2024-07-29, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag förstår hur du tänker och så fungerade det förut. Men numera är svenska militären helt annorlunda och värdelös, idag skulle du hitta kvinnor i fronten eftersom Försvarsmakten inte vill och är livrädda för att åka på diskrimineringsanmälningar, om en tjej vill vara i fronten och skjuta dom största kanonerna så skulle dom uppgifterna utan minsta tvivel delas lika mellan "alla" kön. Försvarsmakten förlora hellre ett krig än att få tidningsrubriker emot sig som "Fick inte vara fältjägare för jag var Hbtq" eller "fick inte vara artellerisoldat för jag inte hade snopp". Det är fakta.

Det är inte så jag tänker, det är så det fungerar. Blir det krig så försvinner kvinnorna från fronten och ställer sig i cateringen. Hur mycket elitsoldater de än är på pappret.
Citera
2024-07-29, 19:01
Medlem
Rimberts avatar
Vi ska strida på haven och oceanerna, vi ska strida med växande självförtroende och växande styrka i luften, vi ska försvara vårt land hur högt priset än blir. Vi ska strida på stränderna, vi ska strida på parkeringsplatserna, vi ska strida på köpcentren och på gatorna, vi ska strida i förorterna; vi ska aldrig kapitulera och vi ska strida till den sista henen ger upp sitt sista kackel.
Sedan tar vi vårt pick och pack och flyttar till ett bättre land.
Senast redigerad av Rimbert 2024-07-29 kl. 19:58.
Citera
2024-07-29, 19:02
Medlem
För försvaret är det viktigare att vara PK än att ha ett gediget försvar.

Förvirrade psykfall, som kapar av sin penis för att de tror att de är kvinna
Förvirrade psykfall som skär av sina bröst för att de tror att de är en man.

Och sådana ska alltså försvara Sverige?
Citera
2024-07-29, 19:23
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Försvarsmakten hade aldrig pratat om könstillhörighet och sexuell läggning om inte vänstern i det här landet hade pushat det narrativet inom statsapparaten under de senaste 20 åren. Detta har nu gått så långt att PRIDE-budskapet är helt i fokus istället för viljan att försvara Sverige.

I en uniform spelar det ingen roll vem du är eftersom du är där för att göra ett JOBB. UPPGIFTEN är central, inte vad du tycker, tänker, vilken hudfärg du har, vad du gör på fritiden ...eller vem du knullar.

Här har man gått vilse...

Jag vill påstå att försvarsmakten har begått ett gravt marknadsföringsmässigt misstag. Man har skjutit förbi målet. Budskapet till massorna är i dagsläget INTE att UPPGIFTEN alltid ska stå i fokus oavsett vem du är som soldat, utan att den som ansluter sig till försvaret MÅSTE tycka att HBTQ-rörelsen är bra. Eftersom folk tycker olika i den här frågan (vi lever i en demokrati och det finns fler än 2 nyanser här) är detta ett splittrande budskap - vilket förmodligen var tanken vänstern hade från början.

Detta är ett VÄLDIGT tydligt exempel på att försvaret INTE bör engagera sig i politiska frågor (vilket detta helt klart är). Behöver man rekrytera ska man framföra RÄTT budskap, vända sig till regering och riksdag samt se till att lönerna är acceptabla. Då kommer folk att ansluta sig.

Försvarets ENDA uppgift är att försvara Sverige. Kan låta osexigt, men krig är å andra sidan inte svettigt sex i taksviten på Grand hotel.

De borde sparka sin marketingavdelning. Försvarsmakten är inte en skidtillverkare i Ormträsk som behöver omstrukturera sig.

Mycket bra inlägg. Jag slapp säga någonting.
Citera
2024-07-29, 19:23
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Försvarsmakten hade aldrig pratat om könstillhörighet och sexuell läggning om inte vänstern i det här landet hade pushat det narrativet inom statsapparaten under de senaste 20 åren. Detta har nu gått så långt att PRIDE-budskapet är helt i fokus istället för viljan att försvara Sverige.

I en uniform spelar det ingen roll vem du är eftersom du är där för att göra ett JOBB. UPPGIFTEN är central, inte vad du tycker, tänker, vilken hudfärg du har, vad du gör på fritiden ...eller vem du knullar.

Här har man gått vilse...

Jag vill påstå att försvarsmakten har begått ett gravt marknadsföringsmässigt misstag. Man har skjutit förbi målet. Budskapet till massorna är i dagsläget INTE att UPPGIFTEN alltid ska stå i fokus oavsett vem du är som soldat, utan att den som ansluter sig till försvaret MÅSTE tycka att HBTQ-rörelsen är bra. Eftersom folk tycker olika i den här frågan (vi lever i en demokrati och det finns fler än 2 nyanser här) är detta ett splittrande budskap - vilket förmodligen var tanken vänstern hade från början.

Detta är ett VÄLDIGT tydligt exempel på att försvaret INTE bör engagera sig i politiska frågor (vilket detta helt klart är). Behöver man rekrytera ska man framföra RÄTT budskap, vända sig till regering och riksdag samt se till att lönerna är acceptabla. Då kommer folk att ansluta sig.

Försvarets ENDA uppgift är att försvara Sverige. Kan låta osexigt, men krig är å andra sidan inte svettigt sex i taksviten på Grand hotel.

De borde sparka sin marketingavdelning. Försvarsmakten är inte en skidtillverkare i Ormträsk som behöver omstrukturera sig.
Citera
2024-07-29, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
100% säker att det var samma krav för att få grön basker för män och kvinnor då ingen av de två kvinnorna i kompaniet klarade av att ta den. Fanns inga särskilt anpassade nivåer för dem.

Du får tro vad du vill men det stämmer inte, sorry.
Citera
2024-07-29, 19:30
Medlem
Smugumins avatar
Asså finns det några mer osäkra människor än svärjisarna här? Vilken skitsak att starta en tråd och grina över. Försvarsmaktens reklam kan omöjligen ses som provocerande om man inte är en extrem snöflinga då.
Citera
2024-07-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Men inte samma stränga regler som förr. Tror inte man får fängelse längre om man vägrar.

Jo det är några som dömts till två veckors fängelsestraff.

Citat:
En av personerna kom aldrig till sin tjänstgöring. Två andra unga ville hoppa av utbildningen. Andre tycker att det är han själv som ska bestämma om han ska göra värnplikten, inte Försvarsmakten. Han tror att det finns andra som vill göra den istället för honom.

– Jag tycker det är mitt val. Om jag inte vill så ska jag inte tvingas. Självklart kommer det alltid finnas några som vill. Jag tycker att man ska vända sig till dem, säger André.

https://sverigesradio.se/artikel/7192683
Senast redigerad av Hominem 2024-07-29 kl. 19:39.
Citera
2024-07-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Många som klagar på kampanjen härinne, och jag förstår så klart varför, men många verkar missa att den är helt klockren om man beaktar vad syftet med den egentligen är. Om syftet med den är att splittra landet ytterligare, sänka försvarsviljan och normalisera att försvarsmakten är en institution vars uppdrag inte är att försvara Sverige mot ett väpnat angrepp utan snarare ett politiskt propagandavapen som ska användas mot meningsmotståndare så är kampanjen genialisk.

Nu bekräftar Försvarsmakten själva att syftet med kampanjen var precis det jag skrev ovan.

https://samnytt.se/forsvarsmaktens-nya-hen-kampanj-en-virtuell-handgranat
Citat:
En chef på Fortifikationsverket, den myndighet som förvaltar Försvarsmaktens fastigheter, är snabbt ute och hyllar tilltaget.

”Den årliga pridekampanjen! Som en virtuell handgranat rätt in i alternativhögerns kommentatörskrets. Hjälm på! Konstigt att det ska vara så laddat för vissa. Kämpa på redaktionen, ni gör ett bra jobb!” skriver han som kommentar på Instagram.

...

För många är upprörda över att Försvarsmakten lanserat ännu en kampanj som retar upp folk. Många som kommenterar den i sociala medier fokuserar just på det: Att det är en myndighet som, om någon, borde fokusera på att ena istället för att splittra.

Att ordet hen skaver är hela poängen med kampanjen”, skriver Försvarsmakten som kommentar på Instagram.

...

Vissa som läser kommentarsfältet på Instagram tycks roas av de indignerade kommentarerna. Något som även Försvarsmaktens kommunikatörer tycks göra.

”Nu kör vi! Kaffet är nybryggt och popcornen är varma”, skriver Försvarsmakten som svar till en meme föreställandes en man som äter popcorn.

Försvarsmakten, som borde vara seriös om något, sitter alltså och slänger ut sig fraser som "Kaffet är nybryggt och popcornen är varma" som något internettroll vars enda syfte är att först provocera och sedan gotta sig åt reaktionerna. Det finns inget utrymme för sådant i Försvarsmakten. Hela Sverige är ett jävla dagis.
Citera
2024-07-29, 19:45
Medlem
Varför skriver de sistE och inte sistA?
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Det tillhör inte god sed att använda det gemensamma försvaret för att föra fram politiska budskap som en betydande del av befolkningen finner tramsiga och inte står bakom

Det är också väldigt ostrategiskt, men det kommer de komma till underfund med för sent.
Citera
Medlem
BlackObamas avatar
Vidrigt att försvarsmakten tar så tydlig ställning för pedofili och försöker rita om den politiska kartan för att öka acceptansen för barnsex och övriga hbtqip-rörelsen. Hoppas att Turkiet drar med Sverige i kriget mot Israel och att Israel atombombar sönder alla pedofiler i den svenska försvarsmakten.
Senast redigerad av BlackObama 2024-07-29 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in