2024-07-30, 15:31
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Hon ska både ha utsatts och hittats i en av de tomma vagnarna väl? Så inte flyttats.

Nej det fann henne utanför vagnarna, men kusinen skrev precis att det finns en video av vad de gjorde med henne inne i en av vagnarna.
Citera
2024-07-30, 15:34
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jo jag förstår det nu.
Men vad jag menar är att vi vet inte om BO legat där i 3 timmar eller 30 minuter när polisen fann henne.

Och hon bör ha haft en "relativt normal temperatur" oavsett tiden hon legat där. Jag tror inte ens temperatur går från 37 (den var säkert högre i paniken hon måste känt) till 20/0° på 3-4 timmar.

Samt bör man kanske ha i åtanke att poliserna troligen satt i en bil med annan temperatur än utanför, och jag kan tänka mig oavsett hur duktig man är på sitt jobb så får man nog högre puls när man finner någon bunden/skadad/blödande på en rutinkörning mitt i natten. Så BO kan ha upplevts "normal" vid beröring.

Är det någon som faktiskt vet och kan svara på hur det är praxis för poliser när de ska göra HLR?
Man mäter temperatur i ett inre organ och med en formel beräknar, utifrån rums/utomhustemperatur och vind vid tiden hur länge personen varit död. Går att få väldigt exakt.
Citera
2024-07-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Om offret inte har någon flyktväg så kan ett hot med en dragen kniv räcka för att göra offret medgörligt och låta sig tejpas/bindas.

Alla reagerar olika jag minns när de drog vapen mot mig för 9 år sen minns fortfarande än idag vilka skor killen hade på sig!
Tjejen blev rädd o ville göra så som de säger för hon trodde hon kommer kunna komma undan lättast om hon inte ger motstånd tyvärr räkna hon inte med att dessa tänkte inte som vanliga barn
Citera
2024-07-30, 15:35
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Nej det fann henne utanför vagnarna, men kusinen skrev precis att det finns en video av vad de gjorde med henne inne i en av vagnarna.
Okej. Jag hade också läst att hon hittades på vagnområdet, men inte specifikt att det var på marken där.
Citera
2024-07-30, 15:36
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Man mäter temperatur i ett inre organ och med en formel beräknar, utifrån rums/utomhustemperatur och vind vid tiden hur länge personen varit död. Går att få väldigt exakt.

Jo att de kan få det exakt är det ingen tvekan om.

Men jag har svårt att tro att polisen har möjlighet att mäta detta.
Citera
2024-07-30, 15:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Okej. Jag hade också läst att hon hittades på vagnområdet, men inte specifikt att det var på marken där.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mP0PO0/aklagaren-flickorna-har-berattat-hur-emilia-14-dog

På en av bilderna står det "Platsen där Emilia hittades"
Och vagnarna är precis bakom polisbilen på bilden.
Citera
2024-07-30, 15:42
Medlem
Citat:
Det som då blir lite motsägelsesfullt är att Pernilla Anderberg stadsdirektör i Landskrona som dessutom har ett nära samarbete med polisen.

– Vagnarna i sig har ingenting med händelsen att göra, men eftersom att offret hittades i området vill vi göra det tryggare och undvika tillhåll. Vi har därför kommit överens med företaget om att hålla vagnarna låsta, berättar stadsdirektören.

Staden har också en nära dialog med polisen.

https://www.svd.se/a/dR4llJ/sakerhetsatgarder-i-landskrona-efter-misstankt-mordet-pa-14-aring
Citera
2024-07-30, 15:48
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Kan säga att det finns video vad de utsätter Emilia för inne i en av vagnarna. Hemskt hemskt 😭💔
😭 men då är det ju ingen tvekan om vem som gjort vad
Citera
2024-07-30, 15:53
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det som då blir lite motsägelsesfullt är att Pernilla Anderberg stadsdirektör i Landskrona som dessutom har ett nära samarbete med polisen.

– Vagnarna i sig har ingenting med händelsen att göra, men eftersom att offret hittades i området vill vi göra det tryggare och undvika tillhåll. Vi har därför kommit överens med företaget om att hålla vagnarna låsta, berättar stadsdirektören.

https://www.svd.se/a/dR4llJ/sakerhetsatgarder-i-landskrona-efter-misstankt-mordet-pa-14-aring

Även detta har ju skrivits:

- "Anderberg fortsätter att berätta att de inblandade inte varit hemmaförande i kommunen.

– De tonåringar som är involverade i detta är inte inskrivna i vare sig stadens skolor eller socialtjänst. De finns helt enkelt inte i några av våra verksamheter, säger hon."

Och det stämde ju inte heller då MGM1 bor väl hos sin pappa i Landskrona?
Citera
2024-07-30, 15:54
Medlem
Enheltvanligapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey

Fast det handlar ju mer om politik, hon är väl i princip tvungen att göra ett sådant uttalande, lär ju ha varit en del tryck på stadsledningen ang området och vagnarna.

Det väcker dock många andra intressanta frågor (inte stadsdirektörens uttalande då), tex om hon faktiskt hittats i vagnarna och inte utanför, då har hon ju hittats efter tips, högst troligen från någon i gruppchatten, alt någon som sett klippet på annat vis eller fått höra om händelsen.
Citera
2024-07-30, 16:04
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jo att de kan få det exakt är det ingen tvekan om.

Men jag har svårt att tro att polisen har möjlighet att mäta detta.
Finns det minsta möjlighet att ett återupplivningsförsök kan lyckas försöker polisen så klart. Om kroppen är så kall att det är helt uppenbart att människan är oåterkalleligt död finns inte den möjligheten. Det är inget finlir med några grader hit och dit det gäller.
Citera
2024-07-30, 16:05
Medlem
Taggads avatar
Ett stycke ur mamma Ann*as Ig för 5 dagar sen:
Citat:
Vill du ska veta att oavsett va socialen sa om att du alltid va naiv ska du veta att jag är stolt över dig. Det är aldrig en dålig sak att lägga sina sista pengar på mat till hemlösa eller hjälpa små barn att hitta hem mitt i natten oavsett om du inte kom hem i rätt tid.
https://www.instagram.com/p/C91heVno2Mj/?igsh=M3h6dXhwOHFxbGJz

Så E fick pengar från mamman genom att tuta i henne att det var till hemlösa???

Har E lyckats tuta i mamman att hon inte skulle komma hem i tid för att hon skulle hjälpa små barn hitta hem mitt i natten.???

Det var ett bra stöd "hemifrån" inför Em*ilia,s sista resa.

Gick mamman verkligen på detta, det värsta av det värsta Bullsh..t?
Senast redigerad av Taggad 2024-07-30 kl. 16:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in