2024-07-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Kan vi inte få bevis på det? Många som tror hon är död. Det är 3 olika personer som skrivit att de vet var hon är så man har ju svårt att lita på det. Kanske en bild med en lapp där det står att hon lever, där man inte kan spåra något i bakgrunden?

Jag frågade personen ifråga om att vi är många som tror Essie är död. Och hur man kan nå ut med motsatsen. Får se vad för svar jag får.
Citera
2024-07-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Hoppas att dina uppgifter stämmer.
Hoppas också att Essie aldrig återlämnas till A och familjen. De kan skaffa en unge till som A får slå och bolla med, hon ska definitivt inte ha med djur att göra oavsett hur mycket eller lite sanningshalt det finns i alla påståenden om Essies liv i familjen. Inga levande djur eller människor ska behöva vara leksaker och slagpåsar mellan kramarna!

Det är ju så jag tolkar svaret att någon/några räddat Essie men att man inte kan lämna detaljer för att undvika att röja sig.
Citera
2024-07-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Hoppas självklart att det är så, men den infon kan också ha kommit till ryktesvägen för att folk inte ska snoka mer.

I detta fall är det knappast så. Kvinnan med info bor i Sthlm och är aktiv i en grupp om hundar på Facebook och som sagt en erfaren kvinna med hundar.
Citera
2024-07-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Javisst pappan insåg inte vilken kraft flashback har. Det här blew up in hus face.
Säkert därför han är hysterisk nu.
Min far som jag aldrig bott hos förvisso, lärde mig 2 saker. 1. ha alltid en yxa i bilen man kan hugga granris om man kör fast och slå ihjäl en hare om man kör på en, båda sakerna har gjort och haft nytta av yxan. 2 om du ljuger kom ihåg vad du sagt och ljög om. tror det kan bli här det stupar i denna härva för Pappan.
Citera
2024-07-30, 16:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag vet att det är rimliga frågeställningar.
Vid det här laget borde även de ha kommit ut.

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden igen, jag är inte utredare jag går på vad som är logiskt av den samlade bilden.
Vad tycker du är logiskt av den samlade bilden?
Citera
2024-07-30, 16:20
Avslutad
Citat:
Fattar du inte att polis och pappa läser här?
Ditt lystmäte är rätt egoistiskt.
Fö kan du spåras via en bild. Bilden innehåller information om vilken mobilkamera som tagit den och när.
Det går då att spåra närmaste mast.
Ge dig. Allt handlar inte om.vad du vill.
Det går att dölja sådan info.
Citera
2024-07-30, 16:21
Avslutad
PÖ har lagt upp inlägg på FB. Fler som läst?
Citera
2024-07-30, 16:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Fattar du inte att polis och pappa läser här?
Ditt lystmäte är rätt egoistiskt.
Fö kan du spåras via en bild. Bilden innehåller information om vilken mobilkamera som tagit den och när.
Det går då att spåra närmaste mast.
Ge dig. Allt handlar inte om.vad du vill.
Om man skickar bilden till någons dator, dem tar en print screen och sen laddar upp den bilden på en anonym uppladdnings sida, då går inte bilden att spåra till någon specifik telefon, tar typ 3 minuter att göra detta.
Dock kommer folk säkert påstå att bilden är fejk, redigerad, kommer bli svårt att bevisa att bilden är äkta.
Citera
2024-07-30, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
PÖ har lagt upp inlägg på FB. Fler som läst?

Samma som för 3 dagar sedan.
Citera
2024-07-30, 16:25
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Tillräckligt för att veta att man ger hunden en doft att följa.
Det handlar inte om viltspår.

Men ingen kan veta vad det är för spår hunden följer. Man kan endast spekulera och göra antaganden.

Ingen pratar om viltspår mer än du.
Citera
2024-07-30, 16:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Men ingen kan veta vad det är för spår hunden följer. Man kan endast spekulera och göra antaganden.

Ingen pratar om viltspår mer än du.
Om man har en ID hund ute så använder man en smeller = hunden spårar efter just Essie.
Ingen tar ju ut en vanlig spårhund eller en hund för viltspår i såna här situationer, utan då använder man en hund tränad för att spåra med en smeller.
Citera
2024-07-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Paviljong Hummelsta, som håller på att byggas åt A, ska vara klar 19 augusti 2024, enligt Enköpings kommun.
Hur kommer det sig att S får ett helt eget boende, och inte t.ex en servicebostad som är ett mellanting mellan gruppbostad och egen lägenhet? Har aldrig hört att något fått ett eget hus via LSS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in