2024-07-30, 15:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Har det sökts med likhund?
Du verkar inte vara jättebra på att tänka.
Jag räknade upp avsaknad av bevis för att hunden är död.
Citera
2024-07-30, 15:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag vill gärna tro att någon räddat Essie. Det jag och många med mig funderar kring är hur den eller de personerna kunde veta att Essie skulle rastas just då. Knappast stod den/de och väntade med en bil utanför häcken flera timmar... En tanke är att de som jobbade som assistenter den kvällen tipsat någon/några om när Essie skulle rastas, så det kunde planeras för upphämtning/räddning av vovven. Mamman jobbade då. Och någon/några fler?

Vi kan också tänka att Essies försvinnande kan ha skett utanför angivna tidsstämplar på filmerna. Observera att de tiderna och filmerna är de pappan valt att dela med sig av. Essie kan ha försvunnit senare på natten eller morgonen. När någon senast såg henne vid liv skulle vara viktigt här, men just nu är det pappans version vi har av det. Inte någon assistents eller mammans. Inte heller vad polisen vet.

Att sökhundarna markerade såsom du beskriver är förvisso intressant men vem är ägare av den berättelsen? Pappan? De som sökt, har de bekräftat officiellt att det stämmer? Vet vi att sök gjorts?
Jag vet att det är rimliga frågeställningar.
Vid det här laget borde även de ha kommit ut.

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden igen, jag är inte utredare jag går på vad som är logiskt av den samlade bilden.
Citera
2024-07-30, 15:58
Medlem
Kungsgardens avatar
Det kommunen kan göra nu är att förbjuda djur i det nybyggda huset. Av allergiskäl. Någon annan behöver bo där efter A, och det kan underlätta för att få dit assistenter om anställda med pälsdjursallergi kan komma.

@Enköpings kommun, biståndsenheten.

Vilket spektakel. Det bör ha funnits ett redan byggt hus i kommunen som A kunde bo i. Är Enköping en ovanligt rik kommun?
Citera
2024-07-30, 16:02
Medlem
MrBubss avatar
Jag fick en märklig känsla....och möjligen en ny teori.

När familjen fick veta att Länsstyrelsen kopplats in och att det kunde bli jobbigt framöver kanske mamman tyckte att det fick räcka och insåg att det aldrig kommer att fungera med hunden och ville att de skulle sälja eller lämna bort hunden.

Pappan vägrade hårdnackat, då han såg hur mycket pengar detta hade kostat.

Kanske tog mamman ett eget beslut genom att kontakta någon som hämtade Essie och då gick topplocket på pappan som bestämde sig för att få tillbaka pengarna via försäkringen och anmäla hunden stulen...

Det kanske aldrig har varit någon personlig assistent med i bilden och många har ju undrat varför mamman är så tyst, men eventuellt kan det bero på att de inte var överens om hur de skulle hantera Essie utan blev osams.

Därför valde pappan att gå ut på Facebook eftersom han visste att han måste gå ut offentligt för att kunna få pengar från försäkringen, men ingen av dem hade räknat med att detta skulle leda till denna "shitstorm" av publicitet och engagemang.

Kanske är det bara mamman och pappan som egentligen vet sanningen. Resten av familjen har inget fått veta och utåt sett är detta en stöld för att få tillbaka försäkringspengarna. Pappan tar allt medialt och mamman ligger lågt, men nu är det omöjligt att backa så då får man köra ända in i kaklet....

Då är det bara mamman och någon ytterligare betrodd som vet var Essie är och det kommer aldrig att läcka ut.

Kanske, kanske inte!
Senast redigerad av MrBubs 2024-07-30 kl. 17:02.
Citera
2024-07-30, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har via en person som är MYCKET involverad i olika hundorganisationer fått en garanti på att Essie INTE är död. Hunden lever men personen ifråga kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Men detta är en högst pålitlig kvinna som är mycket aktiv gällande hundar och jag känner henne via att vi varit grannar och hennes son och jag umgicks en del.
Detta är inte en person som snackar skit eller söker uppmärksamhet. Och jag själv var övertygad om Essies död fram till hon hörde av sig och meddelade att Essie lever men att mer info kunde hon inte lämna vidare
Kan vi inte få bevis på det? Många som tror hon är död. Det är 3 olika personer som skrivit att de vet var hon är så man har ju svårt att lita på det. Kanske en bild med en lapp där det står att hon lever, där man inte kan spåra något i bakgrunden?
Citera
2024-07-30, 16:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Den enda som sett och nämnt bilspår är PÖ. Hur kommer det sig att ID hundförare inte trätt fram med tanke på att familjen med näbbar och klor försöker bevisa sin oskuld. Genom bla. Spam meddelande till medlemmar i deras grupp. En granne skulle ha reagerat på en bil. Ingen har sett något. Familjen har inte ens gått runt och ropat efter hunden när de upptäckte att den var borta. Bara familjen kände till att kamerorna var igång. Alla assistenter hade fått veta att de inte fungerade. Finns många frågetecken som inte stödjer en hundnapping som familjer beskriver det. Fler saker pekar på att familjen själva ligger bakom försvinnandet. Pga just ovanstående
Om inte trovärdiga hävdat att hunden lever så hade jag varit benägen att hålla med dig.

Det mest logiska är dock att djurmänniskor försökt via officiella kanaler, när det inte hjälpt har de löst saken själva. Det vore inte första gången.

Möjligen talar farfars wilhelmina resa för något annat.
De kan ju själva ha omplacerat hunden men velat ha ut på försäkringen.
Citera
2024-07-30, 16:04
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Jag har via en person som är MYCKET involverad i olika hundorganisationer fått en garanti på att Essie INTE är död. Hunden lever men personen ifråga kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Men detta är en högst pålitlig kvinna som är mycket aktiv gällande hundar och jag känner henne via att vi varit grannar och hennes son och jag umgicks en del.
Detta är inte en person som snackar skit eller söker uppmärksamhet. Och jag själv var övertygad om Essies död fram till hon hörde av sig och meddelade att Essie lever men att mer info kunde hon inte lämna vidare

Hoppas att dina uppgifter stämmer.
Hoppas också att Essie aldrig återlämnas till A och familjen. De kan skaffa en unge till som A får slå och bolla med, hon ska definitivt inte ha med djur att göra oavsett hur mycket eller lite sanningshalt det finns i alla påståenden om Essies liv i familjen. Inga levande djur eller människor ska behöva vara leksaker och slagpåsar mellan kramarna!
Citera
2024-07-30, 16:04
Medlem
Chariters avatar
Citat:

Hoppas självklart att det är så, men den infon kan också ha kommit till ryktesvägen för att folk inte ska snoka mer.
Citera
2024-07-30, 16:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Hunden har troligen inte koll på vems spår den följer om det inte är en idhund.

Har du koll?
Tillräckligt för att veta att man ger hunden en doft att följa.
Det handlar inte om viltspår.
Citera
2024-07-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om inte trovärdiga hävdat att hunden lever så hade jag varit benägen att hålla med dig.

Det mest logiska är dock att djurmänniskor försökt via officiella kanaler, när det inte hjälpt har de löst saken själva. Det vore inte första gången.

Möjligen talar farfars wilhelmina resa för något annat.
De kan ju själva ha omplacerat hunden men velat ha ut på försäkringen.
Nu vet jag inte om dom anmält detta till försäkringen som stöld. Och jag hoppas hunden lever . Men även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart.
Citera
2024-07-30, 16:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Kan vi inte få bevis på det? Många som tror hon är död. Det är 3 olika personer som skrivit att de vet var hon är så man har ju svårt att lita på det. Kanske en bild med en lapp där det står att hon lever, där man inte kan spåra något i bakgrunden?
Fattar du inte att polis och pappa läser här?
Ditt lystmäte är rätt egoistiskt.
Fö kan du spåras via en bild. Bilden innehåller information om vilken mobilkamera som tagit den och när.
Det går då att spåra närmaste mast.
Ge dig. Allt handlar inte om.vad du vill.
Citera
2024-07-30, 16:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Nu vet jag inte om dom anmält detta till försäkringen som stöld. Och jag hoppas hunden lever . Men även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart.
Javisst pappan insåg inte vilken kraft flashback har. Det här blew up in hus face.
Säkert därför han är hysterisk nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in