Citat:
Jag vet men med tanke på att man själv känner att man blir snart galen efter att ha fått in assistenter i ett par år till en brukare som kan kommunicera och är normalbegåvad så kan jag inte föreställa mig hur prövande det skulle ha varit om man hade haft det på det viset i åratal och därför skrev jag inlägget.Kan ärligt tillägga att jag inte hade lämnat hunden i detta fallet en minut ensam med någon assistent i min anhörigas omgivning, en assistent måttade en spark mot min lilla hund.Hade hon träffat vet jag inte vad jag hade gjort.Vad jag vill komma till är att ifall dem har gjort samma erfarenheter kring assistenter så är det helt orimligt att tro att dem har verktygen till att ha öga för Essies behov och samtidigt bedöma brukarens humör för att skydda Essie.
Fast i det här fallet, så har det framgått, om än...Successivt(?) att föräldrarna överlät sitt hem till den assistansbehövande. Att mamman skulle jobba som assistent, men sova annorstädes- dit hon och hennes make flyttat!
Men även framkommit att ÄNDÅ har pappan verkat vara i assistansbehovets hem, non stop, och domderat, haft åsikter om assistenternas sätt att jobba på, och t.o.m. föreslagit "dubbla tamponger"(enligt tidigare inlägg, av någon annan, då jag själv undrade...) till arbetande assistent.
Att jag tror att det blir bäst i nya huset, för "A"(assitansbehövande). OM pappan får strikta besökstider. Samt djurförbjud. MÖJLIGEN besök av vårdhund.
Vad gäller Essie, så tror jag, enligt tidigare angiven teori av mig själv, att hon är död.
Men även framkommit att ÄNDÅ har pappan verkat vara i assistansbehovets hem, non stop, och domderat, haft åsikter om assistenternas sätt att jobba på, och t.o.m. föreslagit "dubbla tamponger"(enligt tidigare inlägg, av någon annan, då jag själv undrade...) till arbetande assistent.
Att jag tror att det blir bäst i nya huset, för "A"(assitansbehövande). OM pappan får strikta besökstider. Samt djurförbjud. MÖJLIGEN besök av vårdhund.
Vad gäller Essie, så tror jag, enligt tidigare angiven teori av mig själv, att hon är död.