2024-07-30, 18:02
Medlem
Biatchs avatar
Jag har följt tråden till mycket stor del och har lite hum.
Men har lite funderingar.

1.Hur mycket pengar fick de in på Swish?
Vad skulle pengarna gå till?

2. Har det verkligen söks med Id-hund, drönare osv?

3. I ena anmälan hos LS står det att A har en Cp-skada, i den andra anmälan står det Npf.
Vad har A för diagnoser egentligen?

4. Om A är på en mental 4-årings nivå, borde då hon inte vara nöjd med ritblock, pärlplattor, en I-pad osv?

Varför pool, båt? och såna saker?
Låter som en riktigt bortskämd snorunge som aldrig fått ett nej och diverse diagnoser på det. Snacka om att skapa ett stort problem...

Sen om ett våldsamt beteende finns så varför finns ens knivar tillgängligt?

5. Den där paviljongen för 1,3 - 2,8 miljoner i Hummelsta? Är den enbart för A själv???
Snacka om bortkastade skattepengar när ett ruckel i skogen duger lika bra.

I min värld så borde man låsa in A på någon anstalt/hem ute i skogen med gummimadrasser och medicinera henne 24/7 med benzo eller dyl så hon inte får fler utbrott och biter personal osv...

Diagnos, mental förmåga eller inte. Skadar man andra djur eller barn så förtjänar man en plats i helvetet..
Citera
2024-07-30, 18:03
Medlem
MrBubss avatar
Lite justeringar till ett tidigare inlägg jag skrev...

Jag fick en märklig känsla....och möjligen en ny teori.

När familjen fick veta att Länsstyrelsen kopplats in och att det kunde bli jobbigt framöver kanske mamman tyckte att det fick räcka och insåg att det aldrig kommer att fungera med hunden, då hon har varit närvarande när A var våldsam mot hunden.

Hon ville att de skulle sälja eller lämna bort hunden.

Pappan vägrade hårdnackat, då han såg hur mycket pengar detta hade kostat.

Kanske tog mamman ett eget beslut genom att kontakta någon som hämtade Essie och då gick topplocket på pappan som bestämde sig för att få tillbaka pengarna via försäkringen och anmäla hunden stulen...

Det kanske aldrig har varit någon personlig assistent med i bilden av något försvinnande och många har ju undrat varför mamman är så tyst, men eventuellt kan det bero på att de inte var överens om hur de skulle hantera Essie utan blev osams.

Därför valde pappan att gå ut på Facebook och media eftersom han visste att han måste gå ut offentligt för att kunna få pengar från försäkringen, men ingen av dem hade räknat med att detta skulle leda till denna "shitstorm" av publicitet och engagemang.

Kanske är det bara mamman och pappan som egentligen vet sanningen. Resten av familjen har inget fått veta och utåt sett är detta en stöld och så kommer det att förbli.

Därför var det nödvändigt att berätta för A att Essie inte kommer tillbaka genom att först säga att hon är på sjukhus och senare att hon har gått bort.

Det har aldrig varit meningen att Essie ska komma hem.

Något egentligt sök har aldrig ägt rum, hittelönen var bara fejk för att verka trovärdig och efter två veckor behövde det få ett slut.

Därför tar pappan allt medialt och mamman ligger lågt, men nu är det omöjligt att backa så då får man köra ända in i kaklet och hoppas att stormen bedarrar någon gång...

Det är bara mamman och någon ytterligare betrodd som vet var Essie är och det kommer aldrig att läcka ut. Ingen kommer att försäga sig och svenska folket lär aldrig få reda på den egentliga sanningen.

Kanske, kanske inte...
Senast redigerad av MrBubs 2024-07-30 kl. 18:27.
Citera
2024-07-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Man kan väl sammanfatta det såhär.
Tjejen bor på ett LSS boende, hon fungerar inte där, är en fara för andra boende och personal och blir utkastad.
Som akut lösning lämnar familjen sitt hus och låter tjejen flytta in i deras hus som akut boende.
Nu har kommunen äntligen löst ett boende åt tjejen dit hon ska flytta, men det verkar nu vara problem med att hitta assistenter som vill/kan jobba med denna tjej (enligt rykten)
Människor som bor nära tjejens nya boende ska även ha börjat protestera emot att tjejen ska flytta dit (enligt rykten)

Det lär inte bli lättare att hitta personal nu efter detta.
Det är bara att hoppas att det inte kommer in några fler djur i familjen heller, kan A inte vistas med andra människor så ska hon inte ha djur heller.
Tanken har slagit mig att det är A som har haft ihjäl hunden, hoppas jag har fel.
Har inte hunnit med att läsa allt om detta, så är inte superuppdaterad.
Citera
2024-07-30, 18:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Jag har följt tråden till mycket stor del och har lite hum.
Men har lite funderingar.

1.Hur mycket pengar fick de in på Swish?
Vad skulle pengarna gå till?

2. Har det verkligen söks med Id-hund, drönare osv?

3. I ena anmälan hos LS står det att A har en Cp-skada, i den andra anmälan står det Npf.

4. Om A är på en mental 4-årings nivå, borde då hon inte vara nöjd med ritblock, pärlplattor, en I-pad osv?

Låter som en riktigt bortskämd snorunge som aldrig fått ett nej och diverse diagnoser på det. Snacka om att skapa ett stort problem...

5. Den där paviljongen för 1,3 - 2,8 miljoner i Hummelsta? Är den enbart för A själv???

I min värld så borde man låsa in A på någon anstalt/hem ute i skogen med gummimadrasser och medicinera henne 24/7 med benzo eller dyl så hon inte får fler utbrott och biter personal osv...

Diagnos, mental förmåga eller inte. Skadar man andra djur eller barn så förtjänar man en plats i helvetet..
Jag förstår dina känslor runt tjejens agerande. Men du måste också förstå att hon inte gör det medvetet, även om hon är 23-24 år gammal så fungerar hon inte som en normal 23-24 åring.
Hon blir våldsam när hon får utbrotten, hon får troligen även väldigt mycket ångest efteråt ifall hon skadat någon. Hon menar inte att göra någon illa.
Det är dem vuxna i hennes omgivning som har ansvar för att se till att hon lever i en miljö där hon fungerar, och där ingen kommer till skada. Det är även dom som hade ansvar för att hunden skulle ha omplacerats/lämnats tillbaka när man insåg att hunden inte hade en önskad effekt och man behövde skydda hunden emot brukaren.
Man kan inte lägga någon skuld eller ansvar på denna tjej, hon lever som hon gör och med assistenter av en anledning.
Det är dem i hennes omgivning som fattar besluten som har ansvar för det tjejen gör.
Citera
2024-07-30, 18:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Det lär inte bli lättare att hitta personal nu efter detta.
Det är bara att hoppas att det inte kommer in några fler djur i familjen heller, kan A inte vistas med andra människor så ska hon inte ha djur heller.
Tanken har slagit mig att det är A som har haft ihjäl hunden, hoppas jag har fel.
Har inte hunnit med att läsa allt om detta, så är inte superuppdaterad.
Enligt uppgifter så ska tjejen även ha en katt.
Det spekuleras i att tjejen ska ha haft ihjäl hunden, men det spekuleras väldigt mycket, och ännu är inget bevisat.
Citera
2024-07-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du verkar inte vara jättebra på att tänka.
Jag räknade upp avsaknad av bevis för att hunden är död.

Enligt vad som framkommit enligt vissa personer har Essie aldrig lämnat tomten enligt ID hunden. En likhund har väl inte använts?
Citera
2024-07-30, 18:16
Medlem
På mrkoll står det att enligt jbv äger PÖ ingen hund…
Hundens uppgifter enligt chipnr på jbv (vem som äger etc är nu inte längre synliga)
Citera
2024-07-30, 18:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Det går att dölja sådan info.
Jo men det vet inte gemene man och det är onödigt att riskera något för vad?
Hyenor?
Citera
2024-07-30, 18:18
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Vad tror du att en ID-hund är? Hur tror du att en ID-hund utbildas? Vilka förmågor tänker du att en ID-hund har?

Varför använder sig inte exempelvis polisen av ID-hundar?
Kan det vara för att ID-hundar bara är en försörjningsnisch för vissa? Precis som specialutbildade "assistanshundar" bara är en försörjningsnisch för vissa.

Att Polisen inte skulle använder sig av metoden som ID-hundar har är helt fel. https://sv.wikipedia.org/wiki/ID-hund#:~:text=Sp%C3%A5rprov%20f%C3%B6r%20ID%2Dhunda r%20skiljer,misst%C3%A4nkt%20g%C3%A4rningsman%2 0f%C3%A5tt%20r%C3%B6ra%20vid.
Senast redigerad av Teklanissen 2024-07-30 kl. 18:28.
Citera
2024-07-30, 18:19
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch

Det är ingen som riktigt verkar ha klarhet i vilka diagnoser som A har. P har kommit med olika uppgifter beroende på vad han får ut av det, verkar det som. Oavsett vilket är det tydligt med hennes beteendehistorik att hon inte ska ha hund eller djur. Det är tydligt att det är hennes beteende som är till grund för hundens försvinnande.

Jag tänker mig att P kanske egentligen ser ned på funktionsnedsatta och på något mentalt plan inte kan acceptera magnituden av dotterns problematik. Och därav öser samma dyra prylar på dottern som han hade gjort om hon var som andra. Se Glasmunkens inlägg.

Det är enbart A som ska bo i huset. Alla har inte en pappa som P som krigar åt dotterns rättigheter; jag kan inte tro att det inte spelat in.
Citera
2024-07-30, 18:21
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad tycker du är logiskt av den samlade bilden?
Att assistenterna räddade hunden. Har kikat lite inne på Facebook också.
Citera
2024-07-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja jag är överraskad. Det är från en mycket pålitlig källa. Så jag har ingen anledning att betvivla hennes uppgift.

Har du träffat hunden?
Sierskor och medium som sagt sig vara pålitliga, har ju tidigare använts av familjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in