2024-07-30, 16:31
Medlem
Mojriks avatar
Vet inte om denna redan är delad här, men här är iaf en dom gällande försök till våldtäkt. Det är M:s pappa som utsatt M:s mamma vad jag förstår det som.
https://delafil.se/9f60d92a6f74301f/Pappan.pdf
Citera
2024-07-30, 16:31
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Ja

https://gofile.io/d/B3T3fW

.
Tack ! 👍
Citera
2024-07-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Är det rätt att stirra sig blind på vad mamman sagt och skriver sen mordet?
Jag är inte 100 på om hon ens har full koll på vad som sker runt omkring henne.

Det kan lätt varit en felsägning men då media är som de är så skriver de ut det oavsett.

Det fanns ju något inlägg där mamman sagt/postat att när Emilia var yngre så hade hon bjudit hem andra barn från gården där de bodde.

Så vem är vi att avgöra/säga om mamman i sin sorg/förtvivlan blandar ihop eller har svårt att återberätta olika stunder med sin dotter?

Du som påstår att du har den bakgrunden du har borde väl veta att människor under enorm stress, psykiskt lidande har svårt att minnas/återberätta saker.

Men ändå skrattar du åt vad en mamma sagt/skrivit så kort efter mordet på hennes dotter.

Ena stunden så kan jag hålla med om vad du säger - åtminstone det faktuella om SIS- hem osv, men när du kommer med andra kommentarer som är på ett personligt plan så undrar jag vad som pågår i ditt huvud helt ärligt.

Jag skrattade inte åt vad mamman sagt, jag har hela tiden försvarat mamman mot alla som vill kasta skit på henne o skylla på henne för att hennes dotter blev mördad.
Det jag skrattade åt va lögnerna från E! Att dom va pinsamt dåliga. Jag kan absolut ha fel, men jag är rätt säker på att det va rent skitsnack från E.

Sen tycker jag generellt att det är åt helvete att media utnyttjar människor som är i akut chock, det är vidrigt o saknar helt pressetik!
Senast redigerad av 1891-019 2024-07-30 kl. 16:38.
Citera
2024-07-30, 16:36
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Ja, jag är gammal. Viss svartskallighet kan dock märkas hos de flesta zigenare/tattare (irländska sådana undantagna) samt de rör sig sällan hurtigt svenskt, så viss finns det bio-markörer.
Jag har ett omfattande orförråd, men jag var tvungen att dubbelkolla den betydelsen.

Jag har stött på romska familjer där samtliga är blondare än genomsnittet i Sverige.
Citera
2024-07-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag skrattade inte åt vad mamman sagt, jag har hela tiden försvarat mamman mot alla som vill kasta skit på henne o skylla på henne för att hennes dotter blev mördad.
Det jag skrattade åt va lögnerna från BO! Att dom va pinsamt dåliga.

Sen tycker jag generellt att det är åt helvete att media utnyttjar människor som är i akut chock, det är vidrigt o saknar helt pressetik!

Jag håller inte för osannolikt att det verkligen var så som mamman beskriver det; att BO verkligen gav till hemlösa och fattiga. Alla ungdomar ljuger inte och BO verkar ha varit en snäll tjej med stort hjärta. Lite naiv som mamman själv beskrivit det.
Citera
2024-07-30, 16:41
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag har sett en bild från platsen där det står en polisbil framför en vagn med dörrarna öppna

En av de första dagarna i någon av nät-tidningarna var där en bild på poliser i arbete i tågvagnar (om det är det ni menar?)
Citera
2024-07-30, 16:42
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Men är det inte svårt för andra än läkare att veta om kroppen är kall och död eller om den är kraftigt nedkyld och fortfarande har chans att överleva? Således måste HLR alltid utföras till dess att en läkare säger ifrån och dödförklarat personen. Man avstår väl inte att försöka om man hittar en till synes död person som är väldigt kall. Den kanske faktiskt fortfarande har chans att överleva, det är inte upp till polis eller räddningstjänst att avgöra på plats vid en första anblick.
Som sagt, det ska vara helt uppenbart att personen är oåterkalleligt död. Det är inte så ovanlig att ambulanspersonal lämnar en kropp på platsen om de konstaterat att den är död.
Citera
2024-07-30, 16:44
Medlem
Master63s avatar
Jag ställde en fråga tidigare i dag, och undrade om någon här inne vet var den här M*y* befinner sig ?
Ingen som vet ?

*=a
Citera
2024-07-30, 16:48
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Det jag skrattade åt va lögnerna från E! Att dom va pinsamt dåliga. Jag kan absolut ha fel, men jag är rätt säker på att det va rent skitsnack från E.

Jag vet inte om du medvetet inte försöker förstå vad jag menar eller vad.

Det @nn@ har skrivit på sin IG sida är mammans ord/mammans förklaringar/mammans minnen av en förlorad dotter.
Hennes ord - inte dotterns.

Finns det Några överhuvudtaget bevis/bilder att BO sagt att hon ska lämna sina sista pengar till hemlösa eller rädda barn mitt i natten?

Om det finns länka gärna.

Det är en förtvivlad mammas ord som mycket väl kan delvis vara fabricerade, eller inte. Det kan mycket väl vara en mammas ord som inte förstått riktigt vad som skett och går in i sig egen bild av dottern som nyligen blivit brutalt mördad. Och när hon i sitt befinnande ska berätta om Emili@ så kommer det ut som det gör i hennes högst troliga chockade labila sinnestillstånd.
Citera
2024-07-30, 16:48
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ett stycke ur mamma Ann*as Ig för 5 dagar sen:
https://www.instagram.com/p/C91heVno2Mj/?igsh=M3h6dXhwOHFxbGJz

Så E fick pengar från mamman genom att tuta i henne att det var till hemlösa???

Har E lyckats tuta i mamman att hon inte skulle komma hem i tid för att hon skulle hjälpa små barn hitta hem mitt i natten.???

Det var ett bra stöd "hemifrån" inför Em*ilia,s sista resa.

Gick mamman verkligen på detta, det värsta av det värsta Bullsh..t?

Citat:
😂😂😂 förlåt! Säkert opassande att skratta!! Men herregud!! Det va ju sämre lögner än man själv körde med som tonåring!!! Mina egna tonåringar va riktigt slipade när dom skulle försöka lura mig! Men det där är ju så genomskinligt så man skäms! O andra sidan kanske inte behövdes mer avancerade lögner från E för att få som hon ville…

Citat:
Är det rätt att stirra sig blind på vad mamman sagt och skriver sen mordet?
Jag är inte 100 på om hon ens har full koll på vad som sker runt omkring henne.

Det kan lätt varit en felsägning men då media är som de är så skriver de ut det oavsett.

Det första fetade: Koll på vad som sker runt om henne är jag 100 på att hon inte hade varken före eller efter.

Det andra fetade: Är det medias fel att mamman lät sig luras av sin dotter? Åtminstonde hade väl media kunnat skydda mamman med att dölja att hon är högst olämplig som förälder.

I vilket fall är det ett stort svek mot E att vara oförmögen att sätta gränser genom att låta sig luras så enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag håller inte för osannolikt att det verkligen var så som mamman beskriver det; att BO verkligen gav till hemlösa och fattiga. Alla ungdomar ljuger inte och BO verkar ha varit en snäll tjej med stort hjärta. Lite naiv som mamman själv beskrivit det.
Jada, jada, jada
Citera
2024-07-30, 16:56
Medlem
MagicaDHexs avatar
[quote=Taggad|89034352]

Det andra fetade: Är det medias fel att mamman lät sig luras av sin dotter? Åtminstonde hade väl media kunnat skydda mamman med att dölja att hon är högst olämplig som förälder.

Som jag skrev ovanför:

Det @nn@ har skrivit på sin IG sida är mammans ord/mammans förklaringar/mammans minnen av en förlorad dotter.

Finns det Några överhuvudtaget bevis/bilder att BO sagt att hon ska lämna sina sista pengar till hemlösa eller rädda barn mitt i natten?

Det är en förtvivlad mammas ord som mycket väl kan delvis vara fabricerade, eller inte. Det kan mycket väl vara en mammas ord som inte förstått riktigt vad som skett och går in i sig egen bild av dottern som nyligen blivit brutalt mördad. Och när hon i sitt befinnande ska berätta om Emili@ så kommer det ut som det gör i hennes högst troliga chockade labila sinnestillstånd.

Och ja.. media borde inte intervjuat henne så jävla snabbt.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-07-30 kl. 16:59.
Citera
2024-07-30, 17:06
Medlem
Taggads avatar
Citat:

Som jag skrev ovanför:

Och ja.. media borde inte intervjuat henne så jävla snabbt.
Eller så styrker det att 14-åriga Emil*ia inte hade det stöd hemifrån som krävdes för att hindra henne från att ge sig ut på sin sista resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in