2024-08-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nu dyker de hamnbassängen igen efter fler saker…

Tyvärr låst:
https://www.hd.se/2024-08-01/just-nu-nya-dykningar-i-hamnbassangen/

Artikeln säger inte så mycket mer om man läser hela heller. 6-8 poliser vaktar området och det är åter relaterat till detta fall. Antar att man kanske fått ny info genom förhör och därför dyker igen. Två dykare hade kommit upp för ca en kvart sedan men det nämns inte om de hade hittat något.
Citera
2024-08-01, 10:44
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Långt över gränsen är att föräldrarna som skapat dessa empatilobotomerade våldsverkare inte krävs på ansvar i vårt rikes lagstiftning....
Nedkokat: Nej barn föds INTE onda, börja i rätt ände.
Det fanns en anledning till att det var tvångssterilisering i Sverige.
Olämpliga föräldrar kan fritt föda barn idag, hur många som helst.

Tyvärr är frågan allt för känslig idag. Ingen vågar debattera detta längre.

När det gäller Mordplatsen. Hittar ingen karta med viktiga fynd, transporter etc. Flashbackare brukar vara duktiga på detta.
Citera
2024-08-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Det är ju lite snack om att det finns fler videor, men obekräftat, så vet inte om deras ansikten kanske syns i någon annan video, iallafall inte i denna. De båda är svartklädda och hon som filmar ser man bara skorna och lite av benen av, och hon som sitter grensle har på sig mörk jacka med luva, men det filmas från sidan så man ser inte ansiktet tyvärr..

Jag hoppas verkligen dessa två smuts till tjejer lider resten av sina liv.

Tack för att du beskrev videon, det är iallafall "bra" att det filmades så polisen får mer material. Håller med, hoppas de lider.
Citera
2024-08-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Förlåt för dum fråga, men tråden är så förbaskat lång

Om jag förstått saken rätt så verkar upprinnelsen till detta vara att BO vid tidigare tillfälle kallat en äldre tjej för "hora"? En tjej som är lite äldre än de övriga. Är den tjejen inblandad i utredningen som t.ex. anstiftare eller något? Vad kan konsekvenserna bli för henne? Det skrivs i media bara om de övriga två gärningspersonerna.

Det har inte riktigt framkommit än vem det är hon ska ha kallat hora, om det är någon av gärningsmännen eller någon annan som är den som har anstiftat (och att det är anledningen till inspelningen).
Citera
2024-08-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Förlåt för dum fråga, men tråden är så förbaskat lång

Om jag förstått saken rätt så verkar upprinnelsen till detta vara att BO vid tidigare tillfälle kallat en äldre tjej för "hora"? En tjej som är lite äldre än de övriga. Är den tjejen inblandad i utredningen som t.ex. anstiftare eller något? Vad kan konsekvenserna bli för henne? Det skrivs i media bara om de övriga två gärningspersonerna.

Mig veterligen är det inte klart vem det är som egentligen vill hämnas.
Där är två gärningsmän som har utfört överfallet, men det verkar ha funnits en del personer bakom kulisserna. T.ex en tjej på TikTok som "ångrar" att hon inte varnade offret. Det verkar också ha funnits någon chattgrupp där flera har varit intresserade av händelsen.
Citera
2024-08-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller helt med dig. Det skulle faktiskt behöva göras på samtliga ungar. Förmodligen svårt att få till, pga bristande resurser och pengar. Men i längden skulle man nog nog vinna på det.

Åtminstone merparten av de barn och unga Soc omhändertar borde det göras på. Cykeln behövs brytas tidigt på detta stadiet, inte när de är helt förtappade halvingar & helvuxna.

Pengar finns, de ska bara jobba på rätt sätt.
Senast redigerad av viperstyle 2024-08-01 kl. 10:52.
Citera
2024-08-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DutchVanDerLinde
Artikeln säger inte så mycket mer om man läser hela heller. 6-8 poliser vaktar området och det är åter relaterat till detta fall. Antar att man kanske fått ny info genom förhör och därför dyker igen. Två dykare hade kommit upp för ca en kvart sedan men det nämns inte om de hade hittat något.

Tack för referatet! Tänkte det var något sådant. Läste tidigare att utredningsarbetet nu pågår på för fullt med förhör etc så det kan mycket väl dyka upp både fler och mer intressant för fallet.
Citera
2024-08-01, 11:03
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Den börjar med att man filmar Emilia när hon ligger ner på marken med tejpat huvud samt tejpade armar och ben. Ena tjejen vill att hon tar av skorna vilket Emilia inte kan och Emilia säger något i stil med ”ska ni klä av mig naken med?” och tjejerna säger ”ska vi?” och skrattar. Ena tjejen sätter sig sedan grensle över Emilia och börjar slå henne i huvudet och Emilia skriker och försöker försvara sig. Tjejen som filmar står med en kniv mot Emilia och hotar henne med att hugga henne i halsen samt säger att hon ska klippa av hennes tunga.

Mitt hjärta gick verkligen sönder. Hur man hör hennes dödsångest 💔 jag önskade bara någon kunde rädda den här tjejen
Bra beskriving. Med tillägget att den som filmar hetsar henne som gränslar Emila med att skrika, boxa henne, boxa henne vilket hon hörsammar med att ösa slag i ansiktet på Emilia som är tejpad till händer och ben. Det gränslösa våldet är någonting som implementerats från dom som var så usla föräldrar att myndigheterna alldeles för sent tog barnen från dom.
Citera
2024-08-01, 11:04
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Mig veterligen är det inte klart vem det är som egentligen vill hämnas.
Där är två gärningsmän som har utfört överfallet, men det verkar ha funnits en del personer bakom kulisserna. T.ex en tjej på TikTok som "ångrar" att hon inte varnade offret. Det verkar också ha funnits någon chattgrupp där flera har varit intresserade av händelsen.

Jag är inte så påläst av fallet men det kan ju som du skriver funnits en chattgrupp där några tjejer manar på och taggar varandra att utföra misshandel och mord.
Alla behöver ju inte ha varit på plats men har varit med och fått tjejerna som var där att utföra mordet.
Citera
2024-08-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag är inte så påläst av fallet men det kan ju som du skriver funnits en chattgrupp där några tjejer manar på och taggar varandra att utföra misshandel och mord.
Alla behöver ju inte ha varit på plats men har varit med och fått tjejerna som var där att utföra mordet.

Min känsla är att det har gått ett drev i en grupp där de har eldat upp varandra och planerat. Det fanns som sagt andra som inte var med, som kände till att hon skulle luras ut.
Citera
2024-08-01, 11:08
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Nej, inte bara du! När jag läste din kommentar kollade jag igen och igen. Det ser ut som en svart sko med vit sula. Rör sig in och ut ur bild på bara någon millisekund, och kameran rör sig också vilket gör det svårt att se. Es skor var vita, personen som sitter på E har också vita skor, och personen som filmar ser ut att ha tofflor på sig.

Måste komma med en trolig "idiot-spekukation" .. men då vi alla spekulerar så vill jag tillägga.

MGM2 och BO har båda vita gympaskor på sig i dansvideon.

Och ja det är självfallet mycket möjligt att MGM1 också äger ett par vita gympaskor också.

Men är det inte större sannolikhet att MGM1 dragit på sig tofflor då hon bor i Landskrona.
Känns bara inte som MGM2 skulle dra på sig ett par tofflor och maskera sig med hoodie och dylikt, utan snarare en yngre tjejs val av skor..
Och MGM2 har troligen också rest från annan ort.

Har svårt att tro att hon skulle sätta sig på t.ex ett tåg, sminkad, med gympakläder och välja ett par tofflor med strumpor som val av fotklädnad.
Passar inte riktigt in i "gangsta-bruden-imagen". Speciellt då det enligt dokumenten framkommer/indikeras att det är viktigt för henne att "passa in/respekteras"
Citera
2024-08-01, 11:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Nytt dagboksblad:
https://delafil.se/72bbef5e1812682b/Lunds_TR_B_4490-24_Dagboksblad_2024-08-01.pdf

Inte mycket nytt. Där har varit en kontakt med rättspsykiatrin där Melaks advokat är inblandad, antagligen psykiatrisk utredning.

Fortfarande sekretess på alla förutom Melak, den ena vet vi att anledningen är att den är under 15. Den andra kan också antingen vara under 15, annars vet jag inte om det kanske är sekretess om misstankarna inte är så stora eller att utredningen inte kommit tillräckligt långt?

Sen har vi fortfarande sekretess B som verkar varit inne och vänt på förhör. Är det tjejen från TikTok?
Det är alltid sekretess på namnen på de misstänkta i Sverige tills någon begärs häktad.

Den som misstänks för skyddade av brottsling är en vuxen man, R pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in