2024-07-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Kan testa igen, ny på detta med länkar

Nej nej, inte du som gjort fel, bara överbelastning. Som sagt, många är tacksamma för allt ditt jobb! 😊
Citera
2024-07-31, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Inte ditt fel. Det är för många som vill in.

https://www.transfernow.net/dl/20240731zAe9Uvln

Testa denna
Citera
2024-07-31, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Det där va intressant info, tack för den.

Adress: Risnäs 135 Sorsele.
Har även han dokt sin info på ratsit
Citera
2024-07-31, 14:06
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nej du skrev att hon inte hade några betalningsanmärkningar. Det har hon, däremot har hon inget skuldsaldo hos kronofogden.

Det är 2 helt olika saker.
Hos kronofogden. Ni är det ju konstaterat att betalningsanmärkning inte utfärdas av kfm. Och nu har du förtydliga det och påpekat min felskrivning. Case closed
Citera
2024-07-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det här talar väl sitt tydliga språk, som hela klanen Ö försöker mörka:
" Då det gäller dubbel assistans all vaken tid så krävs det avledning och undvikande
av farliga situationer, vilket framgår av bifogad dokumentation. Därtill finns ett
nytt intyg om sekundsnabba utfall från henne"

Ja och "sammantagna bedömningen framgår att den enskilde har en beteendeproblematik med utagerande beteende som kan leda till skada på sig själv, andra och saker. Hen har ett stort behov av hjälp och stöd under all vaken tid för att hantera sitt beteende i relation till andra"
Hur ska Essie ha kunnat stävja hennes utbrott?
Citera
2024-07-31, 14:08
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneochSvea
Adress: Risnäs 135 Sorsele.
Har även han dokt sin info på ratsit
Nu börjar det verkligen krypa sig närmare pudelns kärna om han, som har Molly sen tidigare plötsligt döljer sig på ratsit
Citera
2024-07-31, 14:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nej du skrev att hon inte hade några betalningsanmärkningar. Det har hon, däremot har hon inget skuldsaldo hos kronofogden.

Det är 2 helt olika saker.

Det är jag som rört ihop det.

Vad vi i alla fall kunnat konstatera som fakta är att pappan är förvaltare och att dottern haft betalningsanmärkning två år i rad. Vad de gäller är ännu oklart. Men nu kan vi ju gräva vidare. Den här mannen ska inte få komma undan.
Citera
2024-07-31, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja och "sammantagna bedömningen framgår att den enskilde har en beteendeproblematik med utagerande beteende som kan leda till skada på sig själv, andra och saker. Hen har ett stort behov av hjälp och stöd under all vaken tid för att hantera sitt beteende i relation till andra"
Hur ska Essie ha kunnat stävja hennes utbrott?

Hur sjutton kunde de skaffa en assitanshund åt henne när hon är så utåtagerande och impulsiv att det krävs så mkt assistans där man förväntas ta hand om sin hund mitt i allt?! Jag är inte emot assitanshundar eller djur runt NPF diagnoser andra psykiska tillstånd då jag vet att de kan verkligen vara ett bra hjälpmedel men absolut inte vid en sådan allvarlig problematik Amanda har. Bara att de säger på en 4 årings nivå och då låter man ansvaret på Amanda och assistenterna om Essies behov som dessutom de skrivit på papper hos SBK och hundhjälpen för att få certifieringen att de alltid skall finnas tillhands och se till att hunden mår bra
Citera
2024-07-31, 14:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Hur sjutton kunde de skaffa en assitanshund åt henne när hon är så utåtagerande och impulsiv att det krävs så mkt assistans där man förväntas ta hand om sin hund mitt i allt?! Jag är inte emot assitanshundar eller djur runt NPF diagnoser andra psykiska tillstånd då jag vet att de kan verkligen vara ett bra hjälpmedel men absolut inte vid en sådan allvarlig problematik Amanda har. Bara att de säger på en 4 årings nivå och då låter man ansvaret på Amanda och assistenterna om Essies behov som dessutom de skrivit på papper hos SBK och hundhjälpen för att få certifieringen att de alltid skall finnas tillhands och se till att hunden mår bra

Tack Saga. Håller med dig i allt! Har skummat dokumentationen och man blir ju helt förtvivlad. För både Essies och personalens skull.

Den kvinnan ska inte ha några djur och vi måste ta reda på vad som hänt med katten, eller om det är flera stycken. Det stod ju i pappans grupp både katt (Snövit) och en ny hund skulle följa med till nya boendet.

Hoppas de får djurförbud på direkten!
Citera
2024-07-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det här talar väl sitt tydliga språk, som hela klanen Ö försöker mörka:
" Då det gäller dubbel assistans all vaken tid så krävs det avledning och undvikande
av farliga situationer, vilket framgår av bifogad dokumentation. Därtill finns ett
nytt intyg om sekundsnabba utfall från henne"

Läst. Det är troligen på grund av avslaget angående ökad assistans som nytt boende planeras.
A klarar sig inte med sk. enkel assistans, t.ex att en assistent lagar mat och den
andra är med A, i väntan på nytt utåtagerande. Hon behöver mer assistans men fått avslag.
... En hund är då bättre än ingenting, men Essie har GROVT MISSBRUKATS!
Det står även om att hammare, knivar och eltejp (!) ska gömmas undan för A. !!!
Kusligt.
INGET HUSDJUR HOS DENNA BRUKARE!
Citera
2024-07-31, 14:25
Medlem
Citat:

En sån här bakgrundskoll skulle vara standard innan nån beviljas assistanshund.
Citera
2024-07-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tack Saga. Håller med dig i allt! Har skummat dokumentationen och man blir ju helt förtvivlad. För både Essies och personalens skull.

Den kvinnan ska inte ha några djur och vi måste ta reda på vad som hänt med katten, eller om det är flera stycken. Det stod ju i pappans grupp både katt (Snövit) och en ny hund skulle följa med till nya boendet.

Hoppas de får djurförbud på direkten!

Som jag sagt tidigare risken är låg att de får djurförbud då den processen inte ens pågår som kan leda till det då LS lagt ne ärenden. Men finns det en katt borde de ta upp vid anmälan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in