2024-07-31, 20:59
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det finns minst två. Önskar jag inte sett någon av dem. Sen finns ännu fler bilder....

scrshot ur filmen eller fotade bilder?
Citera
2024-07-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Har du läst någonstans där detta bekräftas?

I klippet hörs ju MGM2 hota BO att hon ska skära BO i halsen, o att BO ska dö.
Alltså en fullt medveten handling.

Alltså att det är MGM1 som sitter och slår henne.
(Jag trodde det var tvärtom.)

Delar din tanke där! Reagerade också på att den med kniven säger att hon ska hugga den i halsen och att E kommer att dö då.
Mgm är väl medveten om vilken skada knivhugg kan ge i situationen men väljer ändå att göra det.

Jag hoppas att jag har fel, men jag tror att det kommer komma fram långt mörkare händelseförlopp än det som hittills diskuteras och spekuleras i tråden.
Citera
2024-07-31, 21:00
Medlem
anguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Ja, det är uppenbart att hon har en del problem och det har väl inte gett hennes dotter de bästa förutsättningarna.
Vilket är otroligt tråkigt.
Men tror ärligt talat hon gjort vad hon kunnat utifrån sina förutsättningar och nog gärna hade viljat göra mer.

Det här avsnittet håller jag med om.

Så meningslöst att skuldbelägga en mamma som älskar sitt barn och gör så gott hon kan SAMT accepterar socialtjänstens hjälp.

E dog inte för att mamman släppte iväg henne. Hade hon stoppat just ”pyjamaspartyt” så hade ju mördarna hittat på ett annat sätt att komma åt henne. Det rör ju sig om ett PLANERAT dåd. De kunde lika gärna själva råka vara besök i E:s stad och fråga om de kunde käka på donken ihop. Skulle mamman inte låta henne gå ut öht? Isf kunde de ju bjuda in sig när mamman jobbade.

Problemet att samhället visste att det fanns en hotbild men inte agerade mot de tjejer som hotade utan trodde det räckte att flytta lite på E.
Citera
2024-07-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Det var jag som la ut första här. Letar efter ser andra. Har du det kvar eller kan ordna fram?
Kan ge fängelse
Att sprida filmen kan också vara brottsligt. Den som sprider bilder eller filmer från när någon utsätts för ett brott kan göra sig skyldig till olaga integritetsintrång.

Snälla. Sprid inte filmen. För Emilias och mammans skull.
Citera
2024-07-31, 21:02
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Jag antar att det beror på att många är missnöjda och uttråkade i sina liv, vilket får dem att gå väldigt långt för att kunna "känna något" och få sitt dopamin. Att se på dessa grafiska videos chockerar det centrala nervsystemet och får det att producera både adrenalin och dopamin. Det kan jämföras med ett drogberoende. Till slut blir hjärnan så pass desensibiliserad att du söker efter allt mer extrema videos, och tillslut känner du ingenting längre. Man blir helt enkelt empatilös. Därför är det inte så konstigt att så många uppträder som vilddjur i jakten på dessa videos. Detta är anledningen till varför man bör begränsa sitt internetanvändande och istället försöka leva mer i verkligheten.

Tragiskt är vad det är helt enkelt...

Utan att vara Moralist, så absolut säkert.

Oavsett det handlar om droger,sex , våld eller - som i det här fallet Dödligt reelllt våld, så trubbas den mänskliga hjärnan av,ju mer den ” konsummerar”.
Citera
2024-07-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Nä. Tejpar man någon fötter, händer, huvud, mun och misshandlar personen, knivhugger personen, låter den förblöda och dö så är det helt klart mord. Likgiltighetuppsåt och man borde förstå vad som kan och kommer hända.

Nja, det beror ju så klart på omständigheterna. Men tror att unga flickor inte kommer förväntas inse att någon kan dö av hugg i benet om de försvarar sig bra.

Nu är jag inte straffrättare, men undrar om ens bedömningen påverkas av att de upptäcker att det sprutar massa blod.
Citera
Medlem
Jag har full förståelse för att vissa människor anser att det är väldigt fel att sprida dessa videos vidare, jag håller fullständigt med. När jag hör ett offer skrika för sitt liv, så önskar jag innerligt att föräldern/föräldrarna aldrig någonsin får se detta klipp. Jag hade inte velat det om det vore mitt barn eller anhörig för den delen.

Någon skrev också att ”tänk om detta vore Ditt mordfall”. - Ja tänk om? Jag är helt hundra på att filmer på mitt mord hade spridits om det vore ett så uppmärksammat mord som detta är. Det är ganska oundvikligt när det väl har hamnat på internet på ett eller annat sätt, tyvärr.

Men! Nu finns detta på film, det ligger ute på internet och kommer aldrig att försvinna. Finns det film från ett uppmärksammat mord så vill jag ändå se, för jag vill ha full förståelse för vad det är som jag är så insyltad i (menar då intresserad).
Inte för att jag är någon ”sjuk jävel” som vissa i tråden påstår. (Vilket jag kan förstå att man uttalar sig så)

Det är hemskt. Jag tror inte någon av oss här inne kan säga annat än att detta är rått och hemskt. Men många av oss vill se filmbevisen som finns för att få förståelse och få en verklig bild, inte för att vi alla är psykopater. (Vilket somliga kanske är? Vad vet jag)

Hade jag varit anhörig hade jag hatat alla som delar och vill se, absolut. Tyvärr finns den ute på nätet, det kommer existera i all evighet. Jag råder anhöriga till att inte titta, inte läsa och inte involvera er i Flashbacktrådar eller andra diskussionsforum.

Någon här skrev också att det var så hemskt av oss att sprida, att titta och att ”utreda” här på Flashback…
Till dig vill jag bara säga att; förlåt, men du skriver helt ärligt talat på Flashback…detta är väl ändå vad forumet är till för? Vi spekulerar, vi utreder och samtalar om ämnen som handlar om allt mellan himmel och jord. Vad förväntar du dig? Människor är nyfikna.

EDIT: Eftersom att jag inte är anhörig, så vill jag se, för jag vill förstå!
Senast redigerad av Svartvitkissekatt 2024-07-31 kl. 21:13.
Citera
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Tjejen i svart tröja är ganska stor så tillsammans kan dom nog lyfta in henne.

Verkar vara samma storlek som MGM2 i dansvidoen från TT med BO
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-07-31 kl. 21:08.
Citera
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedez18
Har lurkat tråden i ett par dagar.

Har även sett filmen där E ligger på backen och får ta emot en massa slag och den som håller i kameran hotar med kniv.

Det jag tror är att varken R eller M hade planer på att mörda.
Hur en video på detta kom ut tror jag är att de antingen sänt live på tiktok eller instagram.
Eller bara filmat med mobilappen för att senare lägga ut det på tiktok(verkar vara mest aktiv på tiktok) för att skryta eller skämma ut E.
Tror ej att målet var att döda som sagt.
Tror det var misshandel som gick riktigt riktigt riktigt snett som ledde till mord.

Dom fattar inte att människan är bräcklig, framföallt med tejpad mun. Detta var inte planen, men vilka puckon.
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
scrshot ur filmen eller fotade bilder?
Jag uppfattade det som separat tagna bilder, mycket närbilder. Det kan ha varit stillbilder från filmerna.
Citera
2024-07-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Det här avsnittet håller jag med om.

Så meningslöst att skuldbelägga en mamma som älskar sitt barn och gör så gott hon kan SAMT accepterar socialtjänstens hjälp.

E dog inte för att mamman släppte iväg henne. Hade hon stoppat just ”pyjamaspartyt” så hade ju mördarna hittat på ett annat sätt att komma åt henne. Det rör ju sig om ett PLANERAT dåd. De kunde lika gärna själva råka vara besök i E:s stad och fråga om de kunde käka på donken ihop. Skulle mamman inte låta henne gå ut öht? Isf kunde de ju bjuda in sig när mamman jobbade.

Problemet att samhället visste att det fanns en hotbild men inte agerade mot de tjejer som hotade utan trodde det räckte att flytta lite på E.

Vad baserar du det senare på?
Min uppfattning är ju att dom bara haft en mindre dispyt och att det egentligen inte fanns något känt hot. De olika placeringarna på hem har väl snarare grundats i olika problem hos alla de iblandade familjerna.

Däremot bör man ta det faktum att andra uppenbarligen visste om det här på förväg. Tjejen på TikTok säger ju att hon ångrar att hon inte varnade E.
Så det finns ju folk i vänkretsen som lät henne gå in i en dödsfälla.
Det är fan riktigt äckligt gjort.
Citera
2024-07-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
I dagsläget finns det ingen 15-åring som avtjänar ett straff på anstalt. Praxis är att fängelsestraff inte ska utdömas för personer under 18 år annat än i undantagsfall. Jag tror dock att praxis kommer att ändras i takt med att våldet blivit grövre och gått längre och längre ner i åldrarna. Vi får hoppas att detta blir det första fallet fängelse utdöms i för en 15-åring men förefaller osannolikt. Om det blir det lär det bli Max något år.

Nej jag vet det, precis det jag skriver, o dom yngsta hittills är 16år. Men tycker nog att denna 15 åring kvalificerar sig till att bli första 15 åringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in