2024-08-01, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Är ju bara trycka på Sök-knappen, sök på "https" under Detta Ämne, så får du upp alla länkar som postats.. tog några sekunder o hitta bilderna, men va iget o se ändå pga kvaliten

Snälla förklara hur man gör detta! Jag fattar tydligen inte alls 🙄😅
Citera
2024-08-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo-Frodnell
Finns 3 filmer

40 sekunder. Sitter på henne och slåss.
27 sekunder.
Och sista
21 sekunder här mördas hon.
Kan du skicka de två på 21 och 27?
Citera
2024-08-01, 00:54
Medlem
ladrimas avatar
Men fy fan, såg filmen, önskar att jag inte gjorde det. Fruktansvärt!
Hoppas dessa jävla äckliga vider får samma behandling av någon. De lär väl dömas till liten klapp på axeln och att städa någon offentlig toalett.
Citera
2024-08-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Resonerade exakt likadant. Har inte mycket tillit till svensk rättvisa så en utdragen tortyrliknande scenario på alla involverade samt deras anhöriga. Kan inte ens föreställa mig styrka anhöriga till flickan måste ha. Alla jag pratat med om detta säger precis som du. Man hade löpt linan ut i en ren heders uppdrag. En vendetta mot alla involverade i mordet samt alla deras anhöriga. Med andra ord ett krig

Det är ju svårt, för att inte säga omöjligt, att uppbåda handlingskraft att agera på det man känner vore rättvist när det egentligen inte är ens egen sak att skipa rättvisa.
Både rent juridiskt, men även i nån slags mer moralisk mening så bör ju hämnd serveras av någon med en relation till de drabbade.

Men visst, hade man varit utslagen eller döende hade man ju kunna finna handlingskraft i att göra en sista rättrådig gärning.
För tjejerna förtjänar absolut att utsättas för samma sak. Efter det kan punkt sättas och ett sadistiskt brott har fått konsekvenser som inte bygger på sadism, kriminella drivkrafter eller så - utan enbart ge deras handling en likvärdig konsekvens.

Jag skulle ha full förståelse om någon närstående agerade så. Och jag tycker ärligt talat samhället ska se mellan fingrarna med det i så fall.

I ett land med ett fungerande rättssystem hade man enkelt kunnat säga nej till den tanken och förlita sig på systemet. Men i Sverige fungerar inte det då hela konceptet inom brott och straff tycks vara att maximera socialt störda människors möjligheter att begå nya brott.
Det är ju Advokatsamfundets linje.
I ett normalt land hade ju dessa tjejer aldrig mer sett dagens ljus. I bästa fall avrättats till allmän beskådan.
Citera
2024-08-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladrima
Ja det är de nog då rakt inte. Barn som dödar barn. Då känns det som att föräldrarna inte heller är helt normala.

Pappan sitter på tiktok och lägger upp selfies med olika filter. Det säger en del.
Citera
2024-08-01, 01:02
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Japp, jag vet.
En sak som är lite underlig med den icke frihetsberövade MGM3 är att det var väldigt stark indikation ett tag att denna var en vuxen (till skilnad rån "över 15). Fortfarande inte omöjligt. Men om det på riktigt rör sig om en vuxen är det svårare att få ihop kommentarerna ocm att densamme skulle bop på SiShem.

Mm sant, men hur vet vi att den som skrev inlägget i tidningen ens räknade med MGM3 - per definition av vad tidningarna sagt så är personen inte "inblandad" per say.
Där är 2 som mördade lilla E.

Samt så frågade någon annan för några dagar sedan om MGM3 är 13 åringens pappa och kusinen svarade "Ja stämmer" på det inlägget.
Hon(?) har haft ganska mycket rätt hittills.
Citera
2024-08-01, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Det är ju svårt, för att inte säga omöjligt, att uppbåda handlingskraft att agera på det man känner vore rättvist när det egentligen inte är ens egen sak att skipa rättvisa.
Både rent juridiskt, men även i nån slags mer moralisk mening så bör ju hämnd serveras av någon med en relation till de drabbade.

Men visst, hade man varit utslagen eller döende hade man ju kunna finna handlingskraft i att göra en sista rättrådig gärning.
För tjejerna förtjänar absolut att utsättas för samma sak. Efter det kan punkt sättas och ett sadistiskt brott har fått konsekvenser som inte bygger på sadism, kriminella drivkrafter eller så - utan enbart ge deras handling en likvärdig konsekvens.

Jag skulle ha full förståelse om någon närstående agerade så. Och jag tycker ärligt talat samhället ska se mellan fingrarna med det i så fall.

I ett land med ett fungerande rättssystem hade man enkelt kunnat säga nej till den tanken och förlita sig på systemet. Men i Sverige fungerar inte det då hela konceptet inom brott och straff tycks vara att maximera socialt störda människors möjligheter att begå nya brott.
Det är ju Advokatsamfundets linje.
I ett normalt land hade ju dessa tjejer aldrig mer sett dagens ljus. I bästa fall avrättats till allmän beskådan.

I Sverige så inför lagen är dom offer för samhället och behöver rehabiliteras. Väl inne i systemet så kommer de bli hyllade som tunga flickor på grund av våldskapitalet de tjänade i på denna typ av brott. Det är ingen hemlighet i hur deras hjärnor är programmerade och de kommer definitivt inte bli bättre när socialen blir involverad. Socialen är en förlorad instans med massa tanter som sitter och fikar.

Har sett så många fall där socialen ger frikort till föräldrar som är narkomaner eller alkoholister. Istället för hjälpa barnen så går de raka vägen till den utpekade förälder och ställer barnet mot föräldern och det slutar alltid med att barnet inte vill ge föräldern skit så man låter barnen bo kvar med olämpliga föräldrar.

Men men, som sagt i Sverige finns ingen rättvisa som går via staten. Sorgligaste av allt är att hela domen kommer bli som att mörda och plåga flickan igen eftersom straffen kommer vara så låga att man kommer återigen lyfta på ögonbrynen och undra ifall det inte börjar bli dags för att anordna lynch mobb
Senast redigerad av WhatTheHeck 2024-08-01 kl. 01:10.
Citera
2024-08-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Läser man LVU-besluten får man ju ganska snabbt en känsla av att Diego Armando Maradona Eliasson är nån slags pervo som hänger på Tiktok och ”felaktigt anklagas” av socialen för allehanda saker, som sen inte förklaras ytterligare.

Jag gissar ju att han antingen spöat eller våldtagit sin dotter.

Hur kommer det sig han hade ensam vårdnad där mamman inte varit i bilden?
Citera
2024-08-01, 01:14
Medlem
Är det bara jag som tycker det ser ut som att en fjärde person håller på att gå in i bild under tiden Mel*k sitter över och misshandlar E, c:a 19 sekunder in i videon som läckt(och är länkad i första inlägget)?
Till höger i bild i mitten tycker jag en svart sko rör sig in i bild.
En person som då altså inte är Rafa*la som troligtvis är den som filmar och viftar med kniven.
Men kanske bara är E´s eller Mel*ks sko.
Citera
2024-08-01, 01:18
Avslutad
Stämmer det att hon sålde sig?
Citera
2024-08-01, 01:19
Medlem
darwinias avatar
Någon som har typ MGM1,2,3 instagram eller liknande?
Citera
2024-08-01, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwinia
Någon som har typ MGM1,2,3 instagram eller liknande?

Instagram till M är d*n.bby00

*= i

Instagram till R är r*975_

*= s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här