2024-07-31, 20:34
Medlem
Folk kommenterar R:s pappas tiktok och frågar om han är stolt över dottern. Han är knäpptyst. Har inte ens vett att ta bort sidan eller göra den privat.
Citera
2024-07-31, 20:34
Medlem
Horrorgrams avatar
Vilka är dessa äckliga blattefittor som gör sådär?

Identitet?

Och hur dog hon?
Citera
2024-07-31, 20:35
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Ja, helt klart skulle dessa människor inte skriva sådär om de hade en relation med familjen och offret. Det är nog för att många har svårt att visa empati för människor de inte känner, och i samband med att dessa hemskheter händer dagligen över hela världen och rapporteras konstant av media, blir man lätt avtrubbad och frånkopplad från empati.

Om man istället sätter sig i familjens perspektiv kan jag förstå hur ont det gör att läsa dessa kommentarer om sitt eget kött och blod.

Jamen, det gör ju inte ( somliga ) här?
Bara intresserade av filmen.
Och inte för att de skulle kunna tillföra något till utredningen,utan för att de bara vill se en dödsmisshandel.
Vidrigt!
Citera
2024-07-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det har dom redan fått genom en skadlig uppväxt/barndom.
Nu väntar väl fängelse/rättspsyk resten av livet.

Knappast! Mördare går fria på våra gator efter högst 16 år. Dessa kommer sitta inne i högst 4 år. Byta stad och namn, sedan är det fritt fram.
Citera
2024-07-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Undra hur många av dem som sitter här på flashback och skriver? Jag skulle kunna tänka mig att de smutskastar Emilia och hennes mamma så mycket de orkar. Ger Emilias mamma skulden!

Såg Emilias mamma i Aftonbladet. Tyckte jag kände igen henne. Men då insåg jag att hon bara ser exakt ut som bilderna man får se som förklarar fetalt alkoholsyndrom hos vuxen.

Tycker dock inte det är mammans fel. Speciellt inte om hon själv kämpar med massa problematik.
Citera
2024-07-31, 20:37
Medlem
Vart heter gärningsmännens föräldrar?
Citera
2024-07-31, 20:38
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Känns fan inte rätt att sprida denna video mer än vad som redan gjorts. Tycker vi på Flashback kan vara mogna nog att respektera hennes mammas vädjan att inte sprida skiten. Gör vad ni vill, men det är vad jag tycker.

Vad är denna besatthet av att se en 14-årig flicka bli ihjälslagen?

För mig HELT obegripligt oavsett vad man använder sig av för ursäkt eller rättfärdigande varför man delar eller tittar på ett mord av en ung flicka.
Jag har NOLL intresse för att se något av det värsta och sämsta en människa kan göra mot en annan, ta livet av någon är definitivt och ett djuriskt beteende. (förlåt alla andra djur)

Det räcker att läsa om händelsen. Tycker man att detta är vidrigt och förfasas över vad flickan råkat ut för, då vill man väl för fan inte se hennes lidande och dödsångest innan hon dör???
Det är bara makabert beteende i mina ögon! Är spänningssökandet så stort idag, får man en kick av det, eller vad??? Jag har då inget sådant behov, världen går åt skit i alla fall.

Äckliga, vidriga, jävla snorungar som gjort detta! Lycka till med ett bra liv i framtiden!
Citera
2024-07-31, 20:38
Medlem
born1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Praktiskt kommer det inte hända.

Ska vi prata teoretiskt så heter det att man kan dömas till fängelse om det föreligger synnerliga skäl.
https://lawline.se/answers/kan-perso...-till-fangelse

Men som 15-åring ligger du längst från att kunna få ett fängelsestraff, vilket gör att det i praktiken aldrig blir så.
"Från det att man fyller 15 år till det att man fyller 21 år får man ett lindrigare straff än vuxna. Ju äldre man blir desto mer liknar straffen de som vuxna får."
https://www.domstol.se/amnen/brott-o...jder-for-unga/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ringen-i-eslov

Tack, mycket intressant. Är ingen jurist men då verkar det hopplöst att etablera ny praxis även i detta mål. Trots att gärningen verkligen är extrem.
Citera
2024-07-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Folk kommenterar R:s pappas tiktok och frågar om han är stolt över dottern. Han är knäpptyst. Har inte ens vett att ta bort sidan eller göra den privat.

Bara att han har en TikTok säger väl något?
En förståndig förälder skulle ALDRIG låta sina barn ha Tiktok, i synnerhet inte om dom börjat uppvisa sociala problem.

Den där byta-namn-fikusen har väl förmodligen antingen spöat eller våldtagit dotter också. Det framstår lite så mellan raderna i LVU-besluten där man inte riktigt får förklarat vad det är han anser sig ha blivit ”felaktigt anklagad” för.

Vad har han för användare på Tiktok?
Citera
2024-07-31, 20:39
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det var nog droppen som fick bägaren att rinna över! Folk är skitless på hur Sverige blivit! Svenska folket är trött på alla besatta kriminella!

Det kommer naturligtvis inte hända nånting förstår du väl?
Samma sak sas när en mamma blev ihjäl skjuten på öppen gata med sitt barn i famnen. Samma sak sas när 12(?) åriga Adriana mördades, och samma sak sas när Mikael sköt ihjäl.
Vi måste komma till insikt att politiker skiter fullständigt i. Så länge dom får ha makt och fortsätta fylla på landet med Mellanösterns begåvningsreserv i lugn o ro och då o då ””””””fördöma””””” alla våldsdåd och lova krafttag. Inte ett skit kommer att ske. Bäst vi inser det.
Citera
2024-07-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Bara att han har en TikTok säger väl något?
En förståndig förälder skulle ALDRIG låta sina barn ha Tiktok, i synnerhet inte om dom börjat uppvisa sociala problem.

Den där byta-namn-fikusen har väl förmodligen antingen spöat eller våldtagit dotter också. Det framstår lite så mellan raderna i LVU-besluten där man inte riktigt får förklarat vad det är han anser sig ha blivit ”felaktigt anklagad” för.

Vad har han för användare på Tiktok?
https://www.tiktok.com/@diego.armand...UJ7zl3L9d&_r=1
Citera
2024-07-31, 20:41
Medlem
Nu vädjar mamman till den 14-åriga flickan till svenska folket.

– Sluta sprida videon. Det är inte vad hon vill att folk ska komma ihåg av henne. Jag är säker på att hon skulle bli jätteledsen om hon visste, säger mamman till Aftonbladet.

“Det är sjukt”

Hon understryker vidare olämpligheten i att sprida filmklippen, och är i chock över att det hela har dokumenterats.

– Det känns nästan som om man är stolt. Om man filmar och sedan delar den vidare. Då är man ju stolt över vad man har gjort. Det är ju helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in