2024-08-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Nej du missuppfattar mig, jag har inte sagt att du påstått något om pappan.
Utan jag svarade på din spekulation kring TT.

Jag fick fel information. Raf pappa sitter redan inne men för nåt annat. Detta skrev en av Ra familj.
Citera
2024-08-01, 15:37
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Jag fick fel information. Raf pappa sitter redan inne men för nåt annat. Detta skrev en av Ra familj.
Vet du vem MGM3 är då om det nu inte är pappan?
Och vad de nu har gjort för att undanröja bevis eller liknande?
Citera
2024-08-01, 15:38
Medlem
Citat:

Stabil familj.
Citera
2024-08-01, 15:51
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Om Rs pappa sitter av ett straff just nu, vem godkände då SIS att ha ansvara för R vid permis?
Citera
2024-08-01, 15:53
Medlem
Blomsoppas avatar
Vet nån vad dödsorsaken är? Sorry om de redan tagits upp flera gånger men har inte hängt med i tråden. Var det misshandeln hon dog av eller blev hon knivhuggen?
Citera
2024-08-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kan en minderårig dömas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning?

Det kanske vore ett sätt att hantera alla dessa våldsamma barn? Spärra in dem tills de kan bete sig. Kalla det vård och låt dem inte komma ut förrän de är "friska".

Det kan en 15 åring bli dömd till även om det är ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Olaga våldsskildring kanske är mer träffande.
Rubriceringen har polisen redan varit ute med och det är fortfarande olaga integritetsintrång.
Citera
2024-08-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
FILMEN PÅ 39 SEKUNDER

https://shareallfiles.net/HG-EP1
Har nu sett detta klipp. Vilken ångest för E. Hon som zigenerska trodde att hon skulle bli accepterad av dessa tjejer för att hon var svartskalle - precis lika naiv som den där asiatiskan som blev våldtagen av ett halvt dussin mena-killar.
Citera
2024-08-01, 15:56
Medlem
Finns en konversation mellan M och någon från instagram efter dådet. Kolla på gatugrabb_nya ’s tiktok…

Så M har alltså lagt över skulden på R
Senast redigerad av Regnblotaskor 2024-08-01 kl. 16:00.
Citera
2024-08-01, 16:03
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Sitter väl inne pga misshandeln av sin dotter Ra*faella + olaga hot + tidigare livsstilskriminell vandel?
Ur domen 2024 - 05 - 21 Sid 15/21 Påföljden bestäms till fängelse i tre månader.
Citat:
Tingsrätten bedömer att straffvärdet för misshandeln, endast sett till effekten, motsvarar fängelse i en månad.

Det är dock försvårande att Diego Maradona Eliasson är en fullvuxen man och Rafaella Eliasson ett barn och att misshandeln skedde i Rafaella Eliassons hem där hon bort förvänta känna sig trygg. Mot denna bakgrund bedömer tingsrätten att straffvärdet för misshandeln motsvarar fängelse i två månader.

Tingsrätten bedömer vidare att straffvärdena för det olaga hotet och ofredandet ligger på fängelsenivå. Den samlade brottslighetens straffvärde bedöms motsvara fängelse i tre månader.

https://gofile.io/d/BKkDJW
Senast redigerad av Taggad 2024-08-01 kl. 16:07.
Citera
2024-08-01, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regnblotaskor
Finns en konversation mellan M och någon från instagram efter dådet. Kolla på gatugrabb_nya ’s tiktok…

Så M har alltså lagt över skulden på R

Måste va fejk, hur kan man sitta o skriva när hon suttit häktad sen dan efter mordet?
Citera
2024-08-01, 16:12
Medlem
kukflashs avatar
Såg en konversation nyss där det framgår att någon har sågat halsen av BO. Hur fan är man funtad som 14 åring när man ens gör sånt?
Citera
2024-08-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Ja, filmar man och lägger ut i en gruppchatt så har man ju gett polisen en hel del bevisning. Det tyder ju på att man inte har så mycket konsekvenstänk. Å andra sidan förstår de kanske att de inte kommer få något kännbart straff på grund av sin ålder. De hamnar bara på ett SiS-hem och det är de ju vana vid. Det blir på så sätt inte så stora konsekvenser för dem, speciellt inte om de inte har något direkt samvete. Kanske bryr de sig inte heller om ifall Svensson hatar dem eller inte. De tänker kanske att de får "respekt" på SiS-hemmet efter det här. Man får väl hoppas att de har ett samvete och får känna av samvetskval i alla fall, för något direkt straff är nog inte att vänta för så unga individer.

De är väl medvetna om att de får våldskapital vilket inne i SIS hem betraktas med en stor respekt. Dvs de har något att vinna bland likasinnade men för oss som inte anser det är normalt så ser det väldigt klantigt ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in