2024-07-31, 21:06
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det vet jag faktiskt inte, alldeles oavsett så utövar de ju våldet i samförstånd och i förening.

Ja absolut och det håller jag med dig om.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-07-31 kl. 21:10.
Citera
2024-07-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
VAD HETER GMS FÖRÄLDRAR? Detta måste outas offentligt, så att dessa får del av skammen.

Inte en chans i helvetet att dom inte är ansvariga till deras barn kriminella beteende, säkert är dessa vidriga horungars föräldrar kriminella själva. Det är på tiden att dessa jävla mördande horungars föräldrar får del av skulden, ni ska uppfostra ungarna, inte svenska staten. Inga fler jävla ursäkter om "svåra omständigheter" det funkar inte längre. Smuts

Visa att du är bättre än så.
Det är lätt att glömma att även en gärningsman har anhöriga som faktiskt också blir offer i och med gärningen. Stor sorg för ALLA.
Citera
2024-07-31, 21:08
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kan ge fängelse
Att sprida filmen kan också vara brottsligt. Den som sprider bilder eller filmer från när någon utsätts för ett brott kan göra sig skyldig till olaga integritetsintrång.

Snälla. Sprid inte filmen. För Emilias och mammans skull.

Fast filmen är ju inte på något sätt nedvärderande för BO om jag förstår saken rätt. MGM framstår däremot som avmänskligade skadedjur och "kvick i jord" som ett passande straff.
Citera
2024-07-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Dom fattar inte att människan är bräcklig, framföallt med tejpad mun. Detta var inte planen, men vilka puckon.

Beror ju helt på skadorna. De beskrivningar polisen tidigare gett antyder ju i någon utsträckning att det nog inte enbart handlar om ett knivhugg i benet som vissa påstått.
Jag tror faktiskt det kommer vara rätt uppenbart att man mördat henne.
Citera
2024-07-31, 21:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Såg första här. Fick det andra skickat på Snap, tyvärr utan varning. De skär henne tydligt i det klippet, det är ljusare också.

I vilka kroppsdelar skär de henne? Är det i benet och halsen som det spekulerats i tidigare i tråden?
Citera
2024-07-31, 21:12
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
I vilka kroppsdelar skär de henne? Är det i benet och halsen som det spekulerats i tidigare i tråden?
Det jag såg var inte i benet utan hals eller ansikte, jag stängde ner ganska snabbt.
Citera
2024-07-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fast filmen är ju inte på något sätt nedvärderande för BO om jag förstår saken rätt. MGM framstår däremot som avmänskligade skadedjur och "kvick i jord" som ett passande straff.

Gissar att du är typen som hellre tar upp mobilen och filmar skadade människor i en olycka istället för att hjälpa till att ringa 112.
Det är integritetskränkande för offret att okända människor tar sig rätt att "hänga ut" och visa, i det här fallet, hennes lidande och död.
Hedra flickan med att INTE sprida filmen!
Citera
2024-07-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Jag har full förståelse för att vissa människor anser att det är väldigt fel att sprida dessa videos vidare, jag håller fullständigt med. När jag hör ett offer skrika för sitt liv, så önskar jag innerligt att föräldern/föräldrarna aldrig någonsin får se detta klipp. Jag hade inte velat det om det vore mitt barn eller anhörig för den delen.

Någon skrev också att ”tänk om detta vore Ditt mordfall”. - Ja tänk om? Jag är helt hundra på att filmer på mitt mord hade spridits om det vore ett så uppmärksammat mord som detta är. Det är ganska oundvikligt när det väl har hamnat på internet på ett eller annat sätt, tyvärr.

Men! Nu finns detta på film, det ligger ute på internet och kommer aldrig att försvinna. Finns det film från ett uppmärksammat mord så vill jag ändå se, för jag vill ha full förståelse för vad det är som jag är så insyltad i (menar då intresserad).
Inte för att jag är någon ”sjuk jävel” som vissa i tråden påstår. (Vilket jag kan förstå att man uttalar sig så)

Det är hemskt. Jag tror inte någon av oss här inne kan säga annat än att detta är rått och hemskt. Men många av oss vill se filmbevisen som finns för att få förståelse och få en verklig bild, inte för att vi alla är psykopater. (Vilket somliga kanske är? Vad vet jag)

Hade jag varit anhörig hade jag hatat alla som delar och vill se, absolut. Tyvärr finns den ute på nätet, det kommer existera i all evighet. Jag råder anhöriga till att inte titta, inte läsa och inte involvera er i Flashbacktrådar eller andra diskussionsforum.

Någon här skrev också att det var så hemskt av oss att sprida, att titta och att ”utreda” här på Flashback…
Till dig vill jag bara säga att; förlåt, men du skriver helt ärligt talat på Flashback…detta är väl ändå vad forumet är till för? Vi spekulerar, vi utreder och samtalar om ämnen som handlar om allt mellan himmel och jord. Vad förväntar du dig?

EDIT: Eftersom att jag inte är anhörig, så vill jag se, för jag vill förstå!

Så du förstår ett mord av att se det ske på film? Hur kan man förstå nåt sånt o att det finns sjuka jävlar som mördar o skapar kaos i sin omgivning har man vetat i evigheter. Nä ett jävligt dåligt försök att dölja att man får nån morbid upphetsning av att se ett barnamord 🤮
Citera
2024-07-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nej jag vet det, precis det jag skriver, o dom yngsta hittills är 16år. Men tycker nog att denna 15 åring kvalificerar sig till att bli första 15 åringen.

Svarade på fel inlägg, skulle svarat på den personen som frågade om 15åringar kunde dömas till fängelse, sorry.

Yes, det stämmer. Ja, vi får hoppas det. Men tjejer kommer ju generellt sett lindrigare undan..
Citera
2024-07-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
De kan tyckas som att de är iskalla och helt oempatiska men faktum är att dådet kommer att följa dem hela livet och så småningom mognar de och verkligheten kommer ikapp dem och då är livet slut i den kontext som vi känner den. De vet inte bara om det ännu. Finns bara förlorare i detta.

Ja och den största förloraren är såklart den döda. Hoppas dessa människor får leva ett oerhört dåligt liv i instutitioner / fängelse, får inga barn och kommer leva i disär.
Hade inte detta hänt hadde något annat hänt såklart längre fram.
Citera
2024-07-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
De har erkänt handlingen redan. Båda.

De har väl bara erkänt inblandning i händelsen men inte mord?
Citera
2024-07-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Så du förstår ett mord av att se det ske på film? Hur kan man förstå nåt sånt o att det finns sjuka jävlar som mördar o skapar kaos i sin omgivning har man vetat i evigheter. Nä ett jävligt dåligt försök att dölja att man får nån morbid upphetsning av att se ett barnamord 🤮
Jag sa väl ändå inte att man förstår ett mord av att se en film? Det förstår jag inte hur du läste dig till.

Jag menar mer att bevisning i sig, ger oss mer förståelse för vad som inträffat. I detta fallet handlar det ju om videobevis som existerar, då vill man gärna se dessa eftersom att det är en del av bevisningen.
Läs rätt är du snäll innan du citerar mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in