2024-07-31, 23:08
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är du medveten om att det finns sexual sadister som just nu sitter och dräglar över den här sidan?
I hopp om att lägga vantarna på filmen. Så skärp dig själv och tänk till.
Tycker du att det är moraliskt o etiskt försvarbart att sprida sådana filmer? Och eventuellt trigga småungar med omogna hjärnor att tillverka dylika filmer själv? Har vi inte skit nog så det räcker i samhället?
Och var finns din medkänsla för Emilias mamma?

PS. Kan vara olagligt.....betyder vadå i dina öron?

Jag har full förståelse för mamman, men hon behöver inte titta på den. Filmen kommer finnas någonstans ändå hela tiden, antingen i telegram grupper, FUPen och flashback. Det är som narkotika och invandrare det går aldrig att få bort helt.

Finns massvis med filmer på nätet från Sverige där man sparkar offer i ansiktet när dom ligger försvarslösa. Jag tycker det är viktigt att man visar hur dessa personer ser ut, som gör sådant, så att man förhoppningsvis kan väcka något nytt parti att börja agera och samla poäng. För nuvarande partier gör ingenting.

De finns säkert sadister som njuter av att se detta men förhoppningsvis är det bara en väldigt liten grupp som man kan räkna på 10 fingrar.
Citera
2024-07-31, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Ja, mamman till Emilia har ingen anledning att skämmas, det var ju inte hennes dotter som svek och mördade sin vän. Hennes dotter var ju bara glad över att få gå på party med, vad hon trodde var, sina vänner....mycket tragiskt!!
Helt enig, skrämmande häxjakt både på BO samt BO’s mamma.
Citera
2024-07-31, 23:10
Medlem
Diego Armando Maradona Eliasson intygade att Rafaella var ofarlig och inte aggressiv.
Sen mördade hon sadistiskt sin kompis för att få vara cool på Tiktok.

Diego Armando Maradona Eliasson bör ett stort ansvar här.
Citera
2024-07-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
MGMs1 pappa.
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Rafaelas vidriga farsa.
Inte helt osannolikt antagande men vad jag känner till inte det minsta bekräftat. Eller?
Citera
2024-07-31, 23:12
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Vet inte om mods städat bort alla länkar som eventuellt postats och finns i tråden men jag hoppas det. När det är barn som genomför och utsätts av gärningen blir det hela ännu sjukare om man hjälper till att sprida skiten.

Har inte sett filmen men den ger så klart bra verktyg för polisen att förstå mer kring händelseförloppet… Jag läser gärna domen sen för att skapa mig en egen bild ur en ett rent kriminologiskt perspektiv.

Länken finns i trådstarten nu.

Hoppas på att man kan få lyssna på den sedan i någon podd. Rättegångspodden eller krimfup.se typ
Citera
2024-07-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Var har det skrivits om den fjärde personen i chattgruppen? Tror på fler involverade än MGM1 och MGM2. Inte det minsta övertygad om att någon av dessa två nödvändigtvis skulle vara synonym med SiS-flicka X (som enligt narrativet ställt till ett drama över att bli kallad för hora). Också väldigt nyfiken på TT-trollet M*y*s roll. Verkar som att lill*n583 fortsatt ligger lågt...

Det som spontant talar mot MGM2/15åringen (utan att ha läst vad kidsen kommunicerat på TT) är väl att MGM2 och BO såg ut att ha en helt OK relation när de dansade i den senares TT-video. Om de haft en beef är MGM2 mindre trolig som goare (men det kanske inte var hon som goade (kommer inte ihåg))...
* = a

Min tes har ju också varit att dom gjort detta för att ställa sig in för en tredje tjej. Som blivit kallad hora.
Men fan vet hur saker är.
Citera
2024-07-31, 23:17
Medlem
Citat:
Flashback har trots allt fått en viktig information från de som sett videoklippet. Förnedringsmisshandeln förefaller ha utförts utomhus (gräsunderlag ska synas tydligt i bild). Jag har väldigt svårt att tro att MGM efter det som syns i videoklippet lyft in BO i tågvagnen för att fortsätta där. Jag trodde tills nu att dådet utförts i tågvagnen och att BO därefter kravlat ut alt blivit utkastad/-knuffad (för att småningom upptäckas av förbipasserande poliser på rutinpatrullering).

Förvånad att MGM vågade/valde att göra detta utanför. Med tanke på den större risken att något skulle höras eller synas. Men de verkar å andra sidan fullständigt sakna konsekvenstänk.

Ja, filmar man och lägger ut i en gruppchatt så har man ju gett polisen en hel del bevisning. Det tyder ju på att man inte har så mycket konsekvenstänk. Å andra sidan förstår de kanske att de inte kommer få något kännbart straff på grund av sin ålder. De hamnar bara på ett SiS-hem och det är de ju vana vid. Det blir på så sätt inte så stora konsekvenser för dem, speciellt inte om de inte har något direkt samvete. Kanske bryr de sig inte heller om ifall Svensson hatar dem eller inte. De tänker kanske att de får "respekt" på SiS-hemmet efter det här. Man får väl hoppas att de har ett samvete och får känna av samvetskval i alla fall, för något direkt straff är nog inte att vänta för så unga individer.
Citera
2024-07-31, 23:19
Medlem
Citat:
Inte helt osannolikt antagande men vad jag känner till inte det minsta bekräftat. Eller?

Nej, enligt "insatta" uppgifter här i tråden.

Såhär skrev Dagens Juridik;

Under fredagsmorgonen förordnades en advokat för ytterligare en misstänkt, framgår av dagboksbladet som Dagens Juridik tagit del av. Det innebär att det nu finns sammanlagt tre misstänkta i ärendet. Den senast tillkomna misstänkta misstänks för grovt skyddande av brottsling.

Antar att det skulle gå att få tag på det dagboksbladet om man verkligen skulle vilja...

Jag hoppas dock att det stämmer så som det spekulerats i här i tråden. Att pappan försökt ge sin dotter + kompis alibi för tillfället.
Snacka om att filmen bet honom hårt i arslet i så fall.
Senast redigerad av trazdockans 2024-07-31 kl. 23:22.
Citera
2024-07-31, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Posta videon ignorera moralkärringarna i tråden.

En video finns i första inlägget i tråden.
De andra filmerna har inte delats här mig veterligen.
Citera
2024-07-31, 23:25
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyomayo
Jag förstår att det är skoj att leka kriminalare å lösa gåtor. Var går gränsen då ? Är det ok att svenska folket sprider runt tortyr på minderårig flicka för att vi alla vill leka detektiv? Emilia är med om det värsta övergreppet som finns och förklaringen är ” jaja ju finns den ju redan på internet så vad kan man göra 🤷‍♂️ ” .

Hade du velat att din mamma , pappa, bror, syster, bästa vän, mormor lever med vetskapen att just nu sprids klipp på dig när du bönar å ber bakbunden? Ett klipp som kommer finnas för evigt i etern. Ett klipp som sjuka människor tänder på att titta på? Ett klipp som skadar små barn att titta på? Gör unga barn rädda och få en rädsla för vänner och samhället vi lever i?

Du snackar om att lägga fokus rätt. Låt polisen lägga fokus å gör din rätt i att sätta gränser och filtrera bort sånt här från ditt liv tycker jag. Så länge du eller annan vill se klippet så sprids det.

Ja jag hade velat att svinen som dödar mig släpas runt på internet för evig framtid så att alla kan se hur de behandlade mig innan jag avled.

Ja jag tror att mina anhöriga skulle uppskatta att mördarna hängs ut på film in i evigheten.

Det är bra att små barn blir rädda för att vara i närheten av folk som anammat gangsterkultur och som pratar utvecklingsstört, det kan rädda livet på dom.

Nej polisen ska inte bestämma vad jag ska titta på.

Kan vi diskutera mordet nu?
Citera
2024-07-31, 23:26
Medlem
Trasiga föräldrar och familjeförhållanden skapar trasiga barn. Är ganska uppenbart att varken E, R eller M haft det speciellt bra hemma eller haft föräldrar värda att kallas för mamma/pappa.

Man sätter inte en 14 åring ensam på ett tåg sent på kvällen om det inte är till en nära familjemedlem och man hörs av med både barnet och familjemedlemmen när barnet är framme.

Man blir inte av med sitt barn/får sitt barn omplacerat redan som liten om det inte förekommer stora brister hos föräldern.

Att kalla någon annan hora när man är 14 år är ett tydligt tecken på dålig uppfostran. Så även att reagera med sån ilska som M/R gjort och vilja misshandla någon för ett ord som idag sägs utan mening.

Summan av kardemumman. Hade dessa tre trasiga flickor haft ordentliga föräldrar värda att kallas föräldrar så hade detta aldrig skett. Jag tycker inte synd om varken M eller R, däremot kan jag ha förståelse för att de blivit så trasiga de blivit med tanke på vad som framkommit i tråden.
Citera
2024-07-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Din kritik blir lite motsägelsefull när du själv deltar i en tråd vars enda syfte är att skvallra om brottet.
Ingen av oss här, okej nån enstaka kanske (hej), deltar i utredningen.
Trådens själva existens inkräktar på offrets och hennes närståendes integritet.
Att i den tråden då börja dra godtyckliga gränser för vad som är OK eller inte blir rätt skenheligt.

Att videon sprids belyser det fasansfulla som offret faktiskt har utsatts för. De som går igång på den är sedan innan förlorade men för den normala så ger den ett namn och ansikte på Emilia som annars bara hade blivit en tidningsartikel och en i statistiken.

Intala du dig själv det om det känns bättre. Videon går över gränsen. Hur intresserad och nyfiken man än är av rättsystem, mord och händelseförlopp så är spridning av filmen fel i alla anseenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in