2024-07-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Tjavars, med normal iq är det inte svårt att hantera tre bokstäver och ett nytt ord. Det tillförs ju nya ord hela tiden i svenska språket som jag personligen inte heller har så svårt att anamma.

Edit: Man kan väl dra paralleller till ordet swisha som jag hellre använder än säger "kan du skicka pengar med din mobil till mitt konto?". Det lärde jag mig också snabbt.

Hen har ingen användning i det svenska språket, vidare är det pushat av jävla woke maffian så NEJ kommer aldrig använda.

Går fullt umärkt att använda "Personen i fråga" tex.

"försvara sverige till sista person!" hade fungerat så mycket bättre än "försvara sverige till sista han/hon"

Så jävla idiotiskt.
Senast redigerad av Kallebanan2022 2024-07-31 kl. 20:46.
Citera
2024-07-31, 20:46
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanan2022
Hen har ingen användning i det svenska språket, vidare är det pushat är jävla woke maffian så NEJ kommer aldrig använda.

Går fullt umärkt att använda "Personen i fråga" tex.

"försvara sverige till sista person!" hade fungerat så mycket bättre än "försvara sverige till sista han/hon"

Så jävla idiotiskt.

Nja, fast det har ju användning. Som jag skrev är det lättare och snabbare att skriva tre bokstäver än det du föreslår när jag mailar.

Vad har du för belägg att wokemaffian ligger bakom ett ord?
Citera
2024-07-31, 20:48
Medlem
Citat:
Nja, fast det har ju användning. Som jag skrev är det lättare och snabbare att skriva tre bokstäver än det du föreslår när jag mailar.

Vad har du för belägg att wokemaffian ligger bakom ett ord?

Det är givet är det är pushat av woke maffian, du ser ju vad de gör med den svenska försvarsmakten, vi ska stå på knä med facklor i regnbågens färger för "alla människors lika värde", något som vi redan står för bakom den svenska flaggan.

Cool du är som använder woke språk, vi vet båda två att du endast pushar för det för du vill sitta på en din moraliska jävla pidestal och känna dig liiiite bättre än andra människor.

Brukar du hänga med feministerna också och protestera, för att kanske få chans att ligga med en hårig oduschad feminist? Är ju lite så ni killar som inte kan tävla i en normal hierarki brukar göra.
Citera
2024-07-31, 20:51
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Källa?

Jag är källan.

Och om du inte blundar för samtidens polarisering kan du lätt se att pride-propagandan är extremt polariserande, och att det väcker ilska hos befolkningar. Det är en av anledningarna till att väst är polariserat. Andra anledningar är mångkultur/massinvandring och klimatpopulism. Dessa saker gör att sd, trump etc vinner popularitet.
Citera
2024-07-31, 21:11
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte. Och jag använder själv ordet hen ibland när jag arbetar. T.ex. om jag vidarebefordrar ett mail från en utländsk leverantör där man inte kan lista ut kön via namnet är det ypperligt att skriva "förstår du vad hen menar?".

Jag bryr mig inte heller om försvaret men man skulle kunna förmoda att Försvaret självt skulle bry sig om att inte göra det sämre för sig själv och alienera sin målgrupp.
Citera
2024-07-31, 22:20
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanan2022
Det är givet är det är pushat av woke maffian, du ser ju vad de gör med den svenska försvarsmakten, vi ska stå på knä med facklor i regnbågens färger för "alla människors lika värde", något som vi redan står för bakom den svenska flaggan.

Cool du är som använder woke språk, vi vet båda två att du endast pushar för det för du vill sitta på en din moraliska jävla pidestal och känna dig liiiite bättre än andra människor.

Brukar du hänga med feministerna också och protestera, för att kanske få chans att ligga med en hårig oduschad feminist? Är ju lite så ni killar som inte kan tävla i en normal hierarki brukar göra.

Njae, inte riktigt. Det enda jag tänker är att man tagit ett ord som inkluderar alla människor och använder det istället för en längre harang av ord. Fiffigt tycker jag.

Jag brukar inte hänga med feminister eller protestera mot det ena eller det andra. Inte heller tycker jag mig lägga någon som helst moralisk värdering i den här frågan, eller att jag är cool.
Citera
2024-07-31, 22:21
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag är källan.

"Ok".

Då kommer vi inte så mycket längre eftersom du inte är en pålitlig källa.
Citera
2024-07-31, 22:22
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag bryr mig inte heller om försvaret men man skulle kunna förmoda att Försvaret självt skulle bry sig om att inte göra det sämre för sig själv och alienera sin målgrupp.

Tjavars, de kanske ska använda ännu stelare och äldre svenska istället? Blir du nöjd då?
Vilka andra nya ord är tabu för Försvarsmakten att använda anser du?
Citera
2024-07-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag är källan.

Och om du inte blundar för samtidens polarisering kan du lätt se att pride-propagandan är extremt polariserande, och att det väcker ilska hos befolkningar. Det är en av anledningarna till att väst är polariserat. Andra anledningar är mångkultur/massinvandring och klimatpopulism. Dessa saker gör att sd, trump etc vinner popularitet.
De som upprörs av det här är inte så många, så det blir inte mycket till polarisering.
Citera
2024-07-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen

Jag fick det där skit-mailet idag... Vidrigt och tragiskt, sista stridskännlans försvann verkligen.

Vi närmar oss oundvikligen en WW3 och det är ju sjukt att tro att kvinnor och bögar kommer försvara våra linjer.. Jag har inget emot kvinnor och bögar men kriga är dom fan inte bra på.

Synd på något sätt att vi som ett pytteland inte fattar att fienden kommer spöa skiter ur oss i krig, och då skrattar alla åt att vi spenderade fokus på kön/formuleringar osv istället för att foka på att försvara vårat land.

Jag kommer för alltid hata feminister och muslimer,. Ni gör bara våran värld sämre.
Citera
2024-07-31, 22:51
Medlem
Citat:
Njae, inte riktigt. Det enda jag tänker är att man tagit ett ord som inkluderar alla människor och använder det istället för en längre harang av ord. Fiffigt tycker jag.

Jag brukar inte hänga med feminister eller protestera mot det ena eller det andra. Inte heller tycker jag mig lägga någon som helst moralisk värdering i den här frågan, eller att jag är cool.

Precis något en woke människa uttrycker sig.

Använder du också gravida personer?

Kön är en social konstruktion, eller?

I fucking knew, varje gång också, ni postmodernister är så jävla lätta att se och är lika patetiska varje gång
Citera
2024-07-31, 23:01
Medlem
Threadkillers avatar
Ordet "hen" drevs igenom i Sverige av wokemaffian, det vet alla som följde med i diskussionerna när det infördes. Det skrivs för höge farao feministiska uppsatser på universiteten om saken.

Det hade diskuterats att införa ordet flera årtionden tidigare i det enkla syftet att ha ett könsneutralt pronomen som många andra språk har. Ordet är lånat från finskans "hän" som har en liknande funktion men som uppkommit naturligt och därför inte är laddat med politiska förtecken.

När FM:s PR-avdelning använder det vet man att ordet är laddat. Man använder det därför att det är laddat. Man använder det för att visa att man står helt och fullt på wokemaffians sida vilket samtidigt innebär att man spottar i ansiktet på normala vita män som avskyr wokemaffian och allt den står för.

Hen-anhängarna hade ju i teorin kunnat vinna språkdebatten på 1960-talet då homosexualitet räknades som en psykisk störning, för att inte tala om transsexualism. Då hade ordet inte varit politiskt laddat i Sverige. Men i så fall hade ju Försvarsmaktens PR-avdelning (som tydligen utgörs av reklambyrån Nord DDB) valt något annat sätt att spotta på dem som är den naturliga ryggraden i vårt försvar, normala vita män, eftersom själva syftet med reklamen är att visa lojalitet med wokemaffian.

Hade jag jobbat på Säpo eller Must så hade jag nog velat kolla på om anställda på Nord DDB får pengar under bordet av ryssarna. Kan vara svårt att spåra sådant dock. Och eftersom det är en reklambyrå som gör jobbet kan det också vara så enkelt att de helt enkelt inte fattar, eller inte bryr sig om, att de orsakar splittring och spelar Sveriges fiender i händerna. (Personligen inbillar jag mig att reklamfirmor rent generellt befolkas av kvinnor och feminina män, men jag har inte grävt i saken.)

Hur anställda på Säpo, Must och Försvarsmakten kan undgå att se detta, dra i nödbromsen och avsluta samarbetet med reklamarna är mer av ett mysterium. Man var tydligen på väg att dumpa Nord DDB redan 2016, men av oklara orsaker blev det inte så.

Ägs Nord DDB av Bonniers för övrigt? De har tydligen jobbat med sin undergrävande verksamhet från Bonniers konsthall i Stockholm sedan 2004, men jag hittar inget om ägarskapet på rak arm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in