2024-07-30, 16:07
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Finns det minsta möjlighet att ett återupplivningsförsök kan lyckas försöker polisen så klart. Om kroppen är så kall att det är helt uppenbart att människan är oåterkalleligt död finns inte den möjligheten. Det är inget finlir med några grader hit och dit det gäller.

Ja det är ju det jag undrat över.
Att det är väl praxis att de utför HLR om det inte är 100% säkert att människan är död.

Tack för att du svarade på min undran
Citera
2024-07-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Håller med dig.

Men om syftet inte var att döda Varför hade de kniv/knivar med sig?
Varför stal de silvertejp?
Varför lämnade de henne bunden så hon inte kunde ta sig därifrån?
Varför dumpade de hennes saker för att försvåra identifieringen?

Varför fanns det en gruppchatt?
Varför skickades det filmer av mordet/dådet?

Känns lite som att de "rapporterade in" till någon som inte var på plats..
M*y* kanske?

* - a

Har det framgått ännu om det vem det faktiskt var som kallades hora och som var utlösaren till vad som skedde?

Det är väl så mördarungarna brukar göra när de utfört sitt uppdrag! Undra vad de fick som belöning
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-07-30 kl. 16:15.
Citera
2024-07-30, 16:15
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Finns det minsta möjlighet att ett återupplivningsförsök kan lyckas försöker polisen så klart. Om kroppen är så kall att det är helt uppenbart att människan är oåterkalleligt död finns inte den möjligheten. Det är inget finlir med några grader hit och dit det gäller.

Men är det inte svårt för andra än läkare att veta om kroppen är kall och död eller om den är kraftigt nedkyld och fortfarande har chans att överleva? Således måste HLR alltid utföras till dess att en läkare säger ifrån och dödförklarat personen. Man avstår väl inte att försöka om man hittar en till synes död person som är väldigt kall. Den kanske faktiskt fortfarande har chans att överleva, det är inte upp till polis eller räddningstjänst att avgöra på plats vid en första anblick.
Citera
2024-07-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ett stycke ur mamma Ann*as Ig för 5 dagar sen:
https://www.instagram.com/p/C91heVno2Mj/?igsh=M3h6dXhwOHFxbGJz

Så E fick pengar från mamman genom att tuta i henne att det var till hemlösa???

Har E lyckats tuta i mamman att hon inte skulle komma hem i tid för att hon skulle hjälpa små barn hitta hem mitt i natten.???

Det var ett bra stöd "hemifrån" inför Em*ilia,s sista resa.

Gick mamman verkligen på detta, det värsta av det värsta Bullsh..t?

😂😂😂 förlåt! Säkert opassande att skratta!! Men herregud!! Det va ju sämre lögner än man själv körde med som tonåring!!! Mina egna tonåringar va riktigt slipade när dom skulle försöka lura mig! Men det där är ju så genomskinligt så man skäms! O andra sidan kanske inte behövdes mer avancerade lögner från E för att få som hon ville…
Citera
2024-07-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Så en kort sammanfattning; två irakiska svartskalleungar har begått överlagt mord på en zigenarunge tillhörandes klanen Kaldaras. Stämmer det?
Är blodshämnd att förväntas, eller är de för nedgångna för det?

Har inte mgm 1 romskt påbrå istället för irakiskt?
Citera
2024-07-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det som då blir lite motsägelsesfullt är att Pernilla Anderberg stadsdirektör i Landskrona som dessutom har ett nära samarbete med polisen.

– Vagnarna i sig har ingenting med händelsen att göra, men eftersom att offret hittades i området vill vi göra det tryggare och undvika tillhåll. Vi har därför kommit överens med företaget om att hålla vagnarna låsta, berättar stadsdirektören.

Staden har också en nära dialog med polisen.

https://www.svd.se/a/dR4llJ/sakerhetsatgarder-i-landskrona-efter-misstankt-mordet-pa-14-aring

Jag har sett en bild från platsen där det står en polisbil framför en vagn med dörrarna öppna
Citera
2024-07-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag läste i SVT-appen idag att tre tonåringar är inblandade i mordet. Tidigare har det talats om två gärningsmän och en som skyddat brottslingarna, alltså tre. Det har här spekulerats i att den som skyddat mgm kan vara en av mgns pappa. Om man ska tro SVT kan det alltså inte stämma för pappan är inte tonåring.

Kan ett syskon till MGM 1 vara inblandat?
Senast redigerad av arcenciels 2024-07-30 kl. 16:46. Anledning: felskrivet
Citera
2024-07-30, 16:25
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Kan ett syskon till BO vara inblandat?
Eftersom hennes lillebror är typ nio är det knappast sannolikt.
Citera
2024-07-30, 16:26
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
😂😂😂 förlåt! Säkert opassande att skratta!! Men herregud!! Det va ju sämre lögner än man själv körde med som tonåring!!! Mina egna tonåringar va riktigt slipade när dom skulle försöka lura mig! Men det där är ju så genomskinligt så man skäms! O andra sidan kanske inte behövdes mer avancerade lögner från E för att få som hon ville…

Är det rätt att stirra sig blind på vad mamman sagt och skriver sen mordet?
Jag är inte 100 på om hon ens har full koll på vad som sker runt omkring henne.

Det kan lätt varit en felsägning men då media är som de är så skriver de ut det oavsett.

Det fanns ju något inlägg där mamman sagt/postat att när Emilia var yngre så hade hon bjudit hem andra barn från gården där de bodde.

Så vem är vi att avgöra/säga om mamman i sin sorg/förtvivlan blandar ihop eller har svårt att återberätta olika stunder med sin dotter?

Du som påstår att du har den bakgrunden du har borde väl veta att människor under enorm stress, psykiskt lidande har svårt att minnas/återberätta saker.

Men ändå skrattar du åt vad en mamma sagt/skrivit så kort efter mordet på hennes dotter.

Ena stunden så kan jag hålla med om vad du säger - åtminstone det faktuella om SIS- hem osv, men när du kommer med andra kommentarer som är på ett personligt plan så undrar jag vad som pågår i ditt huvud helt ärligt.
Citera
2024-07-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Har inte mgm 1 romskt påbrå istället för irakiskt?
Ja, kanske därav min fråga att fastställa etniciteter. Svartmuskiga verkar samtliga i denna tragiska historia dock vara.
Citera
2024-07-30, 16:28
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Ja, kanske därav min fråga att fastställa etniciteter. Svartmuskiga verkar samtliga i denna tragiska historia dock vara.
Romer behöver verkligen inte vara "svartmuskiga" (vafan är det för uttryck, du måste vara född för väldigt länge sen).
Citera
2024-07-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Eftersom hennes lillebror är typ nio är det knappast sannolikt.

Skrev fel. Menade om ett syskon till mgm 2 kunde vara inblandats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in