2024-07-31, 16:06
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Aftonbladet skriver att André Petersson inte kommer spela med HV71 kommande säsong. Bara efter att ha gjort en snabb koll på topplagen i Schweiz så ser det ut som att alla lag har fyllt sina import platser plus mer därtill. Jag tror att nyrika Linköping kommer vara och hugga på Petersson.

Det hade varit jävligt roligt med tanke på E4 derbyt, tror inget lags supporters skulle gilla den
Tror att dock att Aftonbladet har använt ”tolkningsföreträde” på det Abbott sa till JP om att AP inte skulle inställa sig tio laget.
Citera
2024-07-31, 16:20
Medlem
perry2s avatar
Källor säger ..Andre Petersson till Frölunda
Citera
2024-07-31, 16:40
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det hade varit jävligt roligt med tanke på E4 derbyt, tror inget lags supporters skulle gilla den
Tror att dock att Aftonbladet har använt ”tolkningsföreträde” på det Abbott sa till JP om att AP inte skulle inställa sig tio laget.
Vad säger du om André Peterson till Färjestad?
Om vi bortser att det är trångt bland forwards såklart.
Citera
2024-07-31, 16:43
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Tror inte André går dit. Frölunda är väl fulla?

Luktar LHC lång väg.
Citera
2024-07-31, 16:45
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Borde väl kanske lösa problemen med Scandinavium först, men å andra sidan har väl Frölunda en tjock plånbok oavsett.
Citera
2024-07-31, 16:46
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vad säger du om André Peterson till Färjestad?
Om vi bortser att det är trångt bland forwards såklart.
Nä för fan.. Är så glad över att Färjestad är klara så vi inte är där och luktar ens.
Låt honom gå till loosy goosy Roger och lagkapten Friberg för massa pengar och ruttna truppen innifrån för att han inte vill räta in sig
Citera
2024-07-31, 16:48
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Nä för fan.. Är så glad över att Färjestad är klara så vi inte är där och luktar ens.
Låt honom gå till loosy goosy Roger och lagkapten Friberg för massa pengar och ruttna truppen innifrån för att han inte vill räta in sig
Jag förstår.
Jag måste dock erkänna att jag alltid gillat Peterson som spelare. Det säger jag trots att jag länge sett HV som våra rivaler. Men ja, det skulle svida att ta in honom.
Citera
2024-07-31, 16:55
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag förstår.
Jag måste dock erkänna att jag alltid gillat Peterson som spelare. Det säger jag trots att jag länge sett HV som våra rivaler. Men ja, det skulle svida att ta in honom.

Jag har faktiskt aldrig gillat honom speciellt mycket och det har inget med HV att göra. Han har enligt mig alltid haft en tendens att vara lite Micke J (ja, jag vet att jag svär i kyrkan) och hängt med huvudet eller åkt på byte genom att glida när saker och ting går emot honom. Sänder dåliga signaler till laget och ser för jävla illa ut rent allmänt.
Citera
2024-07-31, 17:34
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag har faktiskt aldrig gillat honom speciellt mycket och det har inget med HV att göra. Han har enligt mig alltid haft en tendens att vara lite Micke J (ja, jag vet att jag svär i kyrkan) och hängt med huvudet eller åkt på byte genom att glida när saker och ting går emot honom. Sänder dåliga signaler till laget och ser för jävla illa ut rent allmänt.
Det är inget jag tänkt på, men har å andra sidan inte analyserat honom jättemycket heller.
Men du kan ha rätt. Konstigt dock att han varit kapten om han har sådana attitydsproblem.
Citera
2024-07-31, 17:36
Medlem
MitchRapps avatar
Men helt allvarligt. Hur kan lillebror sjabbla bort sin bästa spelare på det viset, helt sanslöst!
Citera
2024-07-31, 17:45
Medlem
Vet att LHC var redo med kontrakt till AP i våras om HV hade åkt ur. Kanske blir aktuellt nu igen.
Citera
2024-07-31, 18:17
Medlem
Ser man till behov tycker jag Växjö känns klockrent för AP, de har tappat Sylvegård och inte riktigt ersatt honom. Vore ju sanslöst om de fick till en lösning som med Martinsson där HV står för stora delar av lönen resterande del av kontraktet eller att man kan skriva flera år billigare mot att HV tar 5-6 månadslöner.

Detta stinker ju lite, men tycker det är en överreaktion utan dess like av Abbott. Såg att flera jämförde med hur han gjorde i Rögle med Elvenes osv, men André är den överlägset bästa spelaren i laget, det kommer vara helt omöjligt att hitta en ersättare så här sent och man har redan ett par odugliga spelare i truppen med topplöner som borde avpolletteras först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in