2024-08-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Nja inte riktigt eller hur. I Sverige belönar man beteendet och straffet kommer förmodligen att landa på någon ungdomsanstalt. Väl där kommer dessa tjejer ses som ”coola”.

De har våldskapital i deras personligheter och därmed så lär dom bli accepterade in i kriminalitet, de lär komma forma och bli ”barnsoldater” i organiserad brottslighet.

De har ju redan bevisat sig vara kapabla till att utföra egen rättvisa och i tungt kriminella kretsar så dessa töser har redan bevisat att de kan ingå i den typ av verksamhet.

Svenska lagar kommer skicka henne på olika ungdomsanstalter där hon kommer slussas fram och tillbaka vilket betyder att de även kommer få en större kontaktnät bland kriminella. De som lagen säger är en straff är egentligen en intensiv utbildning in i Sveriges organiserade kriminella verksamheter.

Skulle varit intressant att se om SIS hem hjälper ungarna? Alltid fått intrycket att alla som hamnar där blir värre medborgare än dom som placeras ut i ett foster familj.
13 åringen är ej straffmyndig och blir omhändertagen tillfälligt placerad hos en stödfamilj, 15åringen är redan sis hemsplacerad a andra anledningar således får hon inget straff för detta.
Små tjejer sitter inte med pojkar och bland tjejer är det inte så mycket "kriminella" annat än pundare och såna som blir slagna hemma som bor.
Citera
2024-08-01, 09:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Hur vet du det? Människor föds faktiskt (ibland) med skruvar lösa eller trasiga kontakter. Behöver inte ha med uppfostran att göra för fem öre.

Helt rätt, och de blir fler, och fler. Många forskare hävdar att det är en mutation av gener/DNA som pågår......

https://www.uclahealth.org/news/release/new-genetic-clues-uncovered-largest-study-families-with

https://www.news-medical.net/news/20240409/Researchers-elucidate-how-gene-mutation-mechanism-causes-autism.aspx
Citera
2024-08-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Blir det ngn FUP på detta eller uteblir det pga låg ålder på MGM

Den ena är över 15 och straffmyndig. Sen är jag osäker på hur sekretessen kommer se ut i delarna som gäller 13-åringen. Hon kommer ju inte åtalas, men hon är ju ändå en del av utredningen. Sen inte minst den som är anhållen för skyddande av brottsling verkar ju också vara äldre. Så så länge bevisningen räcker till åtal mot de som är straffmyndiga så blir det en FUP i någon form iaf.
Citera
2024-08-01, 10:02
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
De där staten skulle kommit in och bedömt. Men istället så märker vi i dessa extrema fall att något är fel i processen i hur vi vårdar kidsen i samhället. Hade man kunnat se och bevisa att kidsen har skruvar som är lösa så är det ett brott att slänga in dom i ett SIS hem när de egentligen är i behov a psykiatri

Håller med. Barn- och ungdomspsykiatrin har mig veterligen aldrig fungerat särskilt bra. Dock tror jag den är sämre än någonsin, pengar saknas och vårdplaner saknas i större omfattning saknas. Detta mord är väl ett "bra" exempel på när samhället brustit.
Citera
2024-08-01, 10:05
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Helt rätt, och de blir fler, och fler. Många forskare hävdar att det är en mutation av gener/DNA som pågår......

https://www.uclahealth.org/news/release/new-genetic-clues-uncovered-largest-study-families-with

https://www.news-medical.net/news/20240409/Researchers-elucidate-how-gene-mutation-mechanism-causes-autism.aspx

Jag tror du är något viktigt på spåren. Föräldrar kan ha de godaste intentioner, och barnen kan ha det materiellt förspänt, men ändå blir det fel. I många fall, anser jag inte att man kan skuldbelägga föräldrarna alls - utan barnen föds "trasiga", så att säga. Frågan är hur man får bukt med detta problem, och de som du länkade till?
Citera
2024-08-01, 10:10
Medlem
När jag läser om detta fall kan jag inte sluta tänka på Donald Trumps "they're not sending their best".
Om Sverige inte hade blivit ett invandrarland dit individer med låg utbildning, allvarliga psykiatriska störningar, stört känsloliv, hotfull attityd, våldsam läggning och människofientlig kultur sökte sig hade vi sluppit fall som detta.
Citera
2024-08-01, 10:11
Medlem
Nu dyker de hamnbassängen igen efter fler saker…

Tyvärr låst:
https://www.hd.se/2024-08-01/just-nu-nya-dykningar-i-hamnbassangen/
Citera
2024-08-01, 10:13
Medlem
Usch stackars flicka... Jag kan inte se videon kommer bara må skit då. Vill någon sammanfatta videon i text? Eller finns det någon som redan gjort det som jag missat?
Citera
2024-08-01, 10:14
Medlem
Citat:
Jag tror du är något viktigt på spåren. Föräldrar kan ha de godaste intentioner, och barnen kan ha det materiellt förspänt, men ändå blir det fel. I många fall, anser jag inte att man kan skuldbelägga föräldrarna alls - utan barnen föds "trasiga", så att säga. Frågan är hur man får bukt med detta problem, och de som du länkade till?

Man kan ju börja från början med med en neurologisk och psykologisk utredning. Då vet man vilka insatser som behövs. Eller inte.
Citera
2024-08-01, 10:15
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Jag tycker det är att gå en smula över gränsen, att hänga ut flickornas föräldrar och släktingar i tråden. Det blir en digital skampåle. Jag förstår hatet. Men än så länge vet vi inte hela sanningen om detta mord, eller sanningen om de två (tre?) gärningsmännen. Jag känner också frustration över det misslyckade invandrings- och integrationsexperimentet, ska tilläggas.
Citat:
Långt över gränsen är att föräldrarna som skapat dessa empatilobotomerade våldsverkare inte krävs på ansvar i vårt rikes lagstiftning.

Ska vi någon gång komma tillrätta med eländet krävs att föräldrarna döms till långvariga fängelsetraff för vanvård av barn och inte som nu att dom slinker undan alldeles lagligt i skydd av er som tystar ner deras obestridliga roll i att förstöra sina barns liv.

Detta makabra brott är ett praktexempel på hur ansvarslösa föräldrar producerar irreparabelt störda ungdomar som är såpass trasiga att impotenta sis-hem blir ännu ett misslyckande och behöver byggas om till anstalter med högsta säkerhetsklass.

Att fortsatt friskriva föräldrarna som nu, så kan vi bygga alls så många ungdomsfängelser som ändå inte räcker till för den ökande mängden av saboterade ungdomar.

Nedkokat: Nej barn föds INTE onda, börja i rätt ände.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-01 kl. 10:29.
Citera
2024-08-01, 10:17
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Man kan ju börja från början med med en neurologisk och psykologisk utredning. Då vet man vilka insatser som behövs. Eller inte.

Håller helt med dig. Det skulle faktiskt behöva göras på samtliga ungar. Förmodligen svårt att få till, pga bristande resurser och pengar. Men i längden skulle man nog nog vinna på det.
Citera
2024-08-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Enligt filmen de spelade in så säger en av tjejerna att hon ska döda Emilia

Det måste fattas många skruvar på de tjejerna som binder E till helt försvarslös sätter sig på henne slår hårt mot huvudet och skär henne med kniv

Sen det sjukaste
Filmar och lägger ut på nätet när de redan vet att hon är död och att de mördat henne

De här tjejerna är riktigt störda och kommer alltid vara det

Antagligen hatade den personen Emilia som hade blivit kallad hora av Emilia, men att mörda Emilia för en sådan sak är att gå lite väl långt. Då är man inte riktigt frisk.

Undrar vad de tänkte på då de lade ut filmen på nätet och om de överhuvudtaget tänkte på att den kunde få fortsatt spridning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in