2024-07-31, 21:19
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalrado
Svenska
Jo jo
Mel*k R*sim Moh*mmed
Citera
2024-07-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
En tanke bara:
Den som filmat och sedan lagt upp filmen vill precis det som nu sker: att den sprids och ses.
Det är en rättsinstans som ska hantera filmen med innehåll. Inte nyfikna spekulanter på nätet.

Kan inte se något gott som kan komma ur hela den här historien. Det är bara fruktansvärt och obegripligt hemskt.

Fy fan. Vila i frid lilla barn.

I ett fungerande samhälle skulle det du beskriver vara korrekt. Nu är vi dock i dystopin Sverige, där våra ondskefulla politiker skapat ett rättssystem som syftar till att pyssla om kriminella.
Den pådrivande parten, som håller i kniven, kommer aldrig dömas. Hon kommer alltså inte ens ha en notering om detta i sitt brottsregister.

Tanken är att hon om 5-6-7 år ska kunna knalla in på skötsamma människors jobb och bli kollega.
Som om ingenting har hänt.
Folk ska inte ens kunna veta att hon är en sadistisk mördare.

För missfostret som fyllt 15 spelar ju bevisningen ingen som helst roll ändå. Hon kan gå dit och erkänna hela klabbet och bestraffas med… ingenting!
Hon sitter ju redan på hem.

Nu är jag själv splittrad till riktigheten i att folk sprider filmen. Men det är kanske inte helt utan allmänintresse att folk får en bild av vilken sorts brottslighet våra politiker anser att man ska se mellan fingrarna med.

Personligen tror jag ju att allmänhetens rättsmedvetande snarare talar för dödsstraff än att släta över brottet och låtsats att det aldrig hänt.
För det är ju så vårt dysfunktionella system hanterar detta.

I samma sekund som media slutar skriva och kvarnarna malt så att respektive tjej fått någon kontaktperson på socialen så går allt vidare.
Utan någon konsekvens för någon.
Ingen upprättelse för offret. Närmast en medveten kränkning av systemet.
Det är vulgärt.
Citera
2024-07-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu vädjar mamman till den 14-åriga flickan till svenska folket.

– Sluta sprida videon. Det är inte vad hon vill att folk ska komma ihåg av henne. Jag är säker på att hon skulle bli jätteledsen om hon visste, säger mamman till Aftonbladet.

“Det är sjukt”

Hon understryker vidare olämpligheten i att sprida filmklippen, och är i chock över att det hela har dokumenterats.

– Det känns nästan som om man är stolt. Om man filmar och sedan delar den vidare. Då är man ju stolt över vad man har gjort. Det är ju helt sjukt.

Det är ju mördartjejerna som filmat och lagt upp klippet! Då är det väl dom som är stolta!

Vi andra tycker bara att dessa är vidriga små kryp som har förlorat alla rättigheter i livet. Jag tror för min del att Emilia hade velat att alla såg vad de otäckingarna gjorde mot henne! Det jag kan hoppas på är att Emilias mamma inte ser klippen!
Citera
2024-07-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Jag har full förståelse för att vissa människor anser att det är väldigt fel att sprida dessa videos vidare, jag håller fullständigt med. När jag hör ett offer skrika för sitt liv, så önskar jag innerligt att föräldern/föräldrarna aldrig någonsin får se detta klipp. Jag hade inte velat det om det vore mitt barn eller anhörig för den delen.

Någon skrev också att ”tänk om detta vore Ditt mordfall”. - Ja tänk om? Jag är helt hundra på att filmer på mitt mord hade spridits om det vore ett så uppmärksammat mord som detta är. Det är ganska oundvikligt när det väl har hamnat på internet på ett eller annat sätt, tyvärr.

Men! Nu finns detta på film, det ligger ute på internet och kommer aldrig att försvinna. Finns det film från ett uppmärksammat mord så vill jag ändå se, för jag vill ha full förståelse för vad det är som jag är så insyltad i (menar då intresserad).
Inte för att jag är någon ”sjuk jävel” som vissa i tråden påstår. (Vilket jag kan förstå att man uttalar sig så)

Det är hemskt. Jag tror inte någon av oss här inne kan säga annat än att detta är rått och hemskt. Men många av oss vill se filmbevisen som finns för att få förståelse och få en verklig bild, inte för att vi alla är psykopater. (Vilket somliga kanske är? Vad vet jag)

Hade jag varit anhörig hade jag hatat alla som delar och vill se, absolut. Tyvärr finns den ute på nätet, det kommer existera i all evighet. Jag råder anhöriga till att inte titta, inte läsa och inte involvera er i Flashbacktrådar eller andra diskussionsforum.

Någon här skrev också att det var så hemskt av oss att sprida, att titta och att ”utreda” här på Flashback…
Till dig vill jag bara säga att; förlåt, men du skriver helt ärligt talat på Flashback…detta är väl ändå vad forumet är till för? Vi spekulerar, vi utreder och samtalar om ämnen som handlar om allt mellan himmel och jord. Vad förväntar du dig? Människor är nyfikna.

EDIT: Eftersom att jag inte är anhörig, så vill jag se, för jag vill förstå!

Du motsäger dig själv i hela din text.

När du tex skriver ” Hade jag varit anhörig hade jag hatat alla som delar och vill se, absolut. Tyvärr finns den ute på nätet ” så motsäger du dig själv så du vet.

Du skriver rakt ut att i detta fallet gäller det inte dig så då är det ok. Gällde det dock dig skulle du mått skit.

Behandla alltid andra som du själv vill bli behandlad är det väl ?

Klishigt ordspråk men så otroligt sant. Låter som att du får jobba lite på ditt tankesätt.
Senast redigerad av Eyomayo 2024-07-31 kl. 21:27.
Citera
2024-07-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Tjejen i svart tröja är ganska stor så tillsammans kan dom nog lyfta in henne.
Vagnen som polisens tekniker intresserat sig för mest är nästan 150cm till golvet från marken. Det finns en bild i MGM på en polis som står och fotograferar in i vagnen som knappt når upp för att fotografera(!) Ena tjejen är rätt liten och den andra bara något större än BO. Om avsikten är att kunna fortsätta tortyren lite i skymundan inne i tågvagnen förutsätter det att BO fortfarande lever (annars finns inte behovet). Om BO lever försöker hon med största sannolikhet desperat göra motstånd mot att bli inlyft. Jag tror den ekvationen ser tuff ut.

Det förhindrar dock inte att förnedringsmisshandeln kan ha startat inne i tågvagnen (INNAN videoklippet). Och att MGM därefter (med BO bunden) fortsatt utanför.

Om MGM först (innan BO var tejpad) lurat eller tvingat BO under hot upp i vagnen INNAN videoklippet skulle vagnen känts mer rimlig. Men att videoklippet visar att hela eller åtminstone högintensiva delar av förnedringsmisshandeln utfördes utomhus (och hon senare även påträffas av polis väl synlig utomhus) gör att jag har svårt att tro att de däremellan lyfte in henne i tågvagnen...

Tror att tågvagnen är viktig och en del av brottsplatsen. Dock inte EFTER videoklippet.
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-07-31 kl. 21:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Visa att du är bättre än så.
Det är lätt att glömma att även en gärningsman har anhöriga som faktiskt också blir offer i och med gärningen. Stor sorg för ALLA.

Så är det säkert i en del fall, men i det här fallet kan man nog hävda att föräldrarna varit en bidragande orsak till att gärningsmännen blivit som de blivit. Det är bara att bläddra i tråden. Å andra sidan finns det säkert syskon som drabbas.
Citera
Medlem
Det skrivs här om att hämnas och uppsöka familjer. Ja, vem som är häktad vet vi, men den yngre som är under sekretess? Något annat bevis än Tictoc? Kanske man talar illa om fel familj? Något sådant ska just pågå i England.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Alltså, men allvarligt..... Vad är det för fel på folk, är det nåt fel på vattnet?? Man filmar en misshandel man själv gör (bara det) som dessutom leder till att personen dör SEN så lägger man ut filmen på nåt
socialt forum, garanterat TT. Vad är tanken, att få likes?? Ingen tanke på att det avslöjar vem som gör brottet?
Den yngsta tänkte ju att socialen kunde ge henne en egen lägenhet när hon var 12 år så att de inte är särskilt fungerande står ju klart för de flesta , den äldre ska gå igenom rättspsykiatrisk undersökning så där bör det redan vid första förhör märkts något skevt
Citera
2024-07-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyomayo
När du säger ” Hade jag varit anhörig hade jag hatat alla som delar och vill se, absolut. Tyvärr finns den ute på nätet ” så motsäger du dig själv så du vet.

Du skriver rakt ut att i detta fallet gäller det inte dig så då är det ok. Gällde det dock dig skulle du mått skit.

Behandla alltid andra som du själv vill bli behandlad är det väl ?

Klishigt citat men så otroligt sant. Låter som att du får jobba lite på ditt tankesätt.
Jag vet att jag motsäger mig själv, det förklarar jag ganska tydligt i mitt inlägg

Sen skriver jag egentligen inte att jag tycker det är OK för att det inte gäller mig, men jag förstår vad du menar eftersom att jag förklarar som jag gör, vilket i sig kan tolkas som att jag tycker det är ok. Det håller jag med dig om.

Men nej jag tycker inte det är OK, men
”det är som det är” antar jag? Ett ganska vanligt tänkande när det inte har påverkat en själv. Precis som många andra mordfall så är jag ofantligt intresserad, då kriminologi är något jag brinner för, inte för att få någon sjuk njutning. Kriminologi är ett stort intresse sen över 10 år tillbaka, där av mitt intresse för uppmärksammade mordfall.

Jag lider oerhört med familjen och jag kan inte föreställa mig vad dom går igenom.

Jag gottar mig inte i detta, jag tycker inte det är OK. Var snäll och vrid inte mina ord, jag vet att jag motsäger mig själv, men samtidigt vet jag att jag inte har några onda avsikter.
Citera
2024-07-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
De kan tyckas som att de är iskalla och helt oempatiska men faktum är att dådet kommer att följa dem hela livet och så småningom mognar de och verkligheten kommer ikapp dem och då är livet slut i den kontext som vi känner den. De vet inte bara om det ännu. Finns bara förlorare i detta.

Det finns redan bevis för att dom flyr från sina problem i olika former. T.ex droger, fel umgänge, risktagande beteende osv.
Jag har svårt att tro att dessa monster kommer vakna upp en dag och göra rätt för sig och försöka bli bra medmänniskor.
Dom lär absolut leva med någon form av ångest och eventuellt samvetskval, men dom lär inte ta ansvar för det. Snarare gå ner sig ännu mer i skiten och kosta samhället ytterligare.
Bl.a lär tram och benzo finnas i deras gottepåse i framtiden för att slippa känna eller minnas.
Tyvärr kommer vården säkerligen vara en stor del av deras eventuella pillerberoende i framtiden då psyk/vården i första hand består av att trycka i människan massa piller för att dölja problemen/symtomen istället för att gå till grunden.
Och inte ens när en person går på dessa avtrubbande mediciner får dom adekvat hjälp.
För adekvat hjälp på djupet behövs att man ligger på, kan orientera sig inom vården eller söker sig privat.
Vilket inte är troligt att det skulle ske från någon av dessa ungar eller närstående.
Citera
2024-07-31, 21:30
Medlem
Vem är deras föräldrar? Jävla äckel till ungar. Deras föräldrar borde betala priset för deras barn misstag.
Citera
2024-07-31, 21:31
Medlem
acid marias avatar
De två mördarna heter R*faela Eliasson, östeurope/romsk och colombian & Mel*k R*sim Mohammed arab född i Irak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in