2024-07-29, 22:52
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieOfDarkness
Assistenterna, iaf några av dem, ”tvingades” använda sina egna bilar när de skulle göra utflykter med A.
Som får väl milersättningen om som använder egna bilar. Samma sak om en assistent går på bio, äter ute med brukaren. Då ligger man ute med egna pengar och skickar in kvitton
Citera
2024-07-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Träff med kontaktperson???

Hade Amanda inte personliga assistenter beviljat dygnet runt? 2 st mellan kl 7-23 sen 1 på natten.

Har hon nu också en kontaktperson?

Det har jag mycket svårt att tro på, och hur vet du att Amanda har en " kontaktperson "? Kan du hänvisa till en trovärdig källa som uppger denna info,tack.

Tillråga på allt skaffades det en assistans hund till denna utåtagerande unga kvinna, och en ny på gång när stackars Essie gick upp i rök så mystiskt🤔

Absolut kan jag inte göra det. Jag gav lite exempel, som har liten anknytning till verkligheten. Jag har ingen aning, men hon borde. Hur jävla kul är det att umgås med två assistenter hela tiden?
Citera
2024-07-29, 22:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Ja, menade just hur det motiveras rent ekonomiskt. Vet att hon i dagsläget kostar kommunen nära fyrahundratusen per månad men det här lär väl knappast bli billigare?
Kan det vara pga att dem inte har några andra lösningar?
Hon funkar inte i gruppboende, hon funkar antagligen inte i en lägenhet. Kommunen har ansvar att se till att hon har ett bra liv. Så deras enda alternativ då blir ju att fixa ett lämpligt hus där hon kan bo med sina assistenter.
Dyrt, ja. Men vad har kommunen annars för val?
Citera
2024-07-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Som får väl milersättningen om som använder egna bilar. Samma sak om en assistent går på bio, äter ute med brukaren. Då ligger man ute med egna pengar och skickar in kvitton

Men pappa hade väl köpt bil till henne?
Citera
2024-07-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ska dem skaffa en ny assistanshund till denna tjej?
Ja enligt inlägg skrivet av CB på fb-sidan Essie ska hem.
Citera
2024-07-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Om A flyttar till ett boende då borde väl bilen och alla andra bidragen upphöra va?
Mig veterligen så brukar boendet ha egen transport om brukaren ska någonstans.
Undrar vad P och hans fru ska jobba med då.
Hyr dom fina villan av någon? Den som hade pool och var med i TV4.
Måste bli ett tungt ekonomiskt bakslag för familjen när kassakon försvinner.

P har ju ett jobb, och slipper den extra lägenheten. Mamman kommer väl behöva leta 30 sekunder innan hon har ett arbete. Hade väl jobbat inom assistans innan det här med??

Villan eller mer radhuset som det ser ut är väl deras, antar jag. Han har ju en mille per år.
Citera
2024-07-29, 23:05
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Men pappa hade väl köpt bil till henne?
Jag fattade inte riktigt det där. Det skrevs något om en Volvo, men vad jag förstod så var det pappan som nyttjade bilen. A kan inte köra själv.
Om hon bor på ett LSS så borde väl bilen lämnas tillbaka? Då kommer boende stå för transport till och från olika aktiviteter.
I annat fall är det slöseri med skattemedel.
Det har varit väldigt mycket debatt om assistentfusk.
Här verkar det ha spenderats mycket pengar varje månad på allt möjligt. Lyxprylar om du frågar mig.
Citera
2024-07-29, 23:08
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
P har ju ett jobb, och slipper den extra lägenheten. Mamman kommer väl behöva leta 30 sekunder innan hon har ett arbete. Hade väl jobbat inom assistans innan det här med??

Villan eller mer radhuset som det ser ut är väl deras, antar jag. Han har ju en mille per år.
Då så. det ingen nöd på dom med andra ord. Dessutom kommer familjen att få det lugnt i huset.
Undrar om dom vågar ha köksknivar i lådorna eller om dom behöver gömma allt som kan skada någon. Måste vara ett helvete att behöva leva så.
Citera
2024-07-29, 23:11
Medlem
Hej! Jag har följt tråden från början.

Jag funderar på om tråden inte borde ha ett "första inägg" på all faktiskt fakta vi vet om Essie, så som hennes födelseår. Men allt den där Saga sammanfattat. Men sen även någon sorts sammanfattning, som nog någon också presenterat rätt så bra. För just nu tycker jag att det är en jäkla rundgång i den här tråden och folk tar upp samma, samma igen och tror sig ha kommit med en "genialisk ny ide´", som vissa av oss känner "Men kolla på sidan...Kanske...3? Eller var det 10?".

Men en sammanfattning om vad vi faktiskt vet om Essie. Kennelnamn. Hon heter Tove Jansson.... Har ju tagits några gånger i tråden...När hon är född, huruvida hon är korrekt reggad var? Uppfödare. Asisstansförmedlare/utbildare. Om vad pappan sagt. Samt bilderna på filmklippen. Och om vad EP gått ut med.

Jag tror att det kunde rädda den här tråden, om nya fick en hänvisning, innan de ens börjar skriva "Kolla första inlägget".
Citera
2024-07-29, 23:15
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ja enligt inlägg skrivet av CB på fb-sidan Essie ska hem.

Vilket seriöst företag kommer hädanefter att befatta sig med denna familj efter allt som hänt? Seriöst, alltså...

Grånissar finns säkert inom denna nisch, och pengar är pengar...om nu inte verkligheten kommer tillbaka till PÖ som en skitballong...!

Kanske blir en pensionerad polishund med munkorg? Eller utdragna tänder...
Citera
2024-07-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Hej! Jag har följt tråden från början.

Jag funderar på om tråden inte borde ha ett "första inägg" på all faktiskt fakta vi vet om Essie, så som hennes födelseår. Men allt den där Saga sammanfattat. Men sen även någon sorts sammanfattning, som nog någon också presenterat rätt så bra. För just nu tycker jag att det är en jäkla rundgång i den här tråden och folk tar upp samma, samma igen och tror sig ha kommit med en "genialisk ny ide´", som vissa av oss känner "Men kolla på sidan...Kanske...3? Eller var det 10?".

Men en sammanfattning om vad vi faktiskt vet om Essie. Kennelnamn. Hon heter Tove Jansson.... Har ju tagits några gånger i tråden...När hon är född, huruvida hon är korrekt reggad var? Uppfödare. Asisstansförmedlare/utbildare. Om vad pappan sagt. Samt bilderna på filmklippen. Och om vad EP gått ut med.

Jag tror att det kunde rädda den här tråden, om nya fick en hänvisning, innan de ens börjar skriva "Kolla första inlägget".

Bra idé!
Citera
2024-07-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Tror tyvärr du har rätt. Det blir märkligare och märkligare . Ser man på filmen så går mamman ut och kallar på Essie men hon är ju inte där ,då går mamman o bär in dynor istället. D e väl för fanken inte normalt man hade ju sprungit runt hela huset o kollat överallt in till grannarna och glott ,skrikit och gormat men inte frun i huset här inte nä för hon visste att Essie förts bort 😭

De har väl grävt ner hunden hemma hos någon släkting? Annars skulle man väl inte kunna sitta på sociala medier hela dagarna, istället för att leta efter hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in