Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag kom på nu att jag vet iaf en tjej som blev dömd till 4års fängelse för medhjälp till mord, hon va 16 när brottet begicks men 17år när hon dömdes. O hon va lååångt ifrån lika aktiv o delaktig som den här 15 åringen har varit!!

Tänk om Sverige skulle skrälla o skicka henne i fängelse som första 15 åring!

Skulle väl vara om det vore självaste statsministern som blev mördad av en 15 åring. Sverige och dess rättssystem är så jävla tragiska så händer väl, ingenting.
Citera
2024-07-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Då flickorna är 13 år och 15 år och redan vistas på ett SIS-hem, så räknar de kallt (och korrekt) med att de inte kommer att få någon ytterligare påföljd.

Teoretiskt sett kan 15-åringen dömas till fängelse - men det är synnerligen ovanligt och därför osannolikt. Och 13-åringen är inte straffmyndig.

Fast dom börjar bli ett gäng nu som dömts till fängelse sista åren fast dom är under 18år. Flera 16 åringar tex, ännu ingen som varit 15år när brottet begåtts! Men här kanske blir den första!!
Citera
2024-07-31, 21:42
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Vart finns dessa sjuka klipp?

Finns ett länkat här i tråden någonstans
Sök klipp så bör det komma upp.
Citera
2024-07-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Vad händer på videon för de som inte vill se filmen?

Den jag sett så ligger E på backen och någon sitter gränsle och slår lite på henne. Den andra står bredvid och hotar med kniv och filmar samtidigt.
Egentligen inget farligt mot vad man sett på FB tidigare.
Sjuka med den är att det är ungdomar vilket är tragiskt med filmen.
Citera
2024-07-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om de nu haft BO inne i en tågvagn så kanske de ville göra en modifierad "Dexter", ett "killroom"? Med dessa sjuka galningar vet man aldrig - nu är detta att dra det till sin spets och det är inte alls sannolikt, men värt att ta liiite i beaktning, kanske, inte - faan vet...?!

Det är i alla fall ett tecken på att man ville förhindra insyn och i någon mån spridning av ljud.
Och att man valt platsen med viss omsorg.
Jag tror inte alls på Tiktok-polarens förmildrande berättelse om att dom bara skulle slå henne.

Ser man videon så förstår man att avsikten hela tiden var att döda henne. Detta är sadister.
Lägg då till tågvagnen.
En enda djup knivskada ovanför höfterna och det är uppenbart att avsikten var att döda och inget annat.
Citera
2024-07-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Är det så pass högt är det ju tveksamt om ens två normalstora killar hade fått upp en mindre brud.
Det är tveklöst ett projekt. Vilket nog ganska markant minskar sannolikheten för att deras avsikt bara var att misshandla henne.
Då hade man hållit sig ute på gräsmattan.

Så av något skäl var det viktigt att få in henne i vagnen och på något sätt gjorde man det. Kanske under knivhot när hon själv kunde röra sig upp dit?
Det verkar praktiskt det enklaste.

I vilket fall: Jag har haft känslan av att våldet är betydligt kraftigare än ett knivhugg i benet och att hon råkat förblöda.
Polisens uttalanden tidigare antydde att hon har ganska rejält skadad.
I kombination med det här med vagnen så köper jag fan inte att det är en misshandel som råkat gå för långt.
Deras agerande på filmen är också rätt sadistiskt, så ser inget skäl till att man bara skulle slå henne.

+1 på sista stycket.
Får inte heller ihop att det är en planerad misshandel som råkat gå över styr och att något eller några knivhugg har råkat träffa pulsådern i låret.
Det kanske inte var planerat att mörda från början, men i stunden har dom i samförstånd gått över alla gränser som finns.
Det kommer nog så småningom framkomma info om hur bestialiska dessa monster varit. Säkerligen bra mycket värre än det som hittills diskuterats och spekulerats om.
Om det dessutom skulle framkomma att det finns stick i halsen så hör man ju på filmen hur den som håller i kniven säger att hon kommer köra in kniven i halsen och att E då kommer att dö.
Fullt medveten vad det kan leda till där och då iaf!
Citera
2024-07-31, 21:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Emelie kallade en av brudarna hora, det blev hennes död. Så jävla tragiskt RIP

Var det alltså allt? En simpel förolämpning?
Citera
2024-07-31, 21:45
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olipio
Inavlade pucko? Inget ansikte filmades i videon så lite svårt att se ett ansikte även om kvaliteten blir bättre?
Såg väl inte videon före det idiot
Citera
2024-07-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Det finns redan bevis för att dom flyr från sina problem i olika former. T.ex droger, fel umgänge, risktagande beteende osv.
Jag har svårt att tro att dessa monster kommer vakna upp en dag och göra rätt för sig och försöka bli bra medmänniskor.
Dom lär absolut leva med någon form av ångest och eventuellt samvetskval, men dom lär inte ta ansvar för det. Snarare gå ner sig ännu mer i skiten och kosta samhället ytterligare.
Bl.a lär tram och benzo finnas i deras gottepåse i framtiden för att slippa känna eller minnas.
Tyvärr kommer vården säkerligen vara en stor del av deras eventuella pillerberoende i framtiden då psyk/vården i första hand består av att trycka i människan massa piller för att dölja problemen/symtomen istället för att gå till grunden.
Och inte ens när en person går på dessa avtrubbande mediciner får dom adekvat hjälp.
För adekvat hjälp på djupet behövs att man ligger på, kan orientera sig inom vården eller söker sig privat.
Vilket inte är troligt att det skulle ske från någon av dessa ungar eller närstående.
Précis detta menar jag kommer att hända. Ingen av dem kommer att ha ett normalt liv. Bara döva ännu mer med mer droger. Kanske tar livet av sig till sist. De kommer ju att bli ständigt påminda om detta om inte från institutioner så ifrån internet och trådar som denna. Jag beklagar verkligen sorgen till Emilias anhöriga. Verkligen ingen förtjänar detta öde. Som ett rö för vinden blåste hon , flickan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Dessa "barn" ska inte vara på något hem med andra barn. Dessa hjärndöda ondskefulla monsterbarn ska sitta inspärrade resten av sina liv. Inte tillsammans, utan var för sig i en fängelsehåla. Sverige behöver se över om fängelser för barn ska öppnas! Jag har svårt att tänka mig att behandling hjälper på ondskefulla själar! Spärra in dem för all framtid!

Av lillen-68
Dom var där inne i tågvagnen inte någon annanstans.
Dom överföll henne först och tejpade händer, fötter & mun.
Dom misshandlade henne båda två, skrek hennes namn & hora.
Dom sprang inte i panik och kastade inte ifrån sig något.
Dom plockade av E allt hon hade på sig & hennes bag.
Dom plockade med sig & dumpade bagen på hemvägen.
Dom lät henne ligga kvar som ett bylte utan att bry sig.

R påstod att hon inte hade några aggressions problem, kiss my ass!
Hon satt på E och matade slag medan M filmade.
Turades om att filma varandra när dom slog, skrek åt & skar i E.
Ni som frågar efter film eller efter länk till film, sluta.
Klippen är ingenting ni ska se och kommer senare påverka er mer än ni inser.
(Är gammal hårdhudad sett och upplevt värre i verkligheten, så tål se dom)
Men Fyy helvete så äckliga filmklipp dom la ut efteråt, skrattade och berättade.
Utan att bry sig, om E var död eller fortfarande levde.

DOM VARKEN VISSTE ELLER BRYDDE SIG!
Mycket intressant!
Så hur många filmer såg du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjj.ijcslu
Skulle väl vara om det vore självaste statsministern som blev mördad av en 15 åring. Sverige och dess rättssystem är så jävla tragiska så händer väl, ingenting.

Jag vet en 16åring tjej som dömdes till fängelse för medhjälp till mord. O hon va inte alls lika delaktig som den här 15åringen uppenbarligen varit. Rörde aldrig offret o va inte ens nära när han mördades.

Men som du säger, det är väl osannolikt o ta det ner till 15år.
Citera
2024-07-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det skulle verkligen ha ett symbolvärde att hon döms till fängelse om det nu är så att hon döms för mord. Skickar ut väldigt tydliga signaler.

Exakt så!!!
Varför skulle ungdomar som redan varit placerade på SIS ”tänka till en gång extra” innan dom begår grova brott när dom ändå vet att dom får komma tillbaka dit!
O många av dom lever ju ett sådant liv att dom Ändå skulle placerats på SIS även om dom inte begått det grova brottet!så för dom är det ju skit samma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in