2024-08-01, 10:25
Medlem
Tänk att en gång i tiden så var det är extremt sällsynt att något barn skulle döda någon annan, nu är detta vardagsmat. Det var ju knappt att det blev slagsmål även om det hände och man slogs inte med knytnävar, alla fall inte där jag kom ifrån. Man brottades när man var arg.

Nu står barn i kö att döda andra och inte bara mot barn utan även mot vuxna grovt kriminella.

Helt befängt när även yrkeskriminella sa för 10-15 år sen att våldet har blivit extremt och folk dödar varandra för ingenting. Innan var det sällsynt även för dom och ville man hämnas så sköt man i benet eller slog personen.

Jag ser inte hur vi ska kunna vända denna trend. Inte säkert att det går skicka ut alla invandrare heller. Svenska kriminella har lärt sig av kriminella invandrare att döda är det enda rätta.
Citera
2024-08-01, 10:27
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomullsrondEllen
Usch stackars flicka... Jag kan inte se videon kommer bara må skit då. Vill någon sammanfatta videon i text? Eller finns det någon som redan gjort det som jag missat?

Den börjar med att man filmar Emilia när hon ligger ner på marken med tejpat huvud samt tejpade armar och ben. Ena tjejen vill att hon tar av skorna vilket Emilia inte kan och Emilia säger något i stil med ”ska ni klä av mig naken med?” och tjejerna säger ”ska vi?” och skrattar. Ena tjejen sätter sig sedan grensle över Emilia och börjar slå henne i huvudet och Emilia skriker och försöker försvara sig. Tjejen som filmar står med en kniv mot Emilia och hotar henne med att hugga henne i halsen samt säger att hon ska klippa av hennes tunga.

Mitt hjärta gick verkligen sönder. Hur man hör hennes dödsångest 💔 jag önskade bara någon kunde rädda den här tjejen
Citera
2024-08-01, 10:29
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekerara
Du tycker folk på flashback kan vara mogna nog? Den andra personen, förutom du, som svarade på vad jag skrev heter ”GrottNeger” och är troligen 30+ år gammal. 50% av kommentarerna i dem här trådarna är så över alla sociala gränser grovt språk och resten är antagande som är baserade på absolut ingenting men samtidigt är helt efterblivna.
Jag tror inte det här är den hemsidan där du kommer kunna hitta respektfulla människor som följer en moral kod. Tvärtom

Ja, jag vet. Därför jag skrev att ni gör som ni vill och att det är min åsikt. Jag har nog bara blivit gammal och ser inte fascinationen, även om jag en gång i tiden kollade på mexikanska drogkarteller som skar halsen av varandra.

Med åldern så försvinner det där och man känner bara misär över hur människor beter sig och man vill inte se skiten.
Citera
2024-08-01, 10:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Det får stå för dig, min erfarenhet säger annat. Givetvis kan dysfunktionella föräldrar och uppväxt spela in, men det finns även en hel drös bostavs-barn som fötts med skruvar lösa som inte går att skruva åt pga diagnoser. Att föda/få barn är lite av ett lotteri, om sanningen ska fram. Och vi vet inte hela sanningen om dessa barn ännu.
Den erfarenheten ger jag absolut ingenting för och den ska banne mig inte ligga till grund för att leka med oskyldiga ditt vänstertroll
Citera
2024-08-01, 10:34
Medlem
Nytt dagboksblad:
https://delafil.se/72bbef5e1812682b/Lunds_TR_B_4490-24_Dagboksblad_2024-08-01.pdf

Inte mycket nytt. Där har varit en kontakt med rättspsykiatrin där Melaks advokat är inblandad, antagligen psykiatrisk utredning.

Fortfarande sekretess på alla förutom Melak, den ena vet vi att anledningen är att den är under 15. Den andra kan också antingen vara under 15, annars vet jag inte om det kanske är sekretess om misstankarna inte är så stora eller att utredningen inte kommit tillräckligt långt?

Sen har vi fortfarande sekretess B som verkar varit inne och vänt på förhör. Är det tjejen från TikTok?
Citera
2024-08-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Den börjar med att man filmar Emilia när hon ligger ner på marken med tejpat huvud samt tejpade armar och ben. Ena tjejen vill att hon tar av skorna vilket Emilia inte kan och Emilia säger något i stil med ”ska ni klä av mig naken med?” och tjejerna säger ”ska vi?” och skrattar. Ena tjejen sätter sig sedan grensle över Emilia och börjar slå henne i huvudet och Emilia skriker och försöker försvara sig. Tjejen som filmar står med en kniv mot Emilia och hotar henne med att hugga henne i halsen samt säger att hon ska klippa av hennes tunga.

Mitt hjärta gick verkligen sönder. Hur man hör hennes dödsångest 💔 jag önskade bara någon kunde rädda den här tjejen

Fy fan rent ut sagt. Ser man de andra tjejernas ansikten osv på videon? Tänker att det bör hjälpa en del med den videon för att döma tjejerna (åtminstone en av dom). Det är så sinnessjukt bara att inte ens riktiga psykopater som blivit dömda för mord i det här landet, förr i tiden, var så här aggressiva och kallblodiga och då var det ofta vuxna trasiga män. Hoppas dom ruttnar bort någonstans, om inte instängda i fängelser etc, så får vi fan hoppas på att dom blir utdömda av samhället. Bottenskrap... stackars stackars flicka. Det blev liksom hennes sista minne i livet. Usch...
Citera
2024-08-01, 10:38
Medlem
Usch jag blir så berörd av att man kan sjunka till denna sjuka nivå, man borde straffa föräldrarna också eftersom att dom har misslyckats så hårt med sin uppfostran
Citera
2024-08-01, 10:39
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Den erfarenheten ger jag absolut ingenting för och den ska banne mig inte ligga till grund för att leka med oskyldiga ditt vänstertroll

Troll? Det är nog snarare du som är ett troll, ta dig samman människa!
Citera
2024-08-01, 10:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Dom var där inne i tågvagnen inte någon annanstans.
Dom överföll henne först och tejpade händer, fötter & mun.
Dom misshandlade henne båda två, skrek hennes namn & hora.
Dom sprang inte i panik och kastade inte ifrån sig något.
Dom plockade av E allt hon hade på sig & hennes bag.
Dom plockade med sig & dumpade bagen på hemvägen.
Dom lät henne ligga kvar som ett bylte utan att bry sig.

R påstod att hon inte hade några aggressions problem, kiss my ass!
Hon satt på E och matade slag medan M filmade.
Turades om att filma varandra när dom slog, skrek åt & skar i E.
Ni som frågar efter film eller efter länk till film, sluta.
Klippen är ingenting ni ska se och kommer senare påverka er mer än ni inser.
(Är gammal hårdhudad sett och upplevt värre i verkligheten, så tål se dom)
Men Fyy helvete så äckliga filmklipp dom la ut efteråt, skrattade och berättade.
Utan att bry sig, om E var död eller fortfarande levde.

DOM VARKEN VISSTE ELLER BRYDDE SIG!

Skulle du vilja förtydliga meningarna jag markerat kursivt med fet stil, då inget av det du skriver om missfallet/mordet sker i videon som florerar runt här inne.
Så är det dina egna spekulationer av hur du tror förloppet kring mordet gått till, inklusive vad som skedde efter eller vart har du fått det ifrån?

(Och jag inkluderade denna meningen "Hon satt på E och matade slag medan M filmade" för att det inte är 100% bekräftat vem av dem som gör vad i klippet.)

Så om det inte framkommit andra klipp, eller konkreta bevis för händelseförloppet nyligen som jag missat då undrar jag såklart hur du "vet detta"?
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-01 kl. 10:42.
Citera
2024-08-01, 10:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Förlåt för dum fråga, men tråden är så förbaskat lång

Om jag förstått saken rätt så verkar upprinnelsen till detta vara att BO vid tidigare tillfälle kallat en äldre tjej för "hora"? En tjej som är lite äldre än de övriga. Är den tjejen inblandad i utredningen som t.ex. anstiftare eller något? Vad kan konsekvenserna bli för henne? Det skrivs i media bara om de övriga två gärningspersonerna.
Citera
2024-08-01, 10:42
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomullsrondEllen
Fy fan rent ut sagt. Ser man de andra tjejernas ansikten osv på videon? Tänker att det bör hjälpa en del med den videon för att döma tjejerna (åtminstone en av dom). Det är så sinnessjukt bara att inte ens riktiga psykopater som blivit dömda för mord i det här landet, förr i tiden, var så här aggressiva och kallblodiga och då var det ofta vuxna trasiga män. Hoppas dom ruttnar bort någonstans, om inte instängda i fängelser etc, så får vi fan hoppas på att dom blir utdömda av samhället. Bottenskrap... stackars stackars flicka. Det blev liksom hennes sista minne i livet. Usch...

Det är ju lite snack om att det finns fler videor, men obekräftat, så vet inte om deras ansikten kanske syns i någon annan video, iallafall inte i denna. De båda är svartklädda och hon som filmar ser man bara skorna och lite av benen av, och hon som sitter grensle har på sig mörk jacka med luva, men det filmas från sidan så man ser inte ansiktet tyvärr..

Jag hoppas verkligen dessa två smuts till tjejer lider resten av sina liv.
Citera
2024-08-01, 10:43
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Är det bara jag som tycker det ser ut som att en fjärde person håller på att gå in i bild under tiden Mel*k sitter över och misshandlar E, c:a 19 sekunder in i videon som läckt(och är länkad i första inlägget)?
Till höger i bild i mitten tycker jag en svart sko rör sig in i bild.
En person som då altså inte är Rafa*la som troligtvis är den som filmar och viftar med kniven.
Men kanske bara är E´s eller Mel*ks sko.

Nej, inte bara du! När jag läste din kommentar kollade jag igen och igen. Det ser ut som en svart sko med vit sula. Rör sig in och ut ur bild på bara någon millisekund, och kameran rör sig också vilket gör det svårt att se. Es skor var vita, personen som sitter på E har också vita skor, och personen som filmar ser ut att ha tofflor på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in