Citat:
Ursprungligen postat av
James.Fjong
Jag håller med dig helt.
Är man intresserad så skriver man frekvent.
Dessa kvinnor är det nåt galet med.
Jag skulle själv lägga ner rätt snabbt med så dålig respons.
Jag har matchat med kvinnor som varit ensamstående. Jag har matchat med kvinnor som haft ett barn på heltid. Jag har matchat med kvinnor som haft både två och tre barn på heltid. De skriver hela tiden, hela tiden. Det bara plingar och plingar i mobilen så att jag till slut får stänga av den. Kvinnor som ställer personliga frågor. Kvinnor som utmanar en. Det fångar mitt intresse, verkligen.
Det är stor skillnad på nätdejting och att dejta i verkliga livet. I verkliga livet kan du inte bara svara när du vill och kan när du sitter mitt emot människan. Du kan inte heller komma och gå hur det passar dig. Du kan inte heller göra två klick och blockera människan direkt när det blir obekvämt.
När du nätdejtar så kan du komma och gå som du vill. Du kan direkt göra två klick med fingret på mobilen när det blir obekvämt. Du behöver inte svara direkt utan du kan vänta.
Tänk om du sitter på en date och du får en fråga men du svarar fyra timmar senare för du har inte tid att svara.
Människor som nätdejtar, jag vet inte vad jag ska säga om dom. Nu är jag man och pratar bara för kvinnor. Jag vet inte alls hur vi män fungerar när vi nätdejtar men matchar jag med någon som jag tycker har en reko profil och bilder då skriver jag med henne för att jag tycker hon är intressant. Jag skriver inte ett meddelande per dag eller ett meddelande var fjärde timme. Då tycker jag inte om henne. Då vill jag inte lära känna henne om jag beter mig så. Då använder jag nätdejting till ett annat syfte.
Jag köper att vi jobbar och har ett liv utanför mobilerna. Att vi inte stirrar ned i mobilen dygnet runt men har man bestämt sig för att nätdejta, att man vill träffa någon då ska man också gå in för det seriöst och inte med halva foten. Då kan man lika gärna sluta att nätdejta och börja knyppla istället.