2024-07-30, 00:45
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
[*]Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?

HEN är förknippat med HBTQ och inte med mångkulturvurmare, även om dessa grupper oftast sammanfaller i åsikter. I fallet blir det HBTQ-förespråkare, folk som är intresserad av faggotar, transor och queer som får bestämma det som Försvarsmakten visar upp utåt. Min fråga är, är det verkligen rätt personer som bestämmer hur reklamkampanjen är utformad?

Jag undrar också om det ens finns ett genuint intresse för HBTQ från Försvarsmakten? Från reklambyrån? Jag tror det finns ett litet antal personer som intresserar sig för HBTQ, där många personlighetsstörda personer hittas, dessa får sedan ett helt enormt inflytande över bilden Försvarsmakten visar upp utåt.

Dessa metoder är inte effektiva, för normalt folk intresserar sig inte för det perspektivet. Förmodligen/med säkerhet ur reklamsammanhang förlorar Försvarsmakten intresserade personer.

Personligen skulle jag som knäppgök då inte kunna söka till Försvarsmakten, med hänvisning till att jag är en vit heterosexuell man inte räknas som intressant att anställa?

Propaganda och billiga politiska poäng, det kommer försvinna tids nog.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-30 kl. 01:11.
Citera
2024-07-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen

Man kan tycka att det är ett litet ord och inget att reta upp sig över. Men för det första passar det inte i meningen ”kämpa till siste hen”. Man säger ju inte ”kämpa till siste han/hon”. Dessutom siste, -e som ändelse är maskulin. Pratar man om en kvinna så heter det sista kvinna, inte siste.

I alla fall enda anledningen att de sätter in det här är för att reta upp folk, inte för att vara inkluderande. Alla gillar inte ordet hen speciellt inte i detta sammanhang, och det är svårt att ändra på. Alltså sår man splittring istället för enighet, och sånt ska inte en försvarsmakt ägna sig åt. En försvarsmakt ska jobba för enighet bland befolkningen.
Citera
2024-07-30, 01:17
Medlem
Haha skiter i Sverige nu. Mina barn ska inte göra lumpen. Kommunisterna och hennarna kan få dö för detta land, jag tänker inte göra ett skit för att försvara detta pack. De hatar mig och jag hatar dom.

Målet är att lämna detta land och sluta betala skatt här.
Citera
2024-07-30, 01:34
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Haha skiter i Sverige nu. Mina barn ska inte göra lumpen. Kommunisterna och hennarna kan få dö för detta land, jag tänker inte göra ett skit för att försvara detta pack. De hatar mig och jag hatar dom.

Målet är att lämna detta land och sluta betala skatt här.

Försvarsmakten = ZOG
Dom som besitter makten vill döda och våldta dina svenska barn förstår du väl.
Det är därför man rekryterar och vapentränar utlänningar i försvarsmakten.
Det är därför försvarsmakten inkorporerar all typ av Svenskfientliga idéer och ideal.

M90 uniform = landsförrädare
Svensk polisuniform = Landsförrädare/förbrytare/mafia

Ingår man i en främmande maktstruktur som vill beröva den inhemska befolkningen dess mänskliga rättigheter.
Då kan man inte förvänta sig annat än ett skott för pannan, utan rättegång.

Försvarsmakten och dess anställda är tjänstefolk åt ZOG
Riktiga patrioter, riktiga män hade revolterat med en militärkupp för att skydda sitt land och sitt folk från ondskans makter.
Inte fan ställer man sig i deras led frivilligt.
Inte låter man sig indoktrineras av deras lögner.
Citera
2024-07-30, 01:49
Medlem
Massa trådar om samma ämne nu. Men min tagning är att Försvarsmakten bara vill göra sig modern och relevant. Därför de kampanjar sådär. Vad gäller själva budskapet tror jag också att typ alla partier från V till M ställer sig bakom det. Vi lever i Sverige liksom som de sista människorna som Francis Fukuyama beskrev det. Vi lever i ett liberalt samhälle där konflikterna inom ramen för systemet typ endast handlar om identietsfrågor av olika slag. Det är bara en liten minoritet, kanske lite större uppåt 20-25%, av folket som har något emot denna kampanj. Så 75% tycker den är helt harmlös. Det är så det är.
Citera
2024-07-30, 02:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Och så undrar folk varför mången inte skulle lyfta ett finger för att hjälpa riket om vi hamnade i krig. Låt nu dessa inom HBTQ-sfären, wokeisterna och massinvandringsvurmarna ta hand om rikets säkerhet och även kriga, om vi hamna där. Jag kommer då inte göra det...

Vilket djävla skämt detta land blivit!
Citera
2024-07-30, 03:27
Medlem
YP4XQs avatar
Och ingen vill erkänna det pågår en masshysteri, masspsykos och folkstyrning(hjärntvätt) i det här landet eller ja hela väst till och med
Citera
2024-07-30, 03:48
Medlem
Lol, snacka om att skjuta sig i foten.
Jag skulle ALDRIG offra en sekund av mitt liv för det här pisslandet.

Gå med i en militär som accepterar och använder ordet HEN!?

Vilka jävla idioter. Snacka om att vara totalt verklighetsfrånvända. Alienera sin kundgrupp, vilka jävla stolpskott.
Citera
2024-07-30, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
SD vet jag inte men det var ni i vänstern som var minst försvarsvilliga.

”48 procent vilja delta i en stridande roll med risk för eget liv
76 procent vilja delta i en icke stridande roll med risk för eget liv
84 procent vilja delta i en icke stridande roll om det sker utan risk för eget liv

Herman Andersson ser två viktiga effekter av den höga försvarsviljan. Den ena är att Försvarsmaktens behov av personal kan tillgodoses med marginal. Den andra är psykologisk.”

(10% behövs i stridande roller, resten behövs för att försörja krigsmakten med materiel och hålla samhället och krigsekonomin igång).

https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2023-05-02-sa-paverkas-forsvarsvilja-och-hemberedskap-i-dramatisk-tid.html

Babbarna är mer villiga att dö för sitt Svenska Fosterland än vad svennarna är glöm inte det.

"Hos dem med utländsk bakgrund i utsatta områden är det 51 procent som är mycket eller ganska villiga att strida för Sverige och riskera sitt liv. Motsvarande siffra för övriga invånare är 47 procent. När vi räknar in ovilliga kvarstår skillnaden."

https://www.dn.se/debatt/forsvarsviljan-hogre-bland-svenskar-med-utlandsk-bakgrund/
Citera
2024-07-30, 04:10
Medlem
Tjackmosters avatar
Jag är delad till kampanjen. Å ena sidan är det en korrekt avspegling av det moderna (och i ännu högre grad det framväxande och framtida) Sverige.

Å andra sidan är det ju inte alls "till sista hen" som Sverige ska "försvaras". Det är specifikt manliga cis-svenskar som ska skickas in i den ryska köttkvarnen så att de äntligen försvinner en gång för alla. Sedan tar vi in afrikaner för att åtgärda "arbetskraftsbristen" och den "demografiska krisen" som vi plötsligt kommer betrakta som ett reellt problem, osv.
Senast redigerad av Tjackmoster 2024-07-30 kl. 04:13.
Citera
2024-07-30, 04:16
Medlem
Alla människor måste stå till förfogande om det skulle bli krig.

Det kanske låter konstigt för att man inte är van men nu är det som så att det inte bara är heterosexuella generationX:are som kallas in eller behöver göra sin plikt för landet. Vita, kränkta män- utgör inte hela befolkningen, även om de vill tro det.
Citera
2024-07-30, 04:16
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Kan bara tala för mig själv, har egentligen inget emot "hen" där det är befogat, men det för ofrånkomligen tankarna till "höna" i vissa sammanhang, "We will fight until the last hen". Detta är ett sådant sammanhang.

Det låter inte bra helt enkelt.

En normalt funtad person med språkbegåvning och känsla för vad som ligger rätt i mun hade formulerat det "Vi ska kämpa till sista man eller kvinna". Möjligtvis "Vi ska kämpa till sista soldat". Eller bara rätt och slätt "Vi ska kämpa in i det sista".

"Hen" används här helt uppenbarlt i något slags woke propagandasyfte. Det finns liksom ingen anledning öht. att förkorta ner "man eller kvinna" till "hen" här, såvida man inte vill propagera för att det inte finns "män" och "kvinnor".
Ja men varför ens bry sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in