2024-07-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Jag vet att jag motsäger mig själv, det förklarar jag ganska tydligt i mitt inlägg

Sen skriver jag egentligen inte att jag tycker det är OK för att det inte gäller mig, men jag förstår vad du menar eftersom att jag förklarar som jag gör, vilket i sig kan tolkas som att jag tycker det är ok. Det håller jag med dig om.

Men nej jag tycker inte det är OK, men
”det är som det är” antar jag? Ett ganska vanligt tänkande när det inte har påverkat en själv. Precis som många andra mordfall så är jag ofantligt intresserad, då kriminologi är något jag brinner för, inte för att få någon sjuk njutning. Kriminologi är ett stort intresse sen över 10 år tillbaka, där av mitt intresse för uppmärksammade mordfall.

Jag lider oerhört med familjen och jag kan inte föreställa mig vad dom går igenom.

Jag gottar mig inte i detta, jag tycker inte det är OK. Var snäll och vrid inte mina ord, jag vet att jag motsäger mig själv, men samtidigt vet jag att jag inte har några onda avsikter.

Jag tror inte att du gottar dig i det heller. Har jag inte sagt. Onda avsikter tror jag inte heller. Att säga att det inte är OK att det sprids bland gemene folk men ändå vilja djupdyka i materialet själv blir lite motsägelsefullt .

häpnas endast över hur många som för nyfikenhetens skull ser förbi allt mörker med att titta på och sprida vidare materialet. Det handlar ju ändå faktiskt om en minderårig flicka som blir torterad å har dödsångest innan hon dör.

Som du säger det är ju Flashback så jag vet inte ens varför jag försöker förstå.
Citera
2024-07-31, 22:06
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jo det är kränkande för en individs integritet. Skulle du själv vilja att en film som skildrade misshandel o mord på dig spreds till allmänheten? Kanske så att din partner, dina föräldrar och barn fick höras om fasansfulla detaljer från filmen?
Vilket samhälle vill vi ha? Ett där perversa lustmördare och små barn kan kolla på riktiga mordfilmer på nätet?
Tänk på alla idioter som triggas igång av sådan här skit.
Och som Emilias mamma sa,- Emilia skulle inte vilja bli ihågkommen så här.
Dessutom är det olagligt att sprida filmen.

Bara bra allmänheten får ta del av det så man ser hur det ser ut i Sverige. Samt hur dessa apor beter sig. De är absolut ingen som klandrar offret. Men som vanligt vill man väl dölja sanningen för folket, då ska saker ner snabbt som fan.
De är väl så synd om alla som begår brott?

Om de är olagligt att sprida så kan dom ju åtala dom som spred den från början, dom har de redan gripit och släppt dvs MGM 1 och 2.
Sen är det ingen som sagt det är olagligt utan det kan vara. Skärp dig nu
Citera
2024-07-31, 22:08
Medlem
Det är nog nu.

Det är dags att folk tar ställning emot detta vedervärdiga leverne och kultur som spridits i Sverige genom brett utbredda gängkriminaliteten. Genom dessa pop-idoler till barnamördande, vedervärdiga, morallösa piss-råttor som har en plattform direkt till våra ungdomar.

Se hur ett par småflickor i nedre tonåren uttrycker sig. 13 och 15 år. Eller de genier som förklarar läget på TikTok. Snackar i gangstertermer de lärt sig av totalt hjärndöda sopor på Spotify och Youtube. Man "goar/goish", klipper tunga, "boxar", "den är horunge", yada yada yada. Jag skäms och blir så satans förbannad att detta fått sprida ut sig i vårt land. Att det sprider sig som en löpeld bland barnen.. Det behövs något extremt för att vända detta.

Våga ta ställning!!!!!

Detta är varför censur, och uppfostringsläger hade varit en idé. Dessa odugliga föräldrar som tycks finnas överallt klarar ju inte av det helt uppenbarligen själva.
Människor är helt hjärntvättad över det faktum att alla kulturer, subkulturer och åsikter har en plats i samhället. Men det finns skillnad mellan lite lätt förortssvenska, främmande religioner och annat milt och acceptabelt och en kultur där man förminskar människoliv, glorifierar mord, uttrycker sig, och glorifierar gangsterbeteenden, förminskar inblandandet av barn etc.

Det är dags för såväl föräldrar, barn som vet bättre och samhället i stort att visa att de som håller sig i dessa termer EJ ÄR VÄLKOMNA och ses som smuts av övriga samhället.
Inte de missförstådda genier man nu har betraktat dom i allt från medier till skolor i decennier nu.

Svenskar har sig själva att skylla för detta.
Tro mig att i hemländerna gör man inte sådant... Av åtskilliga konsekvenser och skäl.
Citera
2024-07-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Ser att Rafaella förlorade sin lillebror för knappt ett år sedan https://www.familjesidan.se/cases/64...9c6b9c/candles

Kan ju hoppas hon inte hade något med det att göra också..

Han var sjuk, handikappad
Citera
2024-07-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Tack!
Låter som en blatte. Jag är sugen att hämnas men det är svårt att ta steget.

Du kommer aldrig åka dit och att ta steget är svårt men kolla videon och bygg upp ilska.

Dessa wt brudar ska inte komma undan lindrigt.
Citera
2024-07-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Samma här också. Växte upp med våld och missbruk i hemmet men nog fan har jag lärt mig att vara samvetsgrann och göra rätt för mig.

Önskar vi inte behövt ha det så men jävligt glad vi är fler som trots uppväxt lärt oss vett å etikett.
Citera
2024-07-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyomayo
Jag tror inte att du gottar dig i det heller. Har jag inte sagt. Onda avsikter tror jag inte heller. Att säga att det inte är OK att det sprids bland gemene folk men ändå vilja djupdyka i materialet själv blir lite motsägelsefullt .

häpnas endast över hur många som för nyfikenhetens skull ser förbi allt mörker med att titta på och sprida vidare materialet. Det handlar ju ändå faktiskt om en minderårig flicka som blir torterad å har dödsångest innan hon dör.

Som du säger det är ju Flashback så jag vet inte ens varför jag försöker förstå.

Fokus är helt fel. Det vidriga är inte att folk är intresserade av filmen, utan brottet som har begåtts, att de filmar, skrattar osv. Man ska inte skifta fokus från att det är förövarna som är skyldiga till allt det här. Det är de som har filmat och mördat. Vi hade alla mycket hellre haft en situation där vi inte hade haft ett mord och en film. Men nu är situationen att vi har detta och intresset ligger i att försöka förstå och reda ut vad som hände, vilka som är skyldiga, hur de gick till väga osv.
Citera
2024-07-31, 22:17
Medlem
Att titta på filmen är en sak. (Jag har inte gjort det fyi.)

Att vara delaktig i att sprida den till fler (som sprider den till fler ändå) är en annan sak.

Så många här som sitter och ojar sig över sociala medier och västvärldens nedgång och dekadens, men ändå glatt och obetänksamt sprider filmen till nästa (för att det känns bättre att inte vara ensam om att gotta sig åt eländet). Ni är inte ett dugg bättre själva än de ni sitter och förfasar er över. Vuxna människor, ni borde fan skämmas.

LYSSNA: Mamman säger att det här är inte hur Emilia skulle vilja bli ihågkommen.

Emilia hade inte velat att filmen som visar hennes skräck och ångest innan dödsögonblicket går runt på internet för alla som vill att se.

Föregå med gott exempel nu. Visa lite respekt och sluta sprida filmen vidare.
Senast redigerad av trazdockans 2024-07-31 kl. 22:19.
Citera
2024-07-31, 22:19
Medlem
Är detta pappan till en av MGM?
https://www.tiktok.com/@diego.armand...URbaQt9Bg&_r=1
Citera
2024-07-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoSerious1
Är detta pappan till en av MGM?
https://www.tiktok.com/@diego.armand...URbaQt9Bg&_r=1
Ja
Citera
2024-07-31, 22:20
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Att titta på filmen är en sak. (Jag har inte gjort det fyi.)

Att vara delaktig i att sprida den till fler (som sprider den till fler ändå) är en annan sak.

Så många här som sitter och ojar sig över sociala medier och västvärldens nedgång och dekadens, men ändå glatt och obetänksamt sprider filmen till nästa (för att det känns bättre att inte vara ensam om att gotta sig åt eländet). Ni är inte ett dugg bättre själva än de ni sitter och förfasar er över. Vuxna människor, ni borde fan skämmas.

LYSSNA: Mamman säger att det här är inte hur Emilia skulle vilja att vi minns henne.

Emilia hade inte velat att filmen som visar hennes skräck och ångest innan dödsögonblicket går runt på internet för alla som vill att se.

Föregå med gott exempel nu. Visa lite respekt och sluta sprida filmen vidare.

Menar du på allvar att de som sprider filmen är på nivå med mördarna?
Att filmen sprids tror jag är bra för folkhälsan. Att bara exponeras för kriminalfall i form av tidningsrubriker gör en avtrubbad.
Citera
2024-07-31, 22:20
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Precis. Jag har ju absolut inget belägg för saken, men jag skulle bli noll procent förvånad om det visar sig att det är precis det som skett.

Jag tolkar det som att det är Rafaella Eliasson som håller i kniven i filmen. Hon är nog den som blivit kallad hora och känner sig kränkt.
Hon har ett mycket stort behov av att visa att hon är tuff för sitt Tiktok-gäng. Därför är det hon som filmar och är pådrivande i pratet.
Hon uppträder uppenbart hotfullt och njuter lite av att vifta med kniven runt halsen. Man ser nästan på hur hon rör sig och pratar att hon gillar att hon nu fått makt, kan ge igen och återupprätta sin heder.

Givetvis är det också därför filmen sprids.

Jag har väldigt enkelt att föreställa mig att hon också knivade henne i halsen själv.

Uteslutet inte att Melak, som goat sin vän, i någon grad blivit lite pressad att vara med och spöa E. Kanske är det därför omgivningen tror att det var planen, för Melak har berättat att hon måste vara med och slå sin polare osv.
Sen väl på plats så visar det sig att Rafaella har en helt annan plan.

För övrigt rätt fascinerande av Melak att spela in en video med E dagen innan hon ska lura henne i en dödsfälla. Vid det tillfället visste hon ju sannolikt redan om att hon skulle svika sin vän för alltid.
Det är så djuriskt ruttet.

Jag hoppas verkligen att båda två dör
.

Håller med dig i mycket av det du skriver och tänkt likadant.

Jag är fortfarande osäker på M*y*s roll i det hela och den fjärde personen i chattgruppen.

Läste någonstans tidigt att MGM1 och MGM2 tagit person X sida (den som blev kallad hora). Jag har inte sett någon som bekräftat att det är MGM1 som var den som kallades hora.

Jag tror dock att MGM1 är "värst"av de två (utifrån vad jag läst i de olika dokumenten). Och videon.. det lät som hon gick igång på det och njöt av maktpositionen hon var i.
MGM2 är 100% delaktig, men jag tror hon är mer av en henchman. Tror helt enkelt inte hon har hjärnkapaciteten för att planera eller vara den drivande i mordet.

Men det är mina spekulationer just nu, och jag tror att det är mycket mer som kommer att komma fram de nästkommande dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in