Citat:
Ursprungligen postat av
Pojken med guldbyxorna
Han kom ut
redan för ett år sedan och det är antagligen skälet till att han plockades in också som sommarpratare. Jag säger inte att programmet i sig var särskilt dåligt eller ointressant, men sammanlagt får ju sommarutbudet en bedövande ensidig slagsida mot "anti-patriarkal" åsiktsbildning, där såväl radikalfeminister som superkapitalister är välkomna så länge de predikar uppbrott, aktivism och atomistisk och kosmopolitisk individualism. Det
måste tydligen vara något fel på det samhälle som frambringat oss, våra barndomsvänner, våra föräldrar, förfäder och förmödrar, för inget av detta är uppenbarligen värt att älska eller bevara.
I morgon kommer
Åsa Romson, och det sista och sammanfattande ordet – varför inte säga facit? – får sedermera
Suzanne Osten. Tack SR och Bibi Rödöö.

Ja, absolut var det att komma ut som stjärtgosse som gav Läder-Lasse möjligheten att sommarprata, Bibi har alltid en regnbågs- och Refugees welcome-agenda med i ett hörn.
Även jag rullade ögonen när jag såg att Romson ska sommarprata men ska lyssna ändå.
Det ska iofs krävas mycket av Romson för att överträffa rövarhistorien som Mona Sahlin drog i Renees brygga:”När jag trodde att alla såg bara ett intyg när jag kom gående, så tänker jag på när jag går på tunnelbanan och plötsligt så kommer det två nazister, jag känner igen dem från nordiska motståndsrörelsen.
De sätter sig framför mig och bara blänger. Jag tyckte att det var väldigt obehagligt och ingen gjorde något. Sedan känner jag plötsligt att någon sätter sig bredvid mig och lägger armen om mig och jag tänker ”gud, är de tre stycken?”.
Det är en mörkhyad kille som tittar på nazisterna så säger han ”Hej, leker ni arga leken, får jag vara med?” Och alla som hörde det började skratta, nazisterna rubbades i deras rörelse, och han vände sig mot mig och sa, ”Mona, du vet, vi i orten, vi glömmer inte”, och så gick hann och tårarna bara rann.”😁