2024-07-31, 07:53
Medlem
Så skadade och trasiga unga förövare. Våld på sociala medier har säkert inspirerat dem. Tortera, förnedra och filma. Tänker att många gängkriminella, då i regel pojkar, agerar på det här sättet.

Det går inte att föreställa sig hur fruktansvärt mycket svårare det måste vara för de anhöriga för att sociala medier finns.
Brottet och lidandet bara fortsätter.
Citera
2024-07-31, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojrik
Här är några av MGM1 / 13-åringens LVU-domar:

https://gofile.io/d/vn5OJr

Jag noterar att pappan verkar stå som ensam vårdnadshavare. Hur länge sen skiljde dom sig?

Pappan hängde inte denna Dieg* @rmando eli@sson endel med kriminella både i Landskrona och i städerna runt?

Äpplet faller ej långt från trädet.
Citera
2024-07-31, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Dom var där inne i tågvagnen inte någon annanstans.
Dom överföll henne först och tejpade händer, fötter & mun.
Dom misshandlade henne båda två, skrek hennes namn & hora.
Dom sprang inte i panik och kastade inte ifrån sig något.
Dom plockade av E allt hon hade på sig & hennes bag.
Dom plockade med sig & dumpade bagen på hemvägen.
Dom lät henne ligga kvar som ett bylte utan att bry sig.

R påstod att hon inte hade några aggressions problem, kiss my ass!
Hon satt på E och matade slag medan M filmade.
Turades om att filma varandra när dom slog, skrek åt & skar i E.
Ni som frågar efter film eller efter länk till film, sluta.
Klippen är ingenting ni ska se och kommer senare påverka er mer än ni inser.
(Är gammal hårdhudad sett och upplevt värre i verkligheten, så tål se dom)
Men Fyy helvete så äckliga filmklipp dom la ut efteråt, skrattade och berättade.
Utan att bry sig, om E var död eller fortfarande levde.

DOM VARKEN VISSTE ELLER BRYDDE SIG!

Vem är du till att bestämma vad andra skall se?
Du skriver du sett mkt annat också. Vad vet du om vad andra sett? Du har ingen aning om vem som är hör inne eller vilken bakgrund alla har.
Tror inte på du sett någon film.
Citera
2024-07-31, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag har filmen men delar inte här för Emilias släkting finns härinne.
Du tror inte att denne väljer själv vad den vill se eller ej?
Citera
2024-07-31, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaL
13-åringen heter R*faell* Eli*sson.
*=a

Den vuxna som va misstänkt för skyddande av brottsling är det R*fällas pappa?
Citera
2024-07-31, 08:11
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
Vem är du till att bestämma vad andra skall se?
Du skriver du sett mkt annat också. Vad vet du om vad andra sett? Du har ingen aning om vem som är hör inne eller vilken bakgrund alla har.
Tror inte på du sett någon film.
Det är väl kriminellt att dela en sån film? Kan det vara anledningen att inte dela den, snarare än omtanke?
Citera
2024-07-31, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Så skadade och trasiga unga förövare. Våld på sociala medier har säkert inspirerat dem. Tortera, förnedra och filma. Tänker att många gängkriminella, då i regel pojkar, agerar på det här sättet.

Det går inte att föreställa sig hur fruktansvärt mycket svårare det måste vara för de anhöriga för att sociala medier finns.
Brottet och lidandet bara fortsätter.

Man behöver inte sakna empati och medkänsla bara för att man är skadad och trasig! Det är något annat som är fel med dem. Födda onda! Sitter i generna kanske eller så har mamman drogat när hon var gravid. Antagligen är föräldrarna lika känslokalla!
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-07-31 kl. 08:16.
Citera
2024-07-31, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det är väl kriminellt att dela en sån film? Kan det vara anledningen att inte dela den, snarare än omtanke?

Kan vara olaga våldsskildring
Citera
2024-07-31, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant

Var inte det jag reagerade på. Utan varför någon annan skall bestämma vad andra klarar se eller inte.
Citera
2024-07-31, 08:20
Medlem
Dessa "barn" ska inte vara på något hem med andra barn. Dessa hjärndöda ondskefulla monsterbarn ska sitta inspärrade resten av sina liv. Inte tillsammans, utan var för sig i en fängelsehåla. Sverige behöver se över om fängelser för barn ska öppnas! Jag har svårt att tänka mig att behandling hjälper på ondskefulla själar! Spärra in dem för all framtid!
Citera
2024-07-31, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Man behöver inte sakna empati och medkänsla bara för att man är skadad och trasig! Det är något annat som är fel med dem. Födda onda! Sitter i generna kanske eller så har mamman drogat när hon var gravid. Antagligen är föräldrarna lika känslokalla!

De beter sig sadistiskt men jag tror inte att man föds ond, finns säkert undantag. Jag tror man förenklar bilden genom att hävda att de föds onda, det blir så hopplöst. Droger ska vi inte glömma heller; det påverkar också och trubbar av de här personerna.

Sen finns det empatistörningar också och begår man den här typen av gärning så finns det verkligen anledning att misstänka det.
Citera
2024-07-31, 08:29
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
Var inte det jag reagerade på. Utan varför någon annan skall bestämma vad andra klarar se eller inte.
Jag fattar det. Min point var att det kanske inte var av omtanke till oss andra som hen inte ville dela filmen , utan av oro för att det kanske är kriminellt att dela den. Att anledningen till att inte dela filmen var en annan än det som sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in