2024-07-31, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det finns definitivt kvinnliga elitsoldater.

Försvinnande få.

Men hade det blivit krig så hade dessa helt plötsligt fått väldigt ont i ryggen.
Citera
2024-07-31, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanan2022
Hade sökt en tjänst inom cybersäkerhet hos försvarsmakten och även en anmälan till hemvärnet.

Drog tillbaka båda, hoppas fler män hoppar av hemvärnet och lämnar försvarsmarkten och låter skiten sjunka.
Vad hade du att försvara först då som du inte längre har sen du kom på att försvarsmakten är dum?
Citera
2024-07-31, 18:17
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Nej, men det gör de ju inte. De använder ett ord som är vedertaget och inkluderar alla människor.

Nope. Det är inte vedertaget och det inkluderar inte alla människor. Hen och pride är polariserat och vänstervridet precis som Skogsvatte skriver.
Citera
2024-07-31, 18:23
Medlem
Citat:
Fast man kan ju använda ett kortare ord som numera är vedertaget. Hen.

EDIT: Fyfan va tradigt det måste vara att gå runt och se konspirationer hela dagarna

Tycker du de har gjort något bra eller?

Den promille mentalstörda som attraheras av denna typ av extremt PK-trams har ändå inget intresse för att delta i militären.
Citera
2024-07-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad hade du att försvara först då som du inte längre har sen du kom på att försvarsmakten är dum?

Tänker inte befatta mig med woke, där går min gräns.

Jag kan försvara landet ändå.
Citera
2024-07-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Försvinnande få.

Men hade det blivit krig så hade dessa helt plötsligt fått väldigt ont i ryggen.
Nej.

De deltar redan nu i väpnade konflikter.

Det har skrivits en bok om en av dessa kvinnor, "Kodnamn PAM" heter den men hon är bara en av flera kvinnor som deltagit i skarpa stridssituationer.

Jag vet det från mitt arbete i FM:
Citera
2024-07-31, 20:05
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hen och pride är polariserat och vänstervridet precis som Skogsvatte skriver.

Källa?
Citera
2024-07-31, 20:08
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Tycker du de har gjort något bra eller?

Den promille mentalstörda som attraheras av denna typ av extremt PK-trams har ändå inget intresse för att delta i militären.

Jag bryr mig inte. Och jag använder själv ordet hen ibland när jag arbetar. T.ex. om jag vidarebefordrar ett mail från en utländsk leverantör där man inte kan lista ut kön via namnet är det ypperligt att skriva "förstår du vad hen menar?".
Citera
2024-07-31, 20:18
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanan2022
Hade tänkt söka till försvarsmakten både inom jobb och även hemvärnet.

Drog tillbaka ansökan och tog bort mitt försvartsmakten konto.

De kan dra åt helvete.

Nä du hade inte tänkt söka….
Citera
2024-07-31, 20:24
Bannlyst
Citat:
Jag bryr mig inte. Och jag använder själv ordet hen ibland när jag arbetar. T.ex. om jag vidarebefordrar ett mail från en utländsk leverantör där man inte kan lista ut kön via namnet är det ypperligt att skriva "förstår du vad hen menar?".
kan man träna sig till att använda ordet eller måste man stanna upp sig själv och korrigera
Citera
2024-07-31, 20:36
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
kan man träna sig till att använda ordet eller måste man stanna upp sig själv och korrigera

Tjavars, med normal iq är det inte svårt att hantera tre bokstäver och ett nytt ord. Det tillförs ju nya ord hela tiden i svenska språket som jag personligen inte heller har så svårt att anamma.

Edit: Man kan väl dra paralleller till ordet swisha som jag hellre använder än säger "kan du skicka pengar med din mobil till mitt konto?". Det lärde jag mig också snabbt.
Senast redigerad av Krakatoa 2024-07-31 kl. 20:42.
Citera
2024-07-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Nä du hade inte tänkt söka….

Jo.

Håller mig i den privata sektorn istället, inget woke här, än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in