende hos polisen om hundmisshandel?! Trodde de lagt ner, eftersom det inte finns någon hund i nuläget

Länsstyrelsen har lagt ner i brist på hund, men så vitt jag vet är det överlämnat till polisen och under utredning. Brottet djurmisshandel finns ju kvar och fångat på film.
Citera
2024-08-01, 16:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det var värre än så. Personalen skulle förutse när A var på väg att få ett utbrott. Om de sedan skulle skicka in hunden eller ta bort den är oklart. Antagligen bägge delarna beroende på..
Ja... vad?

Det står i vart fall klart det är personalens fel.

I gårdagens domar beskrevs A som en som blixtsnabbt skiftar humör och går till anfall. Hon bits, stryper, sparkar och slår. Brukar kniv hammare och eltejp.

Och om det nu funkar med fasthållning hos antroposoferna, varför ska pappan envisas med att det ska vara lågaffektivt bemötande och medhårs strykande?

Nu väntar vi på filmerna av misshandeln som släpps efter polisens utredning är klar. Det skulle inte förvåna mig om det blir arbetsmiljö brott också.

Den här historien går verkligen inte ihop.
Lågaffektivt bemötande betyder att hålla professionell distans och inte låta sig dras in i brukarens ångest och hamna i konflikt.

Jag har sett riktiga katastroffall där det blivit riktiga "Norén gräl" mellan brukare och anställd där personalen slungat elakheter mot brukaren.

Fasthållning skall aldrig vara aggressiv, den som interagerar skall alltid behålla lugnet annars eskalerar situationen.

Som varande autist kan A inte tolka omvärldens intentioner, hon är antagligen ofta i reptilhjärnan och reagerar instinktivt när hon upplever sig hotad.

Om den som interagerar beter sig aggressivt förstärks upplevelsen och det hela eskalerar.

Lågaffektiv = inte arg, inte rädd, inte upprörd utan professionell.
För det krävs kompetens och självförtroende att man kommer att klara av situationen.
Citera
2024-08-01, 16:17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag vet inte hur eltejpen använts riktigt.

Strypning antagligen, baserat på otäck läsning i flashbacks djurforum.
Citera
2024-08-01, 16:17
Medlem
Citat:
Länsstyrelsen har lagt ner i brist på hund, men så vitt jag vet är det överlämnat till polisen och under utredning. Brottet djurmisshandel finns ju kvar och fångat på film.

Vart är det här med brist på hund? Står ju inte i brevet i varje fall.
Citera
2024-08-01, 16:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Innan facebookgruppen rensades så var det tre icke anonyma före detta anställda som berättade ganska ingående om vad som hänt och hur personal samt djur behandlades.
Du har missat ganska mycket som vi andra tagit del av…

Och inget av detta har citerats i gruppen här?
Har nämligen sett en del inkopierat här från facebook, men bara tämligen meningslösa intetsägande inlägg, typ "någon på facebook tycker som jag".
Citera
2024-08-01, 16:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vart är det här med brist på hund? Står ju inte i brevet i varje fall.
Vilket brev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in