Citat:
Ursprungligen postat av
163-127-123-aka-1
Vagnen som polisens tekniker intresserat sig för mest är nästan 150cm till golvet från marken. Det finns en bild i MGM på en polis som står och fotograferar in i vagnen som knappt når upp för att fotografera(!) Ena tjejen är rätt liten och den andra något större än BO. Om avsikten är att kunna fortsätta tortyren lite i skymundan inne i tågvagnen förutsätter det att BO fortfarande lever (annars finns inte behovet). Om BO lever försöker hon med största sannolikhet desperat göra motstånd mot att bli inlyft. Jag tror den ekvationen ser tuff ut.
Det förhindrar dock inte att förnedringsmisshandeln kan ha startat inne i tågvagnen (INNAN videoklippet). Och att MGM därefter (med BO bunden) fortsatt utanför.
Om MGM först (innan BO var tejpad) lurat eller tvingat BO under hot upp i vagnen INNAN videoklippet skulle vagnen känts mer rimlig. Men att videoklippet visar att hela eller åtminstone högintensiva delar av förnedringsmisshandeln utfördes utomhus (och hon senare även påträffas av polis väl synlig utomhus) gör att jag har svårt att tro att de däremellan lyfte in henne i tågvagnen...
Tror att tågvagnen är viktig och en del av brottsplatsen. Dock inte EFTER videoklippet.
Är det så pass högt är det ju tveksamt om ens två normalstora killar hade fått upp en mindre brud.
Det är tveklöst ett projekt. Vilket nog ganska markant minskar sannolikheten för att deras avsikt bara var att misshandla henne.
Då hade man hållit sig ute på gräsmattan.
Så av något skäl var det viktigt att få in henne i vagnen och på något sätt gjorde man det. Kanske under knivhot när hon själv kunde röra sig upp dit?
Det verkar praktiskt det enklaste.
I vilket fall: Jag har haft känslan av att våldet är betydligt kraftigare än ett knivhugg i benet och att hon råkat förblöda.
Polisens uttalanden tidigare antydde att hon har ganska rejält skadad.
I kombination med det här med vagnen så köper jag fan inte att det är en misshandel som råkat gå för långt.
Deras agerande på filmen är också rätt sadistiskt, så ser inget skäl till att man bara skulle slå henne.