2024-07-29, 22:47
Medlem
Vänta nu.. Betalar jag skatt för den här skiten?!
Citera
2024-07-29, 22:52
Medlem
Tidsresenarens avatar
Ja, det är fruktansvärt. Men skiten måste köra in i väggen totalt innan det blir nån riktig förändring tydligen. Gud kommer ta hand om dessa människor som saknar ryggrad och följer djävulens verk.
Citera
2024-07-29, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Man börjar bli avtrubbad av dessa genusuppkast, "Kämpa till siste hen" ska såklart ändras till sista blågula soldat. När jag gjorde militärtjänst var det 100 % män men såklart fanns det feminint lagda män som hade svårt att stå ut med det mesta och flera skickades hem efter psykundersökningar. Värst var nog de kroniskt lata grabbarna som t.ex inte orkade maskera våra vinterläger mot flygräder. Såna slapptaskar borde skickas till rengöring av toaletter och vedhuggning.
Det här med att SD:are är mest försvarsvänliga låter bra och en länk vore utmärkt att kolla.
Nej, jag tror inte det var specifikt SD, men högerröstare var mer villiga att delta i försvaret än vänsterröstare. Höginkomsttagare och högutbildade var mer benägna än låginkomsttagare och lågutbildade.

Såklart att det är skillnad om man har hus, pengar, egendom och företag att skydda än ett socialbidrag i förorten.
Citera
2024-07-29, 22:56
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Frågeställningar:
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?
Det är lika korrekt formulering som "kämpa till siste hon". Alltså inte alls korrekt.
"Hen är ett svenskt könsneutralt personligt pronomen som används på samma sätt som orden han och hon." Dessutom är ordet "siste" ett maskulint substantiv, som många redan påpekat.

En grammatiskt korrekt formulering skulle vara "Kämpa till sista man". Eller soldat.
Eller bara "kämpa till sista människa", individ eller person..

Reklamen är högst ideologisk och var man bör fundera på varför vänsterpolitiken fortsätter splitra landet fastän vi har en högerregering som styr.
Citera
2024-07-29, 22:59
Medlem
CptKirks avatar
Vad heter fjoll reklambyrån dom anlita?
Citera
2024-07-29, 23:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
För att klargöra, 51% handlade om boende i utsatta områden med utländsk bakgrund.
Så uppenbarligen är dom modigare än gemene svenne.

En fråga som uppstår, vad gör de då här i Sverige om de nu är så modiga? De har ju hävdat att de är på flykt från krig. Om de inte vågar slåss för sitt hemland, vad får dig att tro att de skulle slåss för Sverige?
Citera
2024-07-29, 23:06
Medlem
SugaredThoughtss avatar
De lockar ju knappast det bästa mänskliga materialet med en sådan slogan.
Citera
2024-07-29, 23:15
Medlem
Asså helvete jag älskar Sverige mest av allt men det är det här bögeriet som får mig att vilja fly istället för att slåss. Trött på den här skiten, till och med kyrkan hänger pride flaggan utanför.
Skicka alla woke fagget människor först i kriget snälla så kan vi göra landet bra igen utan dom.
En cancer på samhället är vad det är.
Citera
2024-07-29, 23:18
Medlem
Ding dong världen levererar igen.
Vem tar världen seriöst längre?
Går det ens?
Citera
2024-07-29, 23:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
För försvaret är det viktigare att vara PK än att ha ett gediget försvar.

Förvirrade psykfall, som kapar av sin penis för att de tror att de är kvinna
Förvirrade psykfall som skär av sina bröst för att de tror att de är en man.

Och sådana ska alltså försvara Sverige?
Ja det är så Försvarsmakten vill ha det.
Citera
2024-07-29, 23:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det är inte så jag tänker, det är så det fungerar. Blir det krig så försvinner kvinnorna från fronten och ställer sig i cateringen. Hur mycket elitsoldater de än är på pappret.
Tyvärr är det inte så det fungerar i dagens Sverige.
Citera
2024-07-29, 23:33
Medlem
"Det här är ditt land, det här är mitt land" hörs såklart i en av deras reklamer också, fylld med svartmusk.. Jaha, då kan vi lika väl skänka bort det till ryssen direkt?! Fy fan! Den trojanska hästen med islamister och övrig massinvandring ska vi bara skita i? Ja, har ju gått super med allehanda iranier bland annat.. gällande hbtq har det pågått i flera år, var väl någon kille i ballerinakjol som var med i en försvarsreklam för ett gäng med år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in