2024-07-31, 21:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Till att börja med får ni ursäkta en seg stackare som inte har följt med i svängarna, men har det framkommit något motiv? Svartsjuka? Skulder? Något helt annat?
Citera
2024-07-31, 21:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Alltså, men allvarligt..... Vad är det för fel på folk, är det nåt fel på vattnet?? Man filmar en misshandel man själv gör (bara det) som dessutom leder till att personen dör SEN så lägger man ut filmen på nåt
socialt forum, garanterat TT. Vad är tanken, att få likes?? Ingen tanke på att det avslöjar vem som gör brottet?

Då flickorna är 13 år och 15 år och redan vistas på ett SIS-hem, så räknar de kallt (och korrekt) med att de inte kommer att få någon ytterligare påföljd.

Teoretiskt sett kan 15-åringen dömas till fängelse - men det är synnerligen ovanligt och därför osannolikt. Och 13-åringen är inte straffmyndig.
Citera
2024-07-31, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Vagnen som polisens tekniker intresserat sig för mest är nästan 150cm till golvet från marken. Det finns en bild i MGM på en polis som står och fotograferar in i vagnen som knappt når upp för att fotografera(!) Ena tjejen är rätt liten och den andra något större än BO. Om avsikten är att kunna fortsätta tortyren lite i skymundan inne i tågvagnen förutsätter det att BO fortfarande lever (annars finns inte behovet). Om BO lever försöker hon med största sannolikhet desperat göra motstånd mot att bli inlyft. Jag tror den ekvationen ser tuff ut.

Det förhindrar dock inte att förnedringsmisshandeln kan ha startat inne i tågvagnen (INNAN videoklippet). Och att MGM därefter (med BO bunden) fortsatt utanför.

Om MGM först (innan BO var tejpad) lurat eller tvingat BO under hot upp i vagnen INNAN videoklippet skulle vagnen känts mer rimlig. Men att videoklippet visar att hela eller åtminstone högintensiva delar av förnedringsmisshandeln utfördes utomhus (och hon senare även påträffas av polis väl synlig utomhus) gör att jag har svårt att tro att de däremellan lyfte in henne i tågvagnen...

Tror att tågvagnen är viktig och en del av brottsplatsen. Dock inte EFTER videoklippet.

Är det så pass högt är det ju tveksamt om ens två normalstora killar hade fått upp en mindre brud.
Det är tveklöst ett projekt. Vilket nog ganska markant minskar sannolikheten för att deras avsikt bara var att misshandla henne.
Då hade man hållit sig ute på gräsmattan.

Så av något skäl var det viktigt att få in henne i vagnen och på något sätt gjorde man det. Kanske under knivhot när hon själv kunde röra sig upp dit?
Det verkar praktiskt det enklaste.

I vilket fall: Jag har haft känslan av att våldet är betydligt kraftigare än ett knivhugg i benet och att hon råkat förblöda.
Polisens uttalanden tidigare antydde att hon har ganska rejält skadad.
I kombination med det här med vagnen så köper jag fan inte att det är en misshandel som råkat gå för långt.
Deras agerande på filmen är också rätt sadistiskt, så ser inget skäl till att man bara skulle slå henne.
Citera
2024-07-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Svarade på fel inlägg, skulle svarat på den personen som frågade om 15åringar kunde dömas till fängelse, sorry.

Yes, det stämmer. Ja, vi får hoppas det. Men tjejer kommer ju generellt sett lindrigare undan..

Jag kom på nu att jag vet iaf en tjej som blev dömd till 4års fängelse för medhjälp till mord, hon va 16 när brottet begicks men 17år när hon dömdes. O hon va lååångt ifrån lika aktiv o delaktig som den här 15 åringen har varit!!

Tänk om Sverige skulle skrälla o skicka henne i fängelse som första 15 åring!
Citera
2024-07-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag förstår ändå inte på vilket sätt det skulle kunna anses vara förtal av gärningsmännen att sprida filmerna? Det är ju ingen som påstår något utan filmerna återger ju vad som har hänt. Det är klart om man inte kan bevisa att det är de på inspelningarna men ändå.

5 kap. 1 § Brottsbalken reglerar brottet förtal. Förtal medför att spridandet av vissa filmer kan vara otillåtet. För att det ska vara otillåtet att sprida filmen ska den ha kommit allmänheten tillhanda.

Innehållet i filmen ska vara av det slaget att personen som blir filmad kan utsättas för andras missaktning, uppfattas som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt.

Förstår du, eller ska jag förklara med enklare ord varför spridandet av filmen kan utgöra förtal mot GMs?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Om de nu haft BO inne i en tågvagn så kanske de ville göra en modifierad "Dexter", ett "killroom"? Med dessa sjuka galningar vet man aldrig - nu är detta att dra det till sin spets och det är inte alls sannolikt, men värt att ta liiite i beaktning, kanske, inte - faan vet...?!
Citera
Medlem
bullangeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Till att börja med får ni ursäkta en seg stackare som inte har följt med i svängarna, men har det framkommit något motiv? Svartsjuka? Skulder? Något helt annat?

Emelie kallade en av brudarna hora, det blev hennes död. Så jävla tragiskt RIP
Citera
2024-07-31, 21:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
I det andra klippet är det nog tvärt om, MGM1 som filmar.

Jag har sett ett klipp, där en slår henne vilket ser ut att vara MGM2 (storleksmässigt).
Och MGM1 som hotar med kniv, hetsar på att den andra ska slå henne och skrattar.
Citera
2024-07-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag kom på nu att jag vet iaf en tjej som blev dömd till 4års fängelse för medhjälp till mord, hon va 16 när brottet begicks men 17år när hon dömdes. O hon va lååångt ifrån lika aktiv o delaktig som den här 15 åringen har varit!!

Tänk om Sverige skulle skrälla o skicka henne i fängelse som första 15 åring!

Det skulle verkligen ha ett symbolvärde att hon döms till fängelse om det nu är så att hon döms för mord. Skickar ut väldigt tydliga signaler.
Citera
2024-07-31, 21:40
Medlem
Jag tycker helt ärligt det är viktigt att alla i dessa ungdomars närmsta krets visar att man föraktar dessa äckliga människor.
Det är helt rätt att inledningsvis gå till polisen och delge ALL INFORMATION om vad som sagts innan, så det går att bedöma hur pass planerat detta varit.

Det är också viktigt att alla bryter all kontakt med Rafaella Eliasson och Melak. Dessa bör stötas ut helt. Av fullt logiska skäl; Det är människor som begår sadistiska mord på sina egna vänner över skitsaker.
En sådan kan man aldrig förlåta, än mindre ha i sin närhet. För detta kommer upprepas.

Och vuxna som har kontakt med deras föräldrar har faktiskt ett ansvar att visa var man tycker om deras uppfostran av monster.
Citera
2024-07-31, 21:41
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Jag antar att det beror på att många är missnöjda och uttråkade i sina liv, vilket får dem att gå väldigt långt för att kunna "känna något" och få sitt dopamin. Att se på dessa grafiska videos chockerar det centrala nervsystemet och får det att producera både adrenalin och dopamin. Det kan jämföras med ett drogberoende. Till slut blir hjärnan så pass desensibiliserad att du söker efter allt mer extrema videos, och tillslut känner du ingenting längre. Man blir helt enkelt empatilös. Därför är det inte så konstigt att så många uppträder som vilddjur i jakten på dessa videos. Detta är anledningen till varför man bör begränsa sitt internetanvändande och istället försöka leva mer i verkligheten.

Tragiskt är vad det är helt enkelt...

Du har rätt i hela ditt inlägg, och det är sjukt tragiskt. Precis som du säger kan det bli ett beroende, exempelvis som porr kan ge, du måste allteftersom höja ribban, så fungerar stimuli, och så slutar det med pervers grovporr.
Eftersom det är olagligt att dela så bör man ju inte göra det. Bara det i sig visar ju på ett "kriminellt" beteende. Skit i lagen och det är ju bara internet.

Jag hoppas att det kommer att bli mycket hårdare straff för delning av klipp som i det här fallet och på olycksplatser, sen kanske folk kan vakna lite och hjälpa till istället (framförallt vid olyckshändelser) Skittider vi lever i.
Citera
2024-07-31, 21:41
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Har du läst någonstans där detta bekräftas?

I klippet hörs ju MGM2 hota BO att hon ska skära BO i halsen, o att BO ska dö.
Alltså en fullt medveten handling.

Alltså att det är MGM1 som sitter och slår henne.
(Jag trodde det var tvärtom.)
Vart finns dessa sjuka klipp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in