Citat:
Ursprungligen postat av
argeneau
Det är en assistent som berättat att hon inte kunde bada i poolen med A (när A ville bada) för att hon hade mens. Pappan hade då sagt åt assistenten att trycka in två tamponger och göra sitt jobb.
Finns många unga svenska tjejer som precis gått ut gymnasiet som arbetar som assistenter. Man får uppfattningen att det inte jobbade äldre erfarna assistenter hos familjen då de inte hade gått att köra med på samma sätt.
Ja, det verkar ju så klart helt sjukt, om assistenten blivit bemött på det viset. Tack för infot!
Ja, jag tror också det är ett yrke som "drabbar" många nya på arbetsmarknaden, och tycker då att det är "Fy skam och värre!" om de ska utsättas för dels en svår klient(A), men dessutom ansvaret för hundens väl plus som man åtminstone anar i denna tråd, en väldigt dominant och NÄRVARANDE pappa. Att det är väl som att passa barn, när föräldrarna åkt så gör man sin egen grej med dem, men det slutar liksom att fungera när föräldrarna kommit hem. Om inte annat för att barnvakten måste släppa fokus på barnen och ägna sig åt att vara artig mot de vuxna. Så hon, A, kanske hade fungerat desto bättre med sina assistenter om pappan lät bli att vara där.
Jag vet ärligt talat inte om jag tycker det är BÄST varken för avkomma eller förälder att föräldrarna ska vara med och styra, efter att ungen fyllt myndig eller gått ut gymnasiet? Att det borde finnas en "överlåtelseplan" för föräldrar gentemot kommunen, och sen "Fine! Bye! Bye! Kom och hälsa på! Men inte varje dag!". Vore nog vinst för alla.